PDA

View Full Version : Tientjes Tele hngd.



macwilliams
13 november 2010, 13:30
Hoe goed kan een gitaar van een paar tientjes nou helemaal zijn? Geen idee maar ik ga proberen er wat van te maken.

Zag hem op MP staan met een extra hals. En direkt kontakt opgenomen, onderhanderld en afgerekend. Vanochtend gebracht door de postbode.


http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/fe5b128f.jpg

Bjorb
13 november 2010, 13:36
Ziet er leuk uit!

Hendriks
13 november 2010, 14:32
Willem je word nog een tele-man , moet je wel even je sig veranderen.

Slagplaat,brug en controplate zijn aangebracht door een blinde , ietwat scheef , maar hell het is een tele wat kan het schelen.

Michael AE
13 november 2010, 14:35
Is dit niet de oude tele van Flitslicht? :D

Zou wel een giller zijn als hij hem verkocht heeft.

Henri H
13 november 2010, 14:36
Ziet er leuk uit!Yep, en idd, er heeft wel iemand een behoorlijke blunder gemaakt met die slagplaat e.d.

Wat voor tuners zitten erop, en hoe speelt en klinkt ie?

macwilliams
13 november 2010, 14:39
Thanks, ik vind de vergeelde lak best gaaf eigenlijk.
Het is een Boston, body is voor zover ik informatie kon vinden van alder en de hals zal ongetwijfeld van aanmaakhout zijn en zit echt voorover gebogen op de body en zal nodig geshimmed moeten worden. Alle electronica zit los en zal inferieur zijn.

Word vervolgd.

macwilliams
13 november 2010, 14:42
Yep, en idd, er heeft wel iemand een behoorlijke blunder gemaakt met die slagplaat e.d.

Wat voor tuners zitten erop, en hoe speelt en klinkt ie?

Die tuners heb ik er net opgezet, zijn grover mini's. Heb ik op de terugweg van zomervakantie meegenomen uit Keulen. Hoe hij klinkt weet ik nog niet.

Wat is er met de slagplaat dan?

macwilliams
13 november 2010, 14:48
Willem je word nog een tele-man , moet je wel even je sig veranderen.

Slagplaat,brug en controplate zijn aangebracht door een blinde , ietwat scheef , maar hell het is een tele wat kan het schelen.

Ja wie weet, laten we het er op houden dat ik van gitaren in het algemeen houd. Zit het scheef? Ik heb nog niet eens zo gekeken. Het is natuurlijk en echte elcheapo de China oid. En er is in gehakt hè!

Henri H
13 november 2010, 14:52
Haha, kijk 's ff goed man!
Die slagplaat zit hartstikke scheef + dat ie niet past, of de brug zit te ver naar achteren. Hij sluit in ieder geval voor geen meter aan op de brug en control plate. :D

macwilliams
13 november 2010, 14:57
Jullie hebben gelijk....:D
whatta hell tis ne Tele :seriousf:

macwilliams
13 november 2010, 18:26
Is dit niet de oude tele van Flitslicht? :D

Zou wel een giller zijn als hij hem verkocht heeft.

Flitslicht??????

zjanke
13 november 2010, 19:29
Flitslicht! (http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?u=22600) :chicken:

macwilliams
13 november 2010, 21:30
Ik had 'em al gevonden.



Ik ben met een voelermaat aan het shimmen geweest, het is redelijk eenvoudig dit gitaartje weer bespeelbaar te maken. Zal ook maar een ander topkammetje maken want die is ook heel erg verkracht.

Leuk project dingetje.

macwilliams
15 november 2010, 22:23
Net even de boel aan mekaar geknoopt met wat tin en op de boss micro br& koptelefoon aangesloten. Zo even vluchtig geluisterd en het valt me niet tegen.
Morgen maar op de amps aansluiten. Ik hoop dat dat ook een beetje meevalt.

Er komt een messing topkam op, althans als het me lukt om uit een strip een topkam te vijlen. :)

De hals is me te smal... Hmmz

richwoodplayer
15 november 2010, 23:10
whaat!
die had ik ook zien staan!
's middags stond hij ineens op MP, en 's avonds stond er al verkocht bij, haha!
gefeliciteerd!
maak er wat moois van!:cheerup:

Henri H
15 november 2010, 23:39
.....Er komt een messing topkam op, althans als het me lukt om uit een strip een topkam te vijlen. :)...l... HmmzMijn eerste gitaar was een Hondo, zag er niet uit, body was bestickerd met zwarte folie, en de topkam brak in tweeën na een tijdje. Mijn (wijlen) pa heeft er toen ook een messing topkam opgemaakt, had ie perfect gedaan, maar ja, hij was dan ook machine-bankwerker...
Ik heb toen de folie verwijderd, de body opnieuw gelakt, en heb er zelfs nog m'n eerste optreden mee gedaan. Goeie ouwe tijd..... :)

Ik zou toch 's kijken of je die Vester hals er niet op kunt zetten, wie weet heb je dan een betere, en vooral een beter ogende gitaar.

macwilliams
16 november 2010, 09:54
whaat!
die had ik ook zien staan!
's middags stond hij ineens op MP, en 's avonds stond er al verkocht bij, haha!
gefeliciteerd!
maak er wat moois van!:cheerup:
Ik was behoorlijk snel, er stond niet bij vermeld welk merk het was.
Het is een Boston, maar ik kan er verder niks over vinden op het www.


Mijn eerste gitaar was een Hondo, zag er niet uit, body was bestickerd met zwarte folie, en de topkam brak in tweeën na een tijdje. Mijn (wijlen) pa heeft er toen ook een messing topkam opgemaakt, had ie perfect gedaan, maar ja, hij was dan ook machine-bankwerker...
Ik heb toen de folie verwijderd, de body opnieuw gelakt, en heb er zelfs nog m'n eerste optreden mee gedaan. Goeie ouwe tijd..... :)

Ik zou toch 's kijken of je die Vester hals er niet op kunt zetten, wie weet heb je dan een betere, en vooral een beter ogende gitaar.

Die vester hals kan ik beter op die brand Tele zetten. Dit halsje is alleen wat smal maar het is nog wel te doen.

Henri H
16 november 2010, 10:15
....Die vester hals kan ik beter op die brand Tele zetten. Dit halsje is alleen wat smal maar het is nog wel te doen.Ja, dat bedoel ik eigenlijk ook, was in de war met die BBQ-Tele. :confused: