PDA

View Full Version : Ik wil graag weten of dit kan. (cd's tracks rippen)



?echo
9 mei 2003, 20:20
Nou, ik wou es weten of iemand een progje weet waar ik het geluid zo kan mixxen dat je alleen nog maar de drums hoord bij een liedje of iets dergelijks. commentaar gewenst :smile:

Nocki
9 mei 2003, 20:22
tja. als ik zou zeggen dat het onmogelijk is lieg ik. maar ik doe het toch.

er is niks waarmee je dit goed kan doen.

er is wel een manier om te kappen en te boosten maar meestal vervorm je datgenen wat je erin wilt houden te erg.

dus nee. het kan niet.,

Nocki

?echo
10 mei 2003, 13:44
K, ja ik dacht namelijk dat er wel software op het internet zou zijn die mp3's/wav's kan scheiden op toon.

Sommige cdspelers hebben zelfs een optie dat je alleen maar bas/drums hoort. maar dit is dan ook gewoon door de EQ eruit gehaald.

hoofd
10 mei 2003, 13:49
Wat je wel kan doen is een midi zoeken van het desbetreffende lied, dan kan je met bijvoorbeeld CuBase bepaalde instrumenten dempen. Midi's zijn er meestal wel van de bekende(re) bands, ff google-en en je vindt ze wel. Nadeel is alleen dat het midi is, en dus niet klinkt. Verder weet ik ook geen alternatieven eigenlijk...

Barret Wallace
10 mei 2003, 14:54
Of gewoon zelf de backing track maken

met sk@le tracker ofzo

gitaarTijntje
10 mei 2003, 19:59
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gitaarTijntje op 2003-05-10 20:04 ]</font>

gitaarTijntje
10 mei 2003, 20:03
Op 2003-05-10 13:44, schreef ?echo:
K, ja ik dacht namelijk dat er wel software op het internet zou zijn die mp3's/wav's kan scheiden op toon.

Sommige cdspelers hebben zelfs een optie dat je alleen maar bas/drums hoort. maar dit is dan ook gewoon door de EQ eruit gehaald.


ey

het enigste wat zo'n optie doet, is een tonen filter toepassen op een stuk muziek. dat tonenfilter haalt dan bijvoorbeeld alle hoge tonen eruit maar daarmee vervorm je wel de drumpartij.

Een "goed" alternatief is inderdaad midi. programmaatjes als guitarpro e.d. zijn dan wel de moeite waard.

wat je ook kan doen is op bv. kazaa zoeken naar backingtracks. (werkt niet altijd maar zo nu en dan wel.)