PDA

View Full Version : Last in mijn pols



davidof
13 november 2010, 21:41
Hey

Ik speel nu toch al 8 jaar (vooral elektrische soms akoestische) gitaar maar nu heb ik sinds een maand enorm veel last in mijn pols, als ik hem tot een uiterste duw doet het altijd pijn. Ik dacht eerst dat het kwam door slecht te slapen, maar het is dus nog altijd zo en bij sommige gitaar grepen doet het ook pijn. Ik volg wel sinds oktober akoestische gitaarles, dus speel ik veel meer akoestische gitaar (barré akkoorden). Zou dit er iets met te maken kunnen hebben? En waar moet ik dan meer op letten?

Alvast Bedankt
David

terrasbeest
13 november 2010, 22:00
Belabberde fysische conditie? Huisdokter vertelde me gisteren nog dat ik maar weer moest gaan sporten.

Slechte houding , bij het gitaarspelen bvb?
Een akoestische gitaar heeft een andere vorm en afmetingen, dat beïnvloedt je houding.

davidof
13 november 2010, 22:04
Belabberde fysische conditie? Huisdokter vertelde me gisteren nog dat ik maar weer moest gaan sporten.

Slechte houding , bij het gitaarspelen bvb?
Een akoestische gitaar heeft een andere vorm en afmetingen, dat beïnvloedt je houding.

mijn houding is nochthans 'volgens het boekje', gitaar op linker been en linker been op een steuntje of dergelijke.

edit: na wat googlewerk vind ik dit http://www.gitaar.net/forum/index.php?read,3,995
zou het kunnen dat ik met "RSI" te maken heb?

Harald
13 november 2010, 22:47
Ook met een klassieke zithouding moet je oppassen dat je houding ontspannen is, schouders niet te hoog. En als je met palmmute speelt is de strikt klassieke houding eerder nog een nadeel dan een voordeel. Aangezien je vooral barre akkoorden speelt vermoed ik dat je geen klassieke gitaarstukken speelt? Is de klassieke houding dan wel het meest geschikt voor je?

davidof
13 november 2010, 22:59