PDA

View Full Version : (schijn)veiligheid



cluseau
15 november 2010, 15:44
Beste knutselaars,

Ik realiseer me dat dit mijn eerste geplaatste bericht is van de ruim 2000 die ik heb beantwoord maar wilde het volgende toch even kenbaar maken.
Vorige week werd mij een Geloso aangeboden waar een paar modjes op gepleegd moesten worden. Ik schrok eigenlijk van de aanblik vwb de stroom voorziening. Dit was zo verschrikkelijk amateuristisch uitgevoerd dat ik het toch even onder de aandacht wil brengen gezien het feit dat hier de nodige mensen rondzwerven die van een stukje huisvlijt houden. Nix mis mee hoor maar let iig wel op de veiligheid. Omdat onderstaand kunstwerk notabene is geproduceerd op een technische opleiding ben ik van mening dat het nodig is aan de bel te trekken.

Heren zelfbouwers, respecteer aub de veiligheids voorschriften. Het zal je maar gebeuren dat je een van je zelfbouw projecten op marktplaats bent kwijtgeraakt en de nieuwe eigenaar wordt gefrituurd door jouw creatie. Kan toch voor beide partijen (en nabestaanden) vervelende gevolgen hebben. Deze plaatjes spreken voor zich denk ik zo.

1 Geen trekontlasting.
2 Geen aardpunt.
3 Randaarde stekker op een tweeaderig snoer.
4 Geen bescherming van de kabelmantel.
5 Een vlijmscherp boorgat.

Het is maar even een tip, dit geval zal zeker niet op zichzelf staan!



http://www.amps-unlimited.nl/images/geloso/3754.jpg

http://www.amps-unlimited.nl/images/geloso/3756.jpg

Verhaaltje staat trouwens ook op mijn site maar daar kijkt natuurlijk niet iedereen naar. Nogmaals let er goed op aub.

mvg
Frans. ;)

muziekschuur
15 november 2010, 15:50
Daar wordt ik niet vrolijk van.

Bedankt Frans....

Veiligheid voor alles!!!!

G.G.
15 november 2010, 16:01
INderdaad. Liever 3x navragen, 3x nadenken en dan knutselen. Heb liever geen dodelijke stroomschokken door mijn lijf.

Outline
16 november 2010, 03:08
Wat ze nodig hadden om het goed te doen:

-Voor de mooi:
-Eurokabel schucko male> female kabeldeel euro ('computerkabel')
-Euro chassisdeel male met zekering (iets van 3,15A traag?)
-Stukje aardedraad met oog en 'n chassisplekje om 't oog te bevestigen

Kosten: op z'n allerhoogst 15 euro. Voor dat geld kun je geen levens riskeren...

Negative K3 fan
16 november 2010, 23:36
je hebt het fout, dit is een bekende toon mod voor gitaristen die thuis zijn in de hardere muziek, heb ik ook vaak uitgevoerd!

Sommige mensen horen dat een amp met deze toon mod een wat gespannender en gevaarlijker geluid krijgt.

The Bertman
17 november 2010, 10:33
Die mod werkt het beste als je ook nog een microfoon aansluit. Ten eerste wordt de gitarist mooi onder spanning gezet, en ten tweede klinkt zijn gitaar dan mooi samen met zijn doodsgereutel...


Wat een prutswerk! Dank voor deze schokkende beelden.

G.G.
17 november 2010, 11:01
Het is ook onbegrijpelijk waar je die veiligheden niet inbouwd. Het is zo gedaan en kost geen drol. Zijn mensen echt zo laks en onvoorzichtig? Ik snap het niet. Je speelt met je leven.

Van Dattum
17 november 2010, 11:37
Live fast, die young....:blast:

Midwolda
17 november 2010, 11:41
Alleen om deathmetal mee te spelen.