PDA

View Full Version : Gibson Humbuckers



remcoz
9 mei 2003, 19:29
Ik wil op mijn epi les paul standard 2 NIEUWE gibson humbuckers laten zetten
wat gaat dit kosten en merk je het verschil?

gerrekat
9 mei 2003, 19:31
beter een Deymour duncan, dimarzio of Bill Lawrence aftermarker PU erin zetten die geven de gitaar meer pit!

GMaar als je van vintage sound houdt kun je met een gerust hart een GIBSON paf oid erinzetten.

Negative K3 fan
9 mei 2003, 19:32
gaat je aardig wat kosten, kijk ook eens naar alternatieven in de vorm van bill lawrence, kent armstrong, dimarzio en seymour duncan.

en je merkt het verschil wel.

Mithrandir
9 mei 2003, 19:46
Een Gibson 496T en 500T erin merk je zeker en klinkt zeker lekker hoor, maar het hangt ook een beetje van je muziekstijl af natuurlijk wat voor een humbuckers je erin stopt.

remcoz
9 mei 2003, 19:52
Ik speel Rock en wat kosten de alternatieven ongeveer en de gibson humbuckers??

gerrekat
9 mei 2003, 19:53
ja gibsion humbuckers zijn buiten proportioneel duur!

En ik vind ze eigenlijk heel matig op de Toni Iommi signature na dan!

maar ik huo van VEEL output!

DiMzrio Super Distortions doen het altijd erg goed in een gibson passen bij het vintage karakter en schueren toch als een gek!

P
9 mei 2003, 20:10
Nou... ik heb dus net een gibson 500T in de brug van mijn epi gezet en de 496R komt als het goed is morgen binnen. Ik moet zeggen dat ik zeeeer tevreden ben hoor!

gerrekat
9 mei 2003, 20:33
oh ja ze zijn ook niet slecht ofzo, maar een duncan of dimarzio vind ik meestal vtter klinken, en ze zijn over het algemeen (iets) goedkoper

Negative K3 fan
9 mei 2003, 21:25
en bill lawrence elementen zijn nog weer goedkoper en zeker wel vet. Of niet?

Ohzoso
9 mei 2003, 23:35
mijn ervaring hierover: de keuze heeft natuurlijk met persoonlijke smaak te maken.
Gibson pu`s geven een sprankelend vet geluid, DiMarzio Super Distortion een muddy vet geluid.Ikzelf geef de voorkeur aan de Gibson 496R-500T(vel)of Gibson 490R-498T(warm). Bij deze pu`s hoor je duidelijk de 6 snaren als je ze ook alle 6 in 1 keer aanslaat, maakt niet uit hoeveel distortion,fuzz of overdrive je geeft.

Geert Teekens
10 mei 2003, 14:55
Kijk, dat is nou een advies waar je wat aan hebt. En wat vind je van Seymour Duncan elementen?
Geert

Ohzoso
10 mei 2003, 21:01
Op 2003-05-10 14:55, schreef Geert Teekens:
Kijk, dat is nou een advies waar je wat aan hebt. En wat vind je van Seymour Duncan elementen?
Geert

met die seymour duncans heb ik niet zo`n ervaring, heb ze wel vaker gehoord maar bij anderen via andere apparatuur dus hier kan ik niks over zeggen.Wel viel me op dat die gitaren goed klonken. Ik heb wel een Seymour duncan "woody"voor m`n western te versterken. Hier ben ik uitermate tevreden over.

Negative K3 fan
10 mei 2003, 21:07
Op 2003-05-10 14:55, schreef Geert Teekens:
Kijk, dat is nou een advies waar je wat aan hebt. En wat vind je van Seymour Duncan elementen?
Geert


Seymour duncans hebben de reputatie dat ze over het algemeen relatief gecompressd klinken. Zelf kan ik het niet zeggen, gerrekat van dit forum heeft veel ervaring met verschillende elementen.

bunited
11 mei 2003, 14:58
Ik heb nog een nieuwe Dimarzio Tonezone voor de brugpositie te koop. Deze past ook op je Gibson als het goed is.. Hij is te koop voor 85 euro (hij zit nog in de verpakking).

Electrical Storm
11 mei 2003, 15:20
Mmm misschien ben ik wel geïnteresseerd...

Is de Tone Zone niet die Super Distortion die je als single coil kunt schakelen of was dat de dual sound??

Electrical Storm
11 mei 2003, 15:21
Laat maar, ik bedoelde de Dual Sound. Die zoek ik...

Geert Teekens
14 mei 2003, 21:21
De Tony Iommi signature is ook te gek! Mijn broer heeft hem in zn Gibson RD(!!) zitten en het klinkt gewelig. Ook zeker aan te raden voor de metalheads onder ons!