PDA

View Full Version : Pod X3 Live op pc



Fvddungen
14 november 2010, 13:02
Hallo allen,

Sinds afgelopen week ben ik de blije bezitter van een Pod X3 live en wat mij vooral aansprak was dat het geluid over de usb kabel 2 richtingen op gaat. Alleen lukt me dat maar ten dele.

Het geluid van de pc gaat keurig naar de pod toe. Op de koptelefoon, die op de pod is ingeplugd hoor ik keurig het gitaargeluid en de mp3, die ik op de pc afspeel.

Andersom echter hoor ik op de pc niet het geluid van de pod. Ik heb van alles geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar. Wat wel maf is, is dat het geluid schijnbaar wel binnenkomt, want ik kan het opnemen met een recorder proggie (bv windows sound recorder) en als ik het opgenome weer afspeel, hoor ik dus wat ik net heb gespeeld. Maar ik kan de gitaar dus niet real time horen.

Iemand enig idee?

jannest
14 november 2010, 13:11
kan het mis hebben maar volgens mij is de enige manier, je pc speakers op je pod aan sluiten

J-sus Rulez
14 november 2010, 13:18
Lijkt me ergens wel logisch.. aangezien je kan afspelen via de POD, wil zeggen dat deze als je geluidskaart wordt aangeduid. Enkel als je je geluidskaart toch instelt met deze van de pc, kan je dit rechtstreeks op pc horen... in sommige programma's kan je wel meerdere geluidskaarten aanvinken...

Fvddungen
14 november 2010, 13:44
Nou, volgens de handleiding kan de pod ook als 'microfoon' worden ingesteld. Zoals ik al zei gaat het signaal van de gitaar ook daadwerkelijk van de pod naar de pc toe over de usb kabel. Ik kan het opnemen, maar niet tegelijkertijd ook luisteren op de pc.

Als dat gewoonweg niet kan, dan kan ik het ook altijd nog oplossen door de line out van de pod te verbinden met de line in van mijn geluidskaart. Vraag is alleen of ik dit wil. Nadeel van de pod als geluidskaart instellen is dat als ik gewoon mp3's wil luisteren, ik dat over de pod moet doen in plaats van de headset/speakers op mijn pc. Of ik moet steeds de output device aanpassen in het control panel.

Fvddungen
14 november 2010, 21:55
Ik word er nog steeds geen wijs uit. Ik heb nu dan wel geaccepteerd dat ik de mp3 via mijn pod luister, maar hoe neem ik nou zowel een backing track (de mp3) als het gitaargeluid gelijk op? Ik kan keurig het gitaargeluid opnemen, maar de mp3 no way. Die wordt gewoon niet opgenomen met een opname programma. Ik snap er echt helemaal niks van.

Weet iemand raad?

Steven Otto
14 november 2010, 22:37
Ik zou via een DAW (Digital Audio Workstation) zoals bijv. Reaper aan de slag gaan. Iets als Windows Sound Recorder is echt heeeeeel basic en amper bruikbaar.

Je kan dan een spoor aanmaken waar je je mp3 plaatst en op het andere spoor kan je je eigen gitaarpartijen opnemen. Zet dit spoor op 'active monitoring' zodat je jezelf direct hoort. Vergeet niet om je POD als geluidskaart in te stellen (ASIO oid) zodat je geen latency hebt. Kleine omweg, maar niet vervelend of zo.
Het lijkt me handig om een DAW te gebruiken zodat je ook meer mogelijkheden hebt wat betreft het opnemen.

Fvddungen
14 november 2010, 23:04
Ik gebruik geen sound recorder, want die is sowieso een ramp. Ik probeer nu via Debut een filmpje op te nemen met mijn webcam. Dat gaat prima. Het beeld en het geluid van de pod worden keurig opgenomen, maar de mp3, die ik afspeel op dezelfde pc wordt dus niet opgenomen. En wat ik ook instel, hij neemt het gewoon niet op. Ik snap er niks van. Je zou toch prima een mp3 kunnen afspelen met het ene programma en deze tegelijkertijd met een ander programma kunnen opnemen, lijkt mij?

Steven Otto
14 november 2010, 23:10
Ik zal zo ff op mijn PC kijken. Ik geloof dat het iets van een instelling is.

Steven Otto
14 november 2010, 23:51
Niets kunnen vinden.
Wat ik zou doen:
- je mp3tje met eigen gitaarpartij opnemen in bijv. Reaper
- tegelijkertijd je webcamopname laten lopen in bv. Debut.
- je nummer afmixen in Reaper en dan importeren in Debut
- Audio uit je webcam opnamen muten en je eigen geluid uit Reaper syncen met je filmpje in Debut.

Lijkt mij de oplossing voor de beste kwaliteit.

Fvddungen
15 november 2010, 10:06
Dan doe ik dat dan maar. Is op zich wel een goed idee, want dan kan ik de volume van de mp3 en het gitaarspel onderling nog achteraf goed balanceren. Hoe ik de opname dan vervolgens bij de webcam opname krijg, zie ik dan wel weer.

MaximVMH
15 november 2010, 12:59
Enkel hetgene je verbind met de ingang van je POD wordt opgenomen. Alles wat je dus laat meespelen op de computer, wordt niet opgenomen.

Dat is zo met alle geluidskaarten ... Geen bug of fout, maar expres zo gedaan. Zo heb je achteraf alle instrumenten apart staan ;) Anders zou je er helemaal niet gemixt moeten worden.

De bedoeling is dus idd dat je met een programma zoals Cubase, GarageBand, Reaper, ... werkt, en daar je MP3 op een spoor zet. Achteraf neem je de gitaar op, die komt op spoor 2. En nog een gitaarpartij, op spoor 3. Etc. ... ;)