PDA

View Full Version : burny les paul custom vraag



YannickH
13 november 2010, 20:15
ik ben van plan een les paul custom copy te kopen.
nu ben ik uitgekomen bij burny.
een epiphone koop ik niet van wege de lelijke headstock...
nu is een burny uit 2010 goed voor zen geld of niet want deze worden dacht ik nu in china gemaakt i.p.v. japan.
als jullie misschien nog een ander merk van een lp custom copy kennen zeg je het maar.

Keevinkos
13 november 2010, 20:25
vintage... (merk, niet tweedehands:soinnocent:)

ontzettend goede gitaren voor het geld, en de headstock lijkt heel veel op die van een Gibby:)

marco v
13 november 2010, 20:43
Tokai, scheelt je 200 euro, de goedkope serie is ook made in china, ik heb er 1 en hij bevalt prima, kost net iets meer dan 400 euro. Ik heb vroegah een gibson lp custom gehad, en nee, daar is hij niet mee te vergelijken, maar een burny is dat ook niet.

YannickH
13 november 2010, 20:49
ja maar maakt tokai ook les paul customs?
en waar kan ik ze het beste krijgen?

marco v
13 november 2010, 21:07
Zie mijn handtekening...
Verkrijgbaar bij Peter Verspuy in Rotterdam, Tierolff Roosendaal, Gearpro Nederweert, Muziekmetropool Culemborg, en vast nog wel tig andere winkels.
Ebay staat er ook vol mee, maar ik kan me voorstellen dat je ze wilt uitproberen voordat je er 1 koopt.

YannickH
13 november 2010, 22:03
ik ben van belgië dus rotterdan gaat niet:p
maar ik zal ebay in het oog houden en ik kan een tokai standard bij een vriend van mij testen.

jannest
13 november 2010, 22:03
voor het coolheids gehalte altijd voor de burny gaan

nevermind the bollocks

marco v
13 november 2010, 22:38
Die burny ziet er niet verkeerd uit, maar die coolheid is geen extra 200 euro waard, althans, dat is mijn mening.
Voordat ik mijn tokai kocht heb ik ook die burny geprobeerd. Het is het verschil in euros niet waard.
Wanneer je op ebay bestelt, betaal je er bij richtone 370 euro voor, incl verzendkosten.

marco v
14 november 2010, 13:10
Op dit moment staat er een zwarte tokai les paul te koop op marktplaats, in Breda, voor 350 euro, een japanner als ik naar die headstock kijk. Het is dan wel geen custom, maar zeker de moeite waard om even te checken.

Jorisch
14 november 2010, 15:43
Ja ik zou persoonlijk ook gaan voor een japanse les paul op marktplaats:

Merken om op te letten
Ibanez
Greco
Orville
Tokai
Burny

Ik heb de laatste maanden een stuk of 3 lawsuit ibanez les pauls voorbij zien komen voor +/- 400 euro, lijken me te gekke gitaren, die andere merken zijn vaak wat duurder (600-700 euro)

ik heb zelf trouwens alleen ervaring met orville (les paul custom en les paul junior) en ik heb een te gekke tokai springy sound stratocaster, ik kan alleen maar zeggen dat ik er super blij mee ben

voordeel van tweedehands kopen is dat je de gitaar voor ongeveer dezelfde prijs weer van de hand kan doen als hij niet bevalt (en natuurlijk gelijk weer een andere gitaar scoren!)

succes

Jorisch
14 november 2010, 15:46
er staat nu trouwens ook een zwarte greco les paul custom op MP

http://link.marktplaats.nl/387175802