PDA

View Full Version : Tonestack



refused199
15 november 2010, 14:36
Hallo,

Heeft iemand ervaring met www.tonestack.nl ?

Ik was wel geïnteresseerd in het gene wat de kerel, eene Wladimir achter de naam tonestack, misschien te bieden had op het gebied van custom pedalen. Maar toen ik contact met hem opnam of hij ingeschreven was in het handelsregister heb ik een vieze nasmaak over gehouden wat de omgang met eventuele klanten betreft.

Nu vraag ik mij af, heeft iemand ervaring met de heer Eenkhoorn's producten en wat zijn daar je bevindingen over? stel nou dat het wat dat betreft prima werk is kan ik mij voorstellen dat er aardig wat potentie in die onderneming zit! Maar op het moment heb ik er mijn bedenkingen over. dus, ervaringen?

McVenco
15 november 2010, 14:44
Die "customshop tubescreamer" is gewoon een Newtone tubescreamer. Voor 30 euro kun je hem ook zelf maken... :stop:

refused199
15 november 2010, 14:47
Dat idee kreeg ik ook al, wat dat betreft heeft het zaakje zich een beetje overrated als je het mij vraagt. De simpele kitjes van byoc of newtone kan eigenlijk iedereen nog wel maken. Ik was daarom vooral geïnteresseerd in wat hij te bieden heeft op het gebied van de 'custom' pedalen, ervaring mee?

HaroldA
15 november 2010, 14:52
http://www.newtone-online.nl/forum/index.php/topic,4472.0.html

En: http://www.newtone-online.nl/forum/index.php/topic,4477.0.html

Rutger
15 november 2010, 15:00
Hij is daar eerlijk in hoor, op z'n website staat dat het kitjes van BYOC of Newtone kunnen zijn.

HaroldA
15 november 2010, 15:18
Hij is daar eerlijk in hoor, op z'n website staat dat het kitjes van BYOC of Newtone kunnen zijn.

Ik ben nu naar de pagina van de Master Screamer (http://www.tonestack.nl/nl/index.php?Gitaar_effecten:Master_Screamer) aan het kijken maar daar zie ik dat niet nergens staan...

Een bouwpakketje van € 30,50 met een paar mods van < € 2 verkopen voor € 129,95 getuigd in ieder geval wel van een enorme lef en/of oplichterij, maar da's mijn mening.

refused199
15 november 2010, 15:24
zo te lezen is er al aardig wat meer over tonestack geschreven, en verre van positief..

Na lang zoeken heb ik inderdaad een regel gevonden waar uit blijkt waar hij z'n onderdelen vandaan heeft.

Sommige effecten zijn op basis van byoc of newtone

Om eerlijk te zijn ben ik het met HaroldA eens dat dit toch haast tegen oplichterij zit daar er nergens vermeld wordt dat het inderdaad soms dus gewoon om simpele bouwpakketjes van andere aanbieders zijn in dit wereldje!

Misschien dat meneer daarom zo gepikeerd was toen ik vroeg naar z'n kvk en enigszins argwanend vroeg wat ik ermee moest.

Bedankt heren, voor mij is het duidelijk dat ik hier geen zaken mee wil doen!

HaroldA
15 november 2010, 15:31
Bedankt heren, voor mij is het duidelijk dat ik hier geen zaken mee wil doen!

Mag ik je aanraden om zelf een soldeerbout te kopen? Wat Tonestack kan kan jij ook! :ok:

Rutger
15 november 2010, 15:36
Ik ben nu naar de pagina van de Master Screamer (http://www.tonestack.nl/nl/index.php?Gitaar_effecten:Master_Screamer) aan het kijken maar daar zie ik dat niet nergens staan...

Een bouwpakketje van € 30,50 met een paar mods van < € 2 verkopen voor € 129,95 getuigd in ieder geval wel van een enorme lef en/of oplichterij, maar da's mijn mening.

Ik zeg ook niet dat ik het eens ben met zijn handelswijze. Hij is ook niet erg duidelijk in wat dan wel/niet een kitje is en het is wel veel geld om een kitje voor je in elkaar te zetten, al hoewel een gemiddeld uurloon dat wellicht wel weer rechtvaardigd. Maar in ieder geval, wat ik meer bedoel te zeggen: hij is niet geheel onheerlijk. Hij stelt ook duidelijk dat wat hij bouwt gebaseerd is op andermans ontwerpen: clonetjes. Nu kunnen we ook een hele discussie opzetten of dat wel oké is, ik vind van niet, maar dat terzijde.

refused199
15 november 2010, 15:42
Mag ik je aanraden om zelf een soldeerbout te kopen? Wat Tonestack kan kan jij ook! :ok:


Zoals ik al zei, de simpele kitjes van byoc of newtone kan iedereen nog wel maken. (waar ook ik ooit mee begonnen ben).
Het ging me vooral om het custom gedeelte. Ik overwoog zoiets voor het eerst uit te besteden maar na het bovenstaande commentaar en eerder geposte berichten over deze knutselaar gelezen te hebben toch maar besloten met wat moeite het zelf op m'n gemak uit te zoeken;)

HaroldA
15 november 2010, 15:45
Maar in ieder geval, wat ik meer bedoel te zeggen: hij is niet geheel onheerlijk. Hij stelt ook duidelijk dat wat hij bouwt gebaseerd is op andermans ontwerpen: clonetjes.

Ik zeg niet dat hij oneerlijk is, ik zeg alleen dat hij nogal wat geld vraagt voor iets wat iemand met een paar avondjes knutselen ook perfect zelf kan maken.

Hij mag van mij wel duidelijker vermelden waar z'n kits vandaan komen. Je zult maar een "Master Screamer" gekocht hebben en later ontdekken dat het 1 op 1 een "Newtone The Screamer" is van een paar 10-tjes.

refused199
15 november 2010, 15:50
Ik. Hij stelt ook duidelijk dat wat hij bouwt gebaseerd is op andermans ontwerpen: clonetjes.

Waar precies?;)

De enige links die ik kon vinden naar zijn leveranciers zijn dat het om goede leveranciers gaat die wel verstand van effecten en kwaliteit hebben. En dat sommige effecten op basis van byoc of newtone zijn. Deze laatste zin zegt voor een leek totaal niets!

Rutger
15 november 2010, 16:02
De eerste regel op de hoofdpagina:

"ToneStack gitaar effecten zijn handgebouwde gitaar effecten, uniek qua design en gebaseerd op de beste effecten die er maar zijn te vinden."

Mij zegt dat iig al genoeg

HaroldA
15 november 2010, 16:05
"ToneStack gitaar effecten zijn handgebouwde gitaar effecten, uniek qua design en gebaseerd op de beste effecten die er maar zijn te vinden."

Daaruit zou ik opmaken dat hij ze zelf ontwerpt en niet dat hij een kitje van een andere winkel voor jou in elkaar zet.

refused199
15 november 2010, 16:08
Dat richt zich naar mijn idee inderdaad, in het geval van bijvoorbeeld The Screamer of de Master Screamer of hoe je hem ook wil noemen op de Tubescreamer, en niet op de bouwpakketten.
Kijk, in die zin is het inderdaad allemaal een beetje vaag. Je vat dingen op hoe je dingen op wil vatten en dat kan dus voor iedereen verschillend zijn. Hierdoor is het dus extra belangrijk om duidelijk je informatie te verstrekken. Maar dat is een eindeloze discussie. Dan kun je uren blijven discussiëren over wat waar allemaal naar refereert en ik denk niet dat het daar om draait.
Ik denk dat het punt gemaakt is, we duidelijk hebben gemaakt waar Tonestack voor staat en wat ze tussen de regels door dus leveren. Dan zal iedereen individueel moeten beslissen wat je ermee doet.

rudolf
9 februari 2011, 10:38
Ik kreeg vandaag een mailtje binnen van deze website. Ik ben nog nooit op deze website geweest en heb er ook nog nooit van gehoord. Hoe komen zij aan mijn e-mailadres? Via gitaarnet ofzo? Ik kom verder eigenlijk nauwelijks op gitaar-gerelateerde websites.

Ben van dit soort spam totaal niet gediend en heb daarom een mail teruggestuurd. Zo maak je je wat mij betreft niet echt populair, wat vinden jullie?

HaroldA
9 februari 2011, 10:40
Zo maak je je wat mij betreft niet echt populair, wat vinden jullie?

Belachelijke prijzen vragen voor slechte builds met nogal wat problemen lijkt me erger voor de reputatie dan een ongevraagd mailtje.

rudolf
9 februari 2011, 11:06
idd ik las het net. Wat een held is het :D

weenkhoorn
10 februari 2011, 11:32
het is wel zo netjes om dan even te vermelden dat u eerder wel een aanvraag hebt gedaan. Vandaar dat u ook een email kreeg en volgens heb ik u gemeld dat u uit ons bestand was gehaald.

Nog even ter info de TubeScreamer is geen kit bij new-tone vandaan maar een op veroboard gebouwde tubescreamer.

refused199
15 februari 2011, 17:42
Aah, de 'eigenaar'/'ondernemer'/'jongen achter' Tonestack heeft zich inmiddels ook aangemeld!
Of dat zo handig is weet ik niet, maar goed..

Bespeur ik hier dan een vorm van discriminatie? Ik heb namelijk ook ooit geïnformeerd naar een bepaald product, zie begin topic, maar heb deze mail niet mogen ontvangen. Of komt het door de te kritische vragen?;)

HaroldA
15 februari 2011, 17:43
Nog even ter info de TubeScreamer is geen kit bij new-tone vandaan maar een op veroboard gebouwde tubescreamer.

Dat is inderdaad nog goedkoper... :ok:

Maak je nog steeds van die lelijke "tuner outs"?