PDA

View Full Version : speakers vergelijken



fender89
14 november 2010, 18:34
Ik heb een egnater rebel 20 top en ik wil hieronder een 2 x 12 cab onder zetten.
Ik zat aan een van deze drie te denken:

HUGHES KETTNER STATESMAN STM 212 BK met 2x 12'' Eminence Rockdriver Cream Speakers

BLACKSTAR HT-212 CABINET met 2x12" Celestion speakers

FENDER BAND-MASTER 212 VM met 2x12" Celestion G12P-80 speakers


Wat is het verschil betreft het geluid?

crapton
14 november 2010, 18:43
Ik heb toevallig net een Statesman STM212 besteld, hebben goede prijs op dit moment (< 295 € in huis). Verwacht m in de loop deze week binnen, zal dan laten weten.

Ik heb al wel een Statesman Quad El84 met een Eminence Rockdriver speaker en die klinkt erg goed. Tov de V30's (zie onder) lijkt iets breder spectrum, iets minder mid georienteerd. Maar de V30 is dan ook een typische rock speaker. De is dat ook wel maar neigt misschien iets meer richting Fender. Is erg moeilijk precies uit te leggen.

De vraag is natuurlijk ook welke muziekstijl je speelt.

Er staat op youtube een speakervergelijkings filmpje, leerzaam. Maar wat ga je ermee doen is dan de vraag. In een cab klinken die dingen weer anders. Deze bedoel ik: http://www.youtube.com/watch?v=jWK0sa7tlfI&feature=related

Ik heb al wel een Fame 2x12 met V30-ers, klinkt ook prima. Echte rock speaker. Heb die Statesman besteld omdat ik een set wil met mijn Statesman EL34 top.

De andere speakers kan ik niets over zeggen.

fender89
14 november 2010, 21:54
Ik wil een warme sound hebben. Ik wil een beetje de sound hebben van de fender blues deluxe. Niet te schel en wel mooi clean.

Ik heb het filmpje bekeken en is idd wel leerzaam. Helaas staan de speakers er niet bij die ik had genoemd. Ik ben benieuwd naar je mening over de Statesman STM212.

In ieder geval bedankt

the sure thing
14 november 2010, 22:28
Welk type Celestion speakers zitten er in de black star?

fender89
14 november 2010, 23:14
Ik ben deze blackstar cabs tegengekomen en deze hebben celestion drivers.

http://www.blackstaramps.co.uk/products/ht-amps/ht-212.html
http://www.keymusic.com/product/Blackstar-HTV212

Ik denk dat dit haast dezelfde zijn als die bij thomann?!!

http://www.thomann.de/nl/blackstar_ht212_cabinet.htm

the sure thing
15 november 2010, 08:17
raar.... Een "driver" is ook wel een alternatief woord voor "speaker". Dus welk TYPE Celestion erin zitten?!?!

muziekschuur
15 november 2010, 09:48
Er is veel hype geweest rondom de Celestion v30. En dat ding is niet aan te slepen geweest. De prijs van die speaker is dan ook in een aantal gevallen iets te hoog voor wat het is.

Ik denk dat die Eminence (die jarenlang in alle Fender versterkers is geleverd (van zeg maar 1983 tot 2003 (daarna ben ik het enigzins kwijtgeraakt) precies is wat je zoekt. Dit is een custom voor H&K geleverde speaker maar zal waarschijnlijk een gerelabelde versie zijn van een prima Eminence model.

Er is nog een duurder Vibro King Fender cabinet wat nog meer oversized is en meer laag zal geven... (a.g.v. de grootte van het cabinet).

In jouw geval zou ik doorsparen voor de Egnater 2x12 cabinet. Is iets duurder maar daarin zit dan wel de Celestion classic 80 lead speaker... Hij heeft daar in een iets andere naam, maar volgens mij precies die speaker. Wat een heel kostbare speaker is die aantoonbaar beter klinkt op hoge volumes (ik heb twee van die speakers).

Iets anders wat ook errug tof is, is het 4x10 cabinet van Egnater....

the sure thing
15 november 2010, 14:10
Er is veel hype geweest rondom de Celestion v30. En dat ding is niet aan te slepen geweest. De prijs van die speaker is dan ook in een aantal gevallen iets te hoog voor wat het is.

Ik denk dat die Eminence (die jarenlang in alle Fender versterkers is geleverd (van zeg maar 1983 tot 2003 (daarna ben ik het enigzins kwijtgeraakt) precies is wat je zoekt. Dit is een custom voor H&K geleverde speaker maar zal waarschijnlijk een gerelabelde versie zijn van een prima Eminence model.

Er is nog een duurder Vibro King Fender cabinet wat nog meer oversized is en meer laag zal geven... (a.g.v. de grootte van het cabinet).

In jouw geval zou ik doorsparen voor de Egnater 2x12 cabinet. Is iets duurder maar daarin zit dan wel de Celestion classic 80 lead speaker... Hij heeft daar in een iets andere naam, maar volgens mij precies die speaker. Wat een heel kostbare speaker is die aantoonbaar beter klinkt op hoge volumes (ik heb twee van die speakers).

Iets anders wat ook errug tof is, is het 4x10 cabinet van Egnater....ff een kleine nuancering over de V30: ik was een enorme V30 hater, maar afgelopen repetitie noodgedwongen op een 2x12 met V30's gespeeld. Deze V30's waren echt al jaren oud en werden dagelijks "mishandeld" door een metalband. Deze speakers waren dus goed losgespeeld. Ik moet zeggen: mijn favo speaker zal het nooit worden, maar het pinnige hoog was bij deze cab/V30's echt weg!