PDA

View Full Version : EH holy grail voeding



larsje
14 november 2010, 17:24
hi,

als ik dit pedaal op mijn voeding waar ik al mijn andere pedalen mee voedt, soort van pedalpower, komt er een piep in het signaal. is hier wat aan te doen, of moet ik voor dit pedaal nu standaard een adapter gebruiken?

grt. lars

ghost-rider2006
14 november 2010, 17:28
gewoon ff testen met losse adap

larsje
14 november 2010, 17:29
dan doet ie het niet, maar ik wil af van die losse adapters. Ik kan met die pedalpower gewoon inpluggen en klaar, ik dacht dat er wellicht iets van een foefje was.

ghost-rider2006
14 november 2010, 17:40
ok dan en kan je de holy ook met een bat ?


de metal muff wel.. alleen om te testen

larsje
14 november 2010, 17:44
dacht het niet

ghost-rider2006
14 november 2010, 17:45
schroefjes onderzijde open maken en kijken de metal muff wel namelijk kwam ik achter toen hij het niet meer deed haha
ik ging er vanuit dat hij zijn voeding uit de amp kreeg op 1 of andere manier


klinkt duf maar ja je weet het niet he hahaha

larsje
14 november 2010, 17:50
hi,

maar waar ben je achter gekomen dan? ik heb gewoon geluid en voeding enzo, alleen er zit een soort van hoge piep in als ik hem aansluit op de pedalpower (zie eerdere posts).

Met een adapter en vermoedelijk ook batterij heb ik dat niet, maar daar wil ik niet mee spelen.

grt. lars

ghost-rider2006
14 november 2010, 17:53
heb je al een andere uitgang van de pedal voeding gebruikt ?
misschien zit er iets in die ene uitgang frequetie verveeltje

larsje
14 november 2010, 17:55
ja, moest er sowieso een nieuw plugje op solderen, aangezien de HG een andere ingang heeft.
Kan het hem daarin zitten dan?

ghost-rider2006
14 november 2010, 17:57
ik denk van wel ja
solderingen en al dat soort wijzigingen zijn best gevoelig
misschien betert toch een losse adap

welke holy heb je eigenlijk de plus offf

ik heb even gekeken op de EHX page namelijk

Maleco
14 november 2010, 18:27
Je zegt een soort van pedalpower te hebben, is dit een beetje goede kwaliteit?
Het kan ook zo zijn dat je andere pedalen interfereren met je holy grail.

larsje
15 november 2010, 08:33
nee, die pedalpower is van harley benton en niet duur, maar hij geeft geen problemen op de andere 5 pedalen die ik ermee voed. Als ik die HG los aansluit (met adapter) is er niets aan de hand, als ik hem aansluit op die pedalpower, komt er een piepje in.

grt. lars

Maleco
15 november 2010, 11:15
Ook als je alleen de HG op de pedal power aansluit?

rhcp_schipper
15 november 2010, 11:22
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn holy grail! Ik voed hem met een one spot. Als ik een beetje met het pedaal, de kabels en de voedingkabel beweeg kan ik de piep eruit krijgen. Heel erg apart!

Heb verder alle contacten al schoongemaakt enz. Erg vaag.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Groeten Tim

larsje
15 november 2010, 11:43
zal ik eens proberen met alleen die HG op de pedalpower, je hoort van me.

the feable
15 november 2010, 15:32
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn holy grail! Ik voed hem met een one spot. Als ik een beetje met het pedaal, de kabels en de voedingkabel beweeg kan ik de piep eruit krijgen. Heel erg apart!

Heb verder alle contacten al schoongemaakt enz. Erg vaag.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Groeten Tim

Ik heb precies hetzelfde, eerst deed hij het prima op mijn PP2, nu niet meer maar geeft hij ook problemen als ik hem alleen op een 1spot aansluit...

rhcp_schipper
15 november 2010, 16:31
Ik heb precies hetzelfde, eerst deed hij het prima op mijn PP2, nu niet meer maar geeft hij ook problemen als ik hem alleen op een 1spot aansluit...

Erg raar fenomeen! Maar zoals ik zei, ik kan hem stil krijgen met een beetje wiebelen aan het pedaal.

Dirk_Hendrik
15 november 2010, 17:27
Voeding FAQ even lezen. Het stukje over schakelende voedingen om precies te zijn.

En Ghost Rider moet stoppen met adviezen geven zonder zich in de materie te verdiepen.

wireman
16 november 2010, 20:04
Ik heb hetzelfde met mijn delay (overigens ook een EHX) Zou het een Electro Harmonix kwaaltje zijn?
anyhoe.. ik ga het FAQ voedingsverhaal ook eens lezen. Ik gebruik trouwens een one-spot.

rhcp_schipper
17 november 2010, 06:34
Voeding FAQ even lezen. Het stukje over schakelende voedingen om precies te zijn.

En Ghost Rider moet stoppen met adviezen geven zonder zich in de materie te verdiepen.

Gelezen, maar hoe kan het dan dat ik de piep er wel uit kan krijgen? Is dat te verklaren?