PDA

View Full Version : Washburn D10QSB



Beukie
14 november 2010, 21:43
Hoi,
Aangezien ik nog volledig leek ben ik de gitaarwereld had ik een vraagje voor jullie. Ik kan een ogenschijnlijke Washburn D10QSB kopen 2de hands. Mijn vraag is hoe ik kan zien of het geen fake is.
Als ik de foto bekijk dan heeft de ring rond het klankgat een andere tekening dan elke andere D10QSB, verder ken ik er eigelijk te weining van ??

Alvast bedankt

LaurentB
14 november 2010, 21:46
Nou, dat weet ik in dit geval niet, maar in die prijsklasse (250 - 300 euro nieuw) gaat men geen vervalsingen maken. Dat doe je met dure Gibsons en dergelijke.
Als je dan toch gaat vervalsen doe je het voor de hoofdprijs, toch?

VanDiekum
15 november 2010, 21:50
Als je pcies 400 euro hebt moet je niet verder zoeken en deze kopen :
http://www.souman.nl/gitaren/western-gitaren/a-merk-blueridge-br-43/
Kweet niet of je in buurt van Wezep woont maar deze gitaar is het egt waard ik heb hem afgelopen weekend getest en hij klonk echt bijna als een full solid body
ik kon er naast mijn Bleuridge BR-163N redelijk weinig verschil uit halen , maar de mijne rijpt naar verloop van tijd en zijn veel duurdere materialen dan de BR-43 gebruikt maar dat doet bijna niet af aan de klank.

Je moet er wel tegen kunnen dat ie made in China is , maar ik snap niet waarom sommige mensen daar zon punt van maken

Groeten

vederlicht
15 november 2010, 22:19
Als je pcies 400 euro hebt moet je niet verder zoeken en deze kopen :
http://www.souman.nl/gitaren/western-gitaren/a-merk-blueridge-br-43/
Kweet niet of je in buurt van Wezep woont maar deze gitaar is het egt waard ik heb hem afgelopen weekend getest en hij klonk echt bijna als een full solid body
ik kon er naast mijn Bleuridge BR-163N redelijk weinig verschil uit halen , maar de mijne rijpt naar verloop van tijd en zijn veel duurdere materialen dan de BR-43 gebruikt maar dat doet bijna niet af aan de klank.

Je moet er wel tegen kunnen dat ie made in China is , maar ik snap niet waarom sommige mensen daar zon punt van maken

Groeten
Over Chinees gesproken:
Helemaal eens vanDiekum! Ik heb zelden zo'n prachtige, evenwichtige, volle klank gehoord als van mijn Chinese "volbloed". Mag dan een copie zijn van de Martin D45 maar die kwaliteit en klank heb ik wel een stuk goedkoper in huis.
Vederlicht