PDA

View Full Version : Lang speakersnoer



gershwin5150
12 november 2010, 23:02
Hey,
Ik wil in onze eigen studio binnenkort wat gitaarpartijen gaan opnemen en omdat ik niet de hele tijd in de herrie wil staan (en bij de computer wil kunnen..) ben ik op zoek naar een heel lang speakersnoer zodat mn top naast me in de controlroom kan staan en mn speakerkast in de speelruimte.
Nu zoek ik een snoer van ongeveer 10m. Op internet zie ik wel het een en ander maar de dikte is 2x1,5mm2 . Is dit genoeg om met een buizenbak doorheen te blazen?
Thanx!

macwilliams
12 november 2010, 23:19
Anderhalf kwadraat draad zou moeten volstaan.

Outline
13 november 2010, 03:28
Anderhalf kwadraat draad zou moeten volstaan.

+1 en 10 (tekens)

gershwin5150
13 november 2010, 11:53
Thanx!! Die zijn ook een stuk makkelijker te vinden dan de dikkere versies..

Bernardduur
13 november 2010, 12:14
Ik zou mn speakersnoer maar max een halve meter maken en de top in de studio zetten.......

gershwin5150
13 november 2010, 13:32
Jep ik weet hoe korter hoe beter, maar wil de opnames alleen doen, dus dan moet ik toch in de controlroom zitten...

JTB
15 november 2010, 09:55
ik heb 6 meter speakerkabel en ik had eerst een halve meter, hoor echt geen verschil. Gewoon beetje degelijke kabel gebruiken.

guitarnijboer
15 november 2010, 11:53
Jep ik weet hoe korter hoe beter, maar wil de opnames alleen doen, dus dan moet ik toch in de controlroom zitten...

Je kunt toch ook met je gitaar achter de mengtafel gaan zitten en je versterker en speaker in de studio ruimte laten staan?

Michael AE
15 november 2010, 17:44
Dan heb je een lange kabel nodig voor tussen je gitaar en je amp en dat gaat meer tone kosten dan een lange speakerkabel.

ieme
15 november 2010, 19:58
Ik prefereer een lang speaker snoer ipv een gitaar snoer, voordeel van in de control room zitten is wat je daar hoort is hoe je door de mic's klinkt.
Nadeel, je mist je feedback van je eigen amp

gershwin5150
15 november 2010, 20:50
Dan heb je een lange kabel nodig voor tussen je gitaar en je amp en dat gaat meer tone kosten dan een lange speakerkabel.

Dat was ook mijn redenatie, plus ik vind het wel fijn om beetje aan mn amp te kunnen draaien om het goede geluid te krijgen zonder dat ik 30x heen en weer moet lopen.
Ik ga het gewoon proberen en dan zie ik wel hoeveel tone het daadwerkelijk kost. Thanx alvast!!

Michael AE
16 november 2010, 01:38
Vrij weinig kan ik je vertellen. Ik doe het al jaren zo en het werkt veel beter dan alle andere oplossingen die ik ben tegengekomen.

Feedback kan inderdaad wel een probleem zijn, maar daar gebruik ik een (2de) Bogner cube met een attenuator/speakerload voor. Zo kan ik het volume van deze speaker in de controlroom bepalen en hoor ik naast hoe het op tape komt ook gelijk wat er uit mijn amp komt. Als ik er geen geluid uit wil, draai ik de speakerload dicht.

gershwin5150
16 november 2010, 14:04
Goeie tip! Thanx!

Jimi Hendrix
16 november 2010, 14:05
voor opnames gebruik ik vaak een 20m speakersnoer (zie thomann).
eventueel verlies (heb ik niet geprobeerd) weegt op tegen het luisteren door de monitors en het kunnen praten met producer en tech.

Voor een tourtje waar ik nu in meespeel gebruik ik een 30meter speakersnoer (stroomkabel met jacks erop). werkt goed.
(midi+voeding voor midipedaal en vca sturing (volumepedaal) gaan via de multi van 30 meter, gitaarsignaal ook, middels actieve DI en aan de andere kant een reampkastje). Mijn rig op de speaker na staat dus backstage in z'n kissie. Klinkt prima hoor!

refused199
16 november 2010, 14:59
Voor een tourtje waar ik nu in meespeel gebruik ik een 30meter speakersnoer (stroomkabel met jacks erop). werkt goed.
(midi+voeding voor midipedaal en vca sturing (volumepedaal) gaan via de multi van 30 meter, gitaarsignaal ook, middels actieve DI en aan de andere kant een reampkastje). Mijn rig op de speaker na staat dus backstage in z'n kissie. Klinkt prima hoor!

Wat is daar dan het nut van? Waarom zou dat handiger zijn dan gewoon je amp op het podium te hebben?

Jimi Hendrix
16 november 2010, 15:08
Wat is daar dan het nut van? Waarom zou dat handiger zijn dan gewoon je amp op het podium te hebben?

ik sta in het decor (ja ja 't is een opera).
In het decor (een boot) is slechts goed plaats voor de speaker.
Bovendien wordt die boot ook nog verplaatst tijdens de voorstelling (vandaar de lange snoeren).
Capiche? :ok:

refused199
16 november 2010, 15:11
Aha, nee dat verklaart de zaak;)

Bijl
23 november 2010, 23:13
Met actieve pickups maakt het niet uit, al gebruik je een kilometer kabel. Met passieve pickups moet je bij meer dan 8 meter een pedaal er tussen zetten zonder true bypass als buffer.

Outline
24 november 2010, 02:14
Met actieve pickups maakt het niet uit, al gebruik je een kilometer kabel. Met passieve pickups moet je bij meer dan 8 meter een pedaal er tussen zetten zonder true bypass als buffer.

Lezen is ook 'n vak...

Het gaat om een SPEAKERkabel, niet om 'n SIGNAALkabel....

En Jimi Hendrix gebruikt 'n DI, dus dan heb je ook geen signaalverlies.

big dooley
24 november 2010, 02:25
En Jimi Hendrix gebruikt 'n DI, dus dan heb je ook geen signaalverlies.

ik denk dat heel wat mensen vreemd zullen kijken als ze op google naar jimi hendrix zoeken en deze zin ertussen zien zitten :D:D:D

Jimi Hendrix
25 november 2010, 23:19
ik denk dat heel wat mensen vreemd zullen kijken als ze op google naar jimi hendrix zoeken en deze zin ertussen zien zitten :D:D:D

hoezo? ik ga gewoon met m'n tijd mee :soinnocent: