PDA

View Full Version : Dave and Friends: Alright



bluegate
14 november 2010, 18:54
Opname was in de zomer al afgerond, maar duurde ff voordat ik een foto van de zangeres kreeg... :seriousf:

http://www.youtube.com/watch?v=04HOR5j8u7Y
Alright van Anouk, lekker nummertje en het belangrijkste... Als je maar lol hebt!

Opgenomen in Pro Tools 8 LE.
Alle gitaren, bas etc via DigiDesign Eleven Rack.
Gitaar: James Tyler Studio Elite HD
Bas: Samick Stingray kopie
Drums XLN: Addictive Drums
Mic: Rode NT1
:zz:

Duhsjaak
20 november 2010, 13:03
Hi
Ik heb al een aantal keer op het punt gestaan om te reageren en heb het telkens net niet gedaan.

Op het gevaar af jullie tegen de haren in te strijken:

Er is teveel talent en enthousiasme bij jullie aanwezig om de Anouk dingen te recycelen. Ook de dame heeft voldoende power in huis om op eigen benen te staan.
Zal best zijn dat Anouk geWELdig is, maar is echt het begin en einde van de Nederlandse vocalen? Denk het niet dus.
Ga je eigen duimafdruk/geluid en identiteit zoeken. Ik weet zeker dat die erin verscholen is.
En als jullie dat niet willen omdat je dit nou eenmaal leuk vinden: Have fun!!!
Groet. Gus

Stratman70
24 november 2010, 23:51
Klinkt erg netjes! De stem van de zangeres is erg aangenaam en doet in de verte aardig aan de stem van Anouk zelf denken. Enige puntje van kritiek zou zijn: de uitspraak, waar toch wel een nederlands accentje doorheen klinkt. dat zou misschien ietsje beter kunnen.
Maar voor de rest klinkt het dus erg goed.

ateng
25 november 2010, 02:05
Ik ken het liedje verder niet maar vind je vrij voor de tel spelen alsof je haast heb ofzo.
Lijkt wel of je de gitaartrack niet synchroon heb lopen met de rest.

pasqual
25 november 2010, 23:30
eigenlijk moet ik me bij de 3 voorgaande reacties aansluiten en dan bedoel ik dus echt alles. dus de uitspraak, de timing maar ook het talent, etc...
ik ben erg benieuwd naar eigen werk van je want je hebt ondertussen wel bewezen dat je kan spelen en dat je een goeie sound weet te creëren.

groeten Pasqual.

bluegate
25 november 2010, 23:35
Bedankt voor de reacties en opbouwende kritiek :ok:

Mijn timing is idd niet 1 van mijn beste punten, merk ik ook als ik oudere
opnames terugluister. Het is wel beter geworden, maar nog steeds niet top.

Eigen werk gaat ook komen, maar ik rond eerst dit coverproject af.
Er komen nog 3 covers :seriousf:

bluegate
25 november 2010, 23:39
Hi
Ik heb al een aantal keer op het punt gestaan om te reageren en heb het telkens net niet gedaan.

Op het gevaar af jullie tegen de haren in te strijken:

Er is teveel talent en enthousiasme bij jullie aanwezig om de Anouk dingen te recycelen. Ook de dame heeft voldoende power in huis om op eigen benen te staan.
Zal best zijn dat Anouk geWELdig is, maar is echt het begin en einde van de Nederlandse vocalen? Denk het niet dus.
Ga je eigen duimafdruk/geluid en identiteit zoeken. Ik weet zeker dat die erin verscholen is.
En als jullie dat niet willen omdat je dit nou eenmaal leuk vinden: Have fun!!!
Groet. Gus

Geen probleem!
Ik vind Anouk goed, maar zeker niet de enige goede zangeres van NL.
Wat in dit geval meespeelt is dat ik het liedje leuk vind, niet zozeer wie het zingt.

Basileia
26 november 2010, 11:53
IK heb er de ballen verstand van, maar ik vind het erg prettig om naar te luisteren. Lekker gitaar soundje ook.

minas
26 november 2010, 19:30
Hallo Dave,

Netjes gespeeld! Klinkt lekker. Je Eleven Rack klinkt zeer lekker.

Groeten Guido (koper van je Blauwe Monster)

bluegate
26 november 2010, 20:03
Thanks :seriousf:

Heb je al een goede cab erbij?
En idd het is een monster.

Ga nu voor iemand een JTM45 ombouwen, 1 kanaal Fender en 1 kanaal Trainwreck. Ben benieuwd wat dat wordt.
:zz:

minas
27 november 2010, 00:40
Krijg deze week een nieuw cabinet binnen. Een 2x12 met 2x 25watt engelse greenback speakers, dan moet hij zeker tot zijn recht komen. En ondertussen bezig met een leuk pedalboard voor bij de amp.

Mooi project klinkt zeer goed! Ben benieuwd wat het wordt. Klinkt als een super amp!