PDA

View Full Version : MESA 2:90 alleen 1 kant die werkt



xmichielx
13 november 2010, 13:08
Hallo,

ik ging vanmorgen mijn amp (2:90 met jmp-1) even proberen met mijn nieuwe gitaar en toen viel mij op dat ik de linker speaker niet hoorde, heb de speakers kabels gewisselt = geen verschil.
Toen de JMP er tussen uit gehaald en direct in de A of B kant ingeprikt en hem op instrument gezet ipv line op de achterkant.
De B kant doet het prima en is snoeihard, de A kant is zacht en als ik hem helemaal open draai hoor ik heel zacht iets.
Het is dus iig de 2:90 maar ik weet dus niet zo goed wat het kan zijn.
Ik ga denk ik eerst eens de eindbuizen eens goed aandrukken en checken of ze wel gloeien, dan evt die vervangen (alle 8) door de oude set buizen die ik heb en als dat niet werkt, hem eens open maken en kijken of het misschien iets qu pre amp of bedrading is wat stuk is.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en o ja ,wat was het dan? En is mijn aanpak van het probleem lokaliseren de juiste?

Bedankt voor elke tip :)

Michiel

xmichielx
13 november 2010, 13:27
De eindbuizen heb ik al uitgesloten door de oude 8 eindbuizen die er in zaten er opnieuw in te zetten.
Zelfde effect.
Dat wordt er uit schroeven en pre amp buisjes misschien vervangen of kijken of de bedrading goed loopt.

Michael AE
13 november 2010, 14:25
Toen ik net een Tri/2:90 combi had gekocht, had ik dit euvel om de haverklap. Ik heb in die tijd 4(!) 2;90's versleten en die gingen allemaal kapot. De 1 na een dag, de ander na een paar maanden.

Na heel wat gesleep naar de reparateurs met mijn setup bleek dat het absoluut niet aan mij lag, maar aan de 2:90's.

Je zal hier niet heel veel aan hebben, maar het is voor mij een bekend euvel.

Ik zou gelijk naar de reparateur gaan met je setup.

xmichielx
13 november 2010, 14:45
Hmm ja ben bang dat er ook niks anders op zit.
De eindbuizen en de pre amp buisjes heb ik vervangen, geen sjoege.
Het is denk ik meer iets met de print plaat of de connecties van het soldeer werk