PDA

View Full Version : fender strat usa 1990



collette
14 november 2010, 22:14
hey ben al een tijdje op zoek naar een mooie strat.
heb dit gevonden op tweedehands. ga hem morgen eens testen maar graag jullie mening
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/fender-stratocaster-usa-1990-81880586.html?p=all&user=2495222

Rooker
14 november 2010, 22:21
Ja, lijkt mij een hele mooie deal. Zoals hij zegt, weg is weg. Dat zal wel niet zo lang duren. Alleen jammer van de grootte koffer. Happy hunting:rockon:

vulvasonic
14 november 2010, 22:26
Dat is de hoofdprijs voor een dergelijke gitaar met koffer. En ofschoon er niets aan de hand lijkt, moet ik toch echt even flink achter de oren krabben bij het zien van de foto van de headstock. Tot mijn verbazing zie ik een zwarte, plastic 'plug' op de plaats waar je de stelpen af kunt stellen. De kop (en de rest van de gitaar) ziet er verder precies uit zoals het er uit hoort te zien, maar tot zover ik weet hebben deze modellen altijd een walnoten plug gehad. De plastic varianten ben ik tot nu toe alleen maar tegengekomen op enkele Mexicaanse en Japanse modellen. Ik twijfel dus. En tegelijkertijd durf ik m'n hand er niet voor in het vuur te steken dat het fake zou zijn. Vreemd is het wel. :dontgeti:

collette
14 november 2010, 22:36
dus het zou fake kunnen zijn waar moet ik morgen zeker op letten

geert1976
14 november 2010, 22:42
Geheel met Vulva eens, ik heb ernstig mijn twijfels over de headstock, mede vanwege de plug, maar ook, omdat het houd ook mattig overkomt (niet mooi hoogglans), tevens vind ik de decall een beetje raar zitten.

Die hals zet mij erg aan het denken, ik zou vragen, zelfs eisen dat hij de hals losdraait van de body.

Check of de hoogteregelaar er in zit en check de stamps, ook in de hiel van de hals.

Als je naar de foto van de neckplate kijkt, zie je in het gaatje van de hoogteregelaar witte lak, dat klopt voor mijn gevoel niet, daar hoort een gat in te zitten om bij de inbus van de hoogteregelaar te komen

vulvasonic
14 november 2010, 22:44
Ja, want ik heb er zelf meerdere gehad en ik zou mezelf best als connaisseur willen betitelen. Ik heb voor de zekerheid even gegoogled op afbeeldingen en nergens kom ik die plastic nut tegen.

Voorbeeldje van hoe het er uit zou moeten zien:

http://i244.photobucket.com/albums/gg38/Schtang/StratINCA_web.jpg

vulvasonic
14 november 2010, 22:49
De stringtree klopt ook niet. Daar zit een oud model op. Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat deze gitaar alles behalve origineel is. En in dit geval betekent dat NIET dat hij het één en ander heeft geupgrade. Hij belazerd de kluit met goedkope rommel.

Morio66
14 november 2010, 22:52
ben nog geen expert maar aardig wat USA strats voorbij zien komen...
USA moet volgens mij gewoon walnut zijn... geen plastic...
MIM heeft plastic... verder ziet ie er wel echt uit, maar echt twijfels ja...

tillens
14 november 2010, 22:53
holy crap.. ik heb ook met deze verkoper gemailed. heel vriendelijk. crap zeg. ik weet gewoon niet hoe ik een fake kan registeren. das klote..
vulva, kan ik jouw anders eens mailen ... mbt strats...waar ik op moet letten?

marc_o
14 november 2010, 22:53
De witte strat komt niet uit 1990 maar uit 1999.
N9 staat voor ninety-nine.
Ik denk dat het een ietwat budgetmodel is uit Mexico en de USA. Er is een serie die uit USA parts bestaat, en vervolgens alleen voor de paint naar mexico is gestuurd, waarna ze vervolgens in de USA in elkaar zijn geschroefd...
Zo af en toe komt Fender met een wat goedkopere serie.

Kan gewoon een USA zijn, maar zeker geen USA standaard, want daarvoor heeft ie om te beginnen 1 fret te weinig.

vulvasonic
14 november 2010, 22:54
En ik tel ook maar 21 frets. Een American Standard uit 1990 had er 22. Dit is absoluut een oplichter (tenzij hij zelf is opgelicht en het nooit heeft doorgehad).

collette
14 november 2010, 22:59
bedankt voor jullie reacties ga hem mailen dat ik er van af zie.

vulvasonic
14 november 2010, 23:02
De witte strat komt niet uit 1990 maar uit 1999.
N9 staat voor ninety-nine.
Ik denk dat het een ietwat budgetmodel is uit Mexico en de USA. Er is een serie die uit USA parts bestaat, en vervolgens alleen voor de paint naar mexico is gestuurd, waarna ze vervolgens in de USA in elkaar zijn geschroefd...
Zo af en toe komt Fender met een wat goedkopere serie.

Kan gewoon een USA zijn, maar zeker geen USA standaard, want daarvoor heeft ie om te beginnen 1 fret te weinig.

Er is ooit een 'opgevoerde' Mexicaanse strat-uitvoering geweest met de brug van de American Standard. Maar die had een nieuwprijs die rond de vraagprijs van deze gitaar ligt. En ik betwijfel of daar Made in USA op de headstock stond. Fender heeft inderdaad Mexicaans/Amerikaanse kruisbestuivingen geproduceerd, maar altijd in series (zoals de highway bv) en niet als one-of incidenteel spul. Ik ben er redelijk van overtuigd dat hier bewust mee geknoeid is.

Morio66
14 november 2010, 23:07
nog ff gekeken, daar ik ook een MIM strat heb staan (naast een USA'er)..
Het logo plus tekst komt heel aardig overeen met mijn MIM... (plaats)..
Sterk punt van onze Geert, denk ook gewoon witte lak onder de neckplate te zien..... (dat bedoelde je toch?)..

geert1976
14 november 2010, 23:22
nog ff gekeken, daar ik ook een MIM strat heb staan (naast een USA'er)..
Het logo plus tekst komt heel aardig overeen met mijn MIM... (plaats)..
Sterk punt van onze Geert, denk ook gewoon witte lak onder de neckplate te zien..... (dat bedoelde je toch?)..

in dat gaatje hoor je geen witte lak te zien enkel duisternis van de tunnel die naar de inbus bout leidt:ok:

Er zijn MIM strats geweest met US brug etc., dit zou er eentje kunnen zijn, waar een Fender USA neckplate op gemonteerd is

vulvasonic
14 november 2010, 23:48
Er zijn MIM strats geweest met US brug etc., dit zou er eentje kunnen zijn, waar een Fender USA neckplate op gemonteerd is
Dat schreef ik ook al. Maar daar stond toch geen USA op de headstock?
En dan die neckplate..., dit is iemand die willens en wetens de boel besodemieterd en daar heb ik een afgrijselijke schurfthekel aan. Iemand als Collette denkt een superslag te kunnen slaan en dan dit. Ik kan hier furieus om worden.

Het hoeft niet eens een heel verkeerde gitaar te zijn, maar de verkoper probeert de marktwaarde aanzienlijk te verhogen door glashard te liegen. Die gitaar is misschien €350,- waard. En wie weet wat er nog meer mee aan de hand is. Multiplex body van één of ander beginnersstratje?

Klootkerel. Gatverdamme!

geert1976
15 november 2010, 00:23
Dat schreef ik ook al. Maar daar stond toch geen USA op de headstock?
En dan die neckplate..., dit is iemand die willens en wetens de boel besodemieterd en daar heb ik een afgrijselijke schurfthekel aan. Iemand als Collette denkt een superslag te kunnen slaan en dan dit. Ik kan hier furieus om worden.

Het hoeft niet eens een heel verkeerde gitaar te zijn, maar de verkoper probeert de marktwaarde aanzienlijk te verhogen door glashard te liegen. Die gitaar is misschien €350,- waard. En wie weet wat er nog meer mee aan de hand is. Multiplex body van één of ander beginnersstratje?

Klootkerel. Gatverdamme!

Nee, stond gewoon MN serienummer op, dingen heten MIM Deluxe.

MIM, maar met USA brug, kluson 57 mechanieken en vintage noiseless pick-ups en gespoten met nitro lak, krijg er morgen eentje binnen, zal wel even een foto posten, hebben namelijk ook ene andere decal, ik denk dat deze decall een waterslide is, ik blijf erbij dat die hals niet klopt, wellicht een MIM hals, waar een USA Fender Waterslide op gedouwd is

Pepe
15 november 2010, 00:28
No mystery. Het is een American traditional, het staat notabene op de kop.
Een mex geassembleerd in de USA zoals zijn voorloper california series en nakomer Highway one.
Budget ding, poplar body, ceramic pickups, crappy bridge.. the works.

Marc O krijgt de prijs, zat er het dichtste bij.

vulvasonic
15 november 2010, 00:54
Nooit gezien en nooit eerder van gehoord. Had ik iig gelijk dat het geen American Standard was. :)

Pepe
15 november 2010, 01:07
Maar het is een eerlijke advertentie dus. De prijs is hoog obviously maar ik geloof graag dat de verkoper het een en ander niet uit elkaar kan halen. Ik raak het spoor ook geregeld bijster met al die landen, modellen en kruisbestuiving.

marc_o
15 november 2010, 01:08
No mystery. Het is een American traditional, het staat notabene op de kop.
Een mex geassembleerd in de USA zoals zijn voorloper california series en nakomer Highway one.
Budget ding, poplar body, ceramic pickups, crappy bridge.. the works.

Marc O krijgt de prijs, zat er het dichtste bij.


En terecht!! Ik kom wel even een gitaar bij je uitzoeken Pepe!!
:ok:

Pepe
15 november 2010, 01:10
oh crap...

snel een logo'tje plakken..

Johan91
15 november 2010, 08:47
Ik vind het hout ook bijzonder licht voor een gitaar van 20 jaar...

Maar dat zou ook nog aan de foto's kunnen liggen :soinnocent:

marc_o
15 november 2010, 09:45
oh crap...

snel een logo'tje plakken..

Je plakt maar een eind weg makker! Die single pickup Carbonara Rebel relic is de mijne!

Rock! :cooler:

Terminus
15 november 2010, 16:35
Ik vind het hout ook bijzonder licht voor een gitaar van 20 jaar...

Maar dat zou ook nog aan de foto's kunnen liggen :soinnocent:

M'n Ibanez RG550 is even licht (misschien één tint donkerder, maar zoals je al zegt, foto's hè) en is 23 jaar oud. Al is dat geen nitrolak, misschien dat deze Strat dat wel zou moeten hebben om één van de modellen die in dit topic zijn langsgekomen te zijn.