PDA

View Full Version : Advies nodig voor een nieuwe amp



jutter
13 november 2010, 20:18
Ik ben al jaren een groot fan van Steve Lukather en ben momenteel op zoek naar zijn sound. Uiteraard heb ik al een MusicMan Luke. Momenteel speel ik over een Koch Twintone maar zoek toch een versterker die zijn sound beter benaderd. Zelf zit ik te denken aan een Marshall maar welke moet ik dan hebben? Er zijn er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie! Ga alsjeblieft niet roepen 'ga testen in de winkel' want meestal kun je de versterker niet lekker open gooien en ten tweede weet ik niet welk type ik moet hebben. Misschien zijn er zelfs andere amps die zijn sound ook erg goed benaderen? Budget rond de 1000,00 euro.

RoelSmoel
13 november 2010, 20:32
Ik weet alleen dat Lukather op Bogner speelt, meer niet..

jutter
13 november 2010, 20:37
Ik weet alleen dat Lukather op Bogner speelt, meer niet..

Ooowh, ik dacht op JCM 2000. Ik zie de JCM 2000 wel te koop staan op Marktplaats. Dat zijn dan die TSL...ik heb weleens gehoord dat die TSL niet zo geweldig zijn of zit ik er nu naast? Gebruikt hij de TSL ook dan?

Ik weet wel dat Lukather wel een Bogner cab heeft gebruikt maar of hij ook Bogner amps heeft gebruikt weet ik niet.

Henri H
13 november 2010, 22:48
Ik heb geen idee waar Lukather op dit moment op speelt, maar hij heeft veel verschillende amps gebruikt door de jaren heen.
Een TSL zou je kunnen overwegen, is een erg veelzijdige amp.
De meningen over de (geluids)kwaliteit van de TSL zijn over het algemeen wat minder, maar misschien is het wel helemaal jouw ding.
Ik denk dat een DSL ook een goeie optie zou kunnen zijn.

jutter
13 november 2010, 22:55
Ik heb geen idee waar Lukather op dit moment op speelt, maar hij heeft veel verschillende amps gebruikt door de jaren heen.
Een TSL zou je kunnen overwegen, is een erg veelzijdige amp.
De meningen over de (geluids)kwaliteit van de TSL zijn over het algemeen wat minder, maar misschien is het wel helemaal jouw ding.
Ik denk dat een DSL ook een goeie optie zou kunnen zijn.

Dank je. Wat is het verschil tussen een DSL en een TSL? (sorry, maar ik ben niet zo thuis in Marshalls...)

Henri H
13 november 2010, 22:59
De DSL is 2 kanaals met op elk kanaal 2 modes.
De TSL heeft 3 kanalen (en een 2e master volume? + schakelbare FX-loop?).

Ik denk dat de JCM 2000 series wel redelijk dicht in de buurt van "de Lukather-sound" komen.

jutter
13 november 2010, 23:10
TSL is er in combo en head+cab; zit er verschil in sound? Hij zal vaak vervoert moeten worden, dus een 4x12 cab lijkt me niet handig....

Henri H
13 november 2010, 23:19
Combo's zijn loodzwaar.
Een top met 2x12 is beter te tillen, maar je moet wel 2x lopen....

Ik heb een 4x12 in de oefenruimte staan, en thuis een 2x12.
Als ik een kroeg-optreden heb neem ik de 2x12 mee, en op een groter podium ..... je raadt het .... de 4x12. ;)

Edit: Qua sound zijn er ook verschillen. Een combo is open aan de achterkant, de meeste 2x12 cabs gesloten.
Ik heb mijn 2x12 zelf 1/3 open gemaakt, vind ik beter klinken in een kleine ruimte.
De combo's hebben ook andere speakers dan een standaard 2x12 of 4x12 dacht ik.

jutter
13 november 2010, 23:24
Okay, bedankt! Nog een vraagje; ken je de JVM? Er staat er één op MP met een 2x12. Of sla ik nu de plank volkomen mis m.b.t. Lukather's sound?http://link.marktplaats.nl/392220344

Henri H
13 november 2010, 23:45
Ik heb de 410H versie gehad, vond het een prima ding, maar raakte een beetje gefrustreerd van het crunch-kanaal, en in minder mate ook het clean.
Ik vond de high gain kanalen wel goed.
De JVM is wel iets anders "gevoiced" dan de 2000 series, maar is misschien best een goeie keus voor jou.
Ik heb de 205H echter nooit getest.
De prijs lijkt me wel behoorlijk goed.
€200,- voor de cab + €600,- voor de top.

driftkop
14 november 2010, 14:02
Lukather (June 2001): "I'm afraid with any gear you won't sound like me, really even if you DID have the exact gear you wouldn't. People think it's the amp and guitar that get the sound... Well, it is not. It HELPS to have great gear but we all sound the same thru any gear. I have played thru EVH's amps, I played Jeff Becks Strats... I still sound like me playing thru their gear! Hahaha, that's the way it is. Just groove and sound like yourself and have FUN!!!"

(via deze site: http://www.stevelukather.net/Gear.aspx)

caliban
16 november 2010, 13:34
Ik heb de 410H versie gehad, vond het een prima ding, maar raakte een beetje gefrustreerd van het crunch-kanaal, en in minder mate ook het clean.
Ik vond de high gain kanalen wel goed.
De JVM is wel iets anders "gevoiced" dan de 2000 series, maar is misschien best een goeie keus voor jou.
Ik heb de 205H echter nooit getest.
De prijs lijkt me wel behoorlijk goed.
€200,- voor de cab + €600,- voor de top.

De jvm is op de leadkanalen vind ik heel wat moderner en higher-gain gevoiced.