PDA

View Full Version : Fender Hot Rod Deluxe III veel beter tov gewone Deluxe?



LeNick
15 november 2010, 17:08
He :ok:

Ik ben een beetje aan het kijken óf ik een nieuwe versterker ga kopen. Enerzijds wil ik wel, anderzijds is een gitaar ook leuk..

Ik heb nu een Marshall Valvestate 8040 40V. Ik zou graag een Fender Hot Rod Deluxe willen omdat deze volgens vele bekend staat dat die goede John Mayer tonen kan produceren ;)

Nu kan je de Fender Hot Rod Deluxe op Marktplaats voor ong. 450-500€ kopen. De Fender Hot Rod Deluxe III kost bij Thomann nieuw 777€.

Is het deze bijna 300€ meer waard? Wat zijn precies de verbeteringen? Op internet lees ik dat het vooral wat uiterlijke veranderingen betreft. Iemand op beide gespeeld?

Gr. Nick

driftkop
15 november 2010, 17:49
Veel slechter dan de oorspronkelijk Hot Rod Deluxe kan denk ik niet. :ok:

LeNick
15 november 2010, 18:25
Veel slechter dan de oorspronkelijk Hot Rod Deluxe kan denk ik niet. :ok:

Precies, dacht ik ook al wel aan. Maar als die III toch wat meer weer heeft, dan ben ik wel bereid die te kopen.. Maar gewone Deluxe is ook goed :punk:

driftkop
15 november 2010, 18:40
Precies, dacht ik ook al wel aan. Maar als die III toch wat meer weer heeft, dan ben ik wel bereid die te kopen.. Maar gewone Deluxe is ook goed :punk:

Maar of die verbeteringen 300 Euro waard zijn weet ik niet: een andere pot, wat andere componenten en een andere footswitch. Ik zou zeker eens wat verder kijken dan deze versterkers.

muziekschuur
15 november 2010, 20:21
Ik dacht dat er zo'n 6 buisjes in zitten. Een el34 kost zo'n 14 euro. Een ECC83 ook zoiets. Dus 6x 14 = 84 euro. Je nieuwe versterker heeft nieuwe buizen. Dus die nieuwe is eigenlijk maar 200 euro duurder. Dus je koopt voor 200 euro een jaar garantie zeg maar. Dus da's redelijk in mijn ogen...

En dan nog zo'n 30 euro voor een gevoerde hoes en je hebt iets heel moois waar je nog jaren plezier van zal hebben.

LeNick
15 november 2010, 22:53
Maar of die verbeteringen 300 Euro waard zijn weet ik niet: een andere pot, wat andere componenten en een andere footswitch. Ik zou zeker eens wat verder kijken dan deze versterkers.

Ik speel John Mayer en Hendrix, ik denk zelf dat de Hot Rod Deluxe dan toch wel één van de betere is uit deze prijsklasse :mmmm:

LeNick
15 november 2010, 22:55
Ik dacht dat er zo'n 6 buisjes in zitten. Een el34 kost zo'n 14 euro. Een ECC83 ook zoiets. Dus 6x 14 = 84 euro. Je nieuwe versterker heeft nieuwe buizen. Dus die nieuwe is eigenlijk maar 200 euro duurder. Dus je koopt voor 200 euro een jaar garantie zeg maar. Dus da's redelijk in mijn ogen...

En dan nog zo'n 30 euro voor een gevoerde hoes en je hebt iets heel moois waar je nog jaren plezier van zal hebben.

Dat klopt wel, maar ik heb nu contact met iemand waarvan de amp iets meer dan een jaar is, en zeer goed mee omgegaan. Het grote voordeel is dat ik gewoon wat geld overhoud dat ik bij m'n gitaar kan leggen die ik wil ;)

driftkop
16 november 2010, 02:45
Ik speel John Mayer en Hendrix, ik denk zelf dat de Hot Rod Deluxe dan toch wel één van de betere is uit deze prijsklasse :mmmm:

Gebaseerd op wat je leest op internet (volgens je eerste post)? Ik zou het eerst zelf uitproberen bij een muziekwinkel.

Michael AE
16 november 2010, 04:15
Als het goed genoeg is voor Michael Landau, is het goed genoeg voor de rest van de gitaarpopulatie. :p

On a serious note: Ik heb ze eigenlijk nooit zo slecht gevonden. Okay, het drivekanaal is niet je-van-het, maar ik heb meerdere opnames gemaakt met die dingen het cleane kanaal helemaal open gaf een heerlijke drivesound. Ik heb de III nog niet gehoord, maar als het een verbetering is op het oude ontwerp zal heb best prima klinken. Ben eigenlijk stiekem wel een beetje benieuwd.

PT1989
16 november 2010, 10:24
Ik heb nu een Marshall Valvestate 8040 40V. Ik zou graag een Fender Hot Rod Deluxe willen omdat deze volgens vele bekend staat dat die goede John Mayer tonen kan produceren ;)


kun je beter voor een blues deluxe gaan als je een JM tone wil hebben

Squier4ever
16 november 2010, 10:48
Vind de blues deluxe ook een stuk lekkerder dan de Hot Rod. Vuige bakken, vooral als je ze (tyfus) hard zet.... Op laag volume klinkt het maar zo zo.

FruscianteFan
16 november 2010, 11:32
Ik dacht dat er zo'n 6 buisjes in zitten. Een el34 kost zo'n 14 euro. Een ECC83 ook zoiets. Dus 6x 14 = 84 euro. Je nieuwe versterker heeft nieuwe buizen. Dus die nieuwe is eigenlijk maar 200 euro duurder. Dus je koopt voor 200 euro een jaar garantie zeg maar. Dus da's redelijk in mijn ogen...

En dan nog zo'n 30 euro voor een gevoerde hoes en je hebt iets heel moois waar je nog jaren plezier van zal hebben.
Ten eerste is een tweedehands versterker niet per se toe aan nieuwe buizen. Ten tweede heeft een HR Deluxe niet 6 maar 5 buizen en zijn de eindbuizen 6l6, en niet el34.

GretschGuy
17 november 2010, 17:51
Op de III heb ik nooit gespeeld. Maar de veranderingen zijn, geloof ik, marginaal.

Volgens mij hebben veel mensen hier er de pest aan. Maar zelf vind ik de HRD helemaal niet zo'n beroerde amp. Met veel gain klinkt 'ie wel dun en 'zoemerig'. Clean of met wat 'crunch' klinkt 'ie prima. Als je de master flink open zet, that is. En de reverb klinkt nog altijd veel beter dan die van de concurrenten.

Ik vind ze wel te duur voor wat 't is. En omdat je blijkbaar geen tot de rand gevuld geldpakhuis hebt, lijkt 'n gebruikt exemplaar van 'n betrouwbare verkoper me 'n goed idee.