PDA

View Full Version : Boss ME-25 voor thuis



BroodroosterNL
15 november 2010, 16:38
Ik wil graag een Multieffect pedaaltje voor thuis hebben, omdat ik dan tenminste fatsoenlijk met de plaat mee via m'n headphones kan spelen. Erg handig, aangezien mijn ouders vaak slapen door nachtdienst, en ik dus niet kan spelen met versterking..

Nou leek mij een Boss ME-25 wel handig. Line in voor MP3-speler, loopertje, USB om zelfs te recorden en Headphones in:cooler:

Iemand (goede/slechte) ervaring mee? Zo niet.. Tips?

Het is meer voor thuis eigenlijk. Als ie live ook nog wel aardig klinkt is alleen maar een leuk extraatje, maar geen prioriteit

Nitefly7
15 november 2010, 18:00
klinkt goed, hoewel ikzelf die nieuwe JS-8 Jamstation eerder op m'n bureau zou zetten voor jammen/oefenen/spelen/opnemen..

Het probleem bij 'de huiskamerstilte'set vind ik vaak dat het niet lekker klinkt door een hoofdtelefoon, maar wel door speakers (fullrange, hifi, of gewoon clean kanaal v.e. Versterker)
..
Als het dan lekker klinkt door speakers, ga ik het vergelijken met mijn live-set;
klinkt het even goed als m'n live-set, dan neem ik het 'huiskamerspul' mee op't podium..
..
En dan begin ik weer van voor af aan :)
..

Als ik iets vind dat goed klinkt op hoofdtelefoon, klinkt het vaak niet goed door speakers en vind ik het na verloop van tijd niet goed genoeg, vanwege vergelijk met live-set :p

...
mijn oplossingen van vroeger naar nu:
- liveset als oefenset (Koch Multitone met Loadbox + Pod 2.0 op grote hoofdtelefoon, iPod met inear-dopjes onder de schelpen van hoofdtelefoon)
- Alleen modeller (Black Box M-audiio)
- modeller als usb-interface met Guitar Rig ..

- Boss/Fender FDR-1 en Squier Sidekick (nu) om op lagerdanlaag volume te rocken :)

en in de toekomst waarschijnlijk naar Eleven Rack en/of Guitar Rig+firewiire interface..

BroodroosterNL
16 november 2010, 17:18
Tsja, over dat ding heb ik m'n twijfels. Zeker voor die prijs tov ME-25. Dan denk ik dat je daarmee het maximale uit je dat budget haalt.. Heb ook al een paar reviews gezien op Youtube en gelezen op HarmonyCentral en Ultimate-Guitar.

Hier de Thomann productpagina met wat soundsamples (http://www.thomann.de/nl/boss_me25.htm)

Ik denk dat het wel een mooi speeltje is om voor m'n verjaardag te vragen volgende maand..:cheerup:

Metalheart
16 november 2010, 18:35
zo'n pocket pod dan?

kost de kop ook niet, en is handzaam! Sint kan m vast in je schoentje kwijt...

Nitefly7
16 november 2010, 22:58
Tsja, over dat ding heb ik m'n twijfels. Zeker voor die prijs tov ME-25. Dan denk ik dat je daarmee het maximale uit je dat budget haalt.. Heb ook al een paar reviews gezien op Youtube en gelezen op HarmonyCentral en Ultimate-Guitar.

Hier de Thomann productpagina met wat soundsamples (http://www.thomann.de/nl/boss_me25.htm)

Ik denk dat het wel een mooi speeltje is om voor m'n verjaardag te vragen volgende maand..:cheerup:

voor dat geld is 't natuurlijk wel erg te gek wat erin zit, en qua effecten ook erg te gek;

ik wilde alleen met mijn verhaal aankaarten dat voor mij persoonlijk, het een keus is tussen 'duurder' voor een 'liveset in het klein' (dus meejammen, opnemen én inspirerende sounds + gekke effecten die niet te kunstmatig klinken), of 'betaalbaar' met een klein combootje, en een modellingoplossing waar ik met mijn gitaarvolume, dynamiek en losse pedaaltjes kan oefenen m.b.v. een aparte computer..

eigenlijk: 128-sounds-met-van-alles-wat vs. 4-sounds-met-86% van mijn wensen


na een 'huwelijksreis/honeymoon' periode ga ik me vaak een beetje ergeren aan het feit dat er teveel effecten inzitten die ik te weinig gebruik;
ik geef liever 155 euro uit aan een 2ehands Vox VT30 versterkertje, of een andere oplossing om mee te jammen met 'n iPod, dan dat ik een alles-in-1 koop waar ik eerst de hele tijd Whammy-effecten ga lopen gebruiken, en dan gek wordt van mezelf.. ;)

wat wel zo is, is dat betaalbare opties als de ME-25 steeds meer en steeds betaalbaarder worden;
de keuze is reuze....!
en als compromis natuurlijk 'alles' via de computer..

Stuwy
17 november 2010, 13:37
Ik heb nog wel een boss me-20 die eventueel weg mag.
Stap waarschijnlijk over op losse pendaaltjes :)

BroodroosterNL
18 november 2010, 15:50
voor dat geld is 't natuurlijk wel erg te gek wat erin zit, en qua effecten ook erg te gek;

ik wilde alleen met mijn verhaal aankaarten dat voor mij persoonlijk, het een keus is tussen 'duurder' voor een 'liveset in het klein' (dus meejammen, opnemen én inspirerende sounds + gekke effecten die niet te kunstmatig klinken), of 'betaalbaar' met een klein combootje, en een modellingoplossing waar ik met mijn gitaarvolume, dynamiek en losse pedaaltjes kan oefenen m.b.v. een aparte computer..

eigenlijk: 128-sounds-met-van-alles-wat vs. 4-sounds-met-86% van mijn wensen


na een 'huwelijksreis/honeymoon' periode ga ik me vaak een beetje ergeren aan het feit dat er teveel effecten inzitten die ik te weinig gebruik;
ik geef liever 155 euro uit aan een 2ehands Vox VT30 versterkertje, of een andere oplossing om mee te jammen met 'n iPod, dan dat ik een alles-in-1 koop waar ik eerst de hele tijd Whammy-effecten ga lopen gebruiken, en dan gek wordt van mezelf.. ;)

wat wel zo is, is dat betaalbare opties als de ME-25 steeds meer en steeds betaalbaarder worden;
de keuze is reuze....!
en als compromis natuurlijk 'alles' via de computer..

Ik snapte ook wel wat je bedoelde hoor! Tja, het dient echt enkel en alleen voor wat je zegt, en om gitaar te kunnen spelen als mijn ouders overdag slapen. Met een iig goede clean sound met wat standaard delay of chorus via de headphones. Maar daar ben ik wel redelijk van overtuigd.

Dat USB recorden, looper, 60 effecten en zo'n expressionpedal is allemaal heeel mooi meegenomen:). En inderdaad voor die prijs.

Mijn instinct zegt nu: vragen voor je verjaardag en niet verder zeuren.:ok:

muziekschuur
18 november 2010, 16:57
Goed ding.... Ga je blij mee zijn...
Alleen goed uitzoeken hoe je versterker emulatie en speaker emulatie uit kan zetten wanneer je live gaat spelen over een buizenbak.

Daarnaast een Blackstar Artisan 15 combo en je kan elke kroeg en podium onveilig maken...
Met een combo links in de hand een gitaar in een zak op je rug en in een koffertje je multieffecter en verlengsnoer rechts in je hand.

BroodroosterNL
18 november 2010, 18:33
Thanks voor de tip. En waardeoordeel:) :rockon: