PDA

View Full Version : Fuel Tank Junior switch-mode?



peter_heijnen
12 november 2010, 09:51
Ik heb gisteren een vraag naar Fishman gemaild mbt de compabiliteit tussen mijn Trex FTJ en hun Aura Spectrum DI. Daarop antwoordde de Fishman dat het wel zou werken, maar ook waarschuwde hij voor ev bijgeluiden bij gebruik van dit soort switch-mode/digitale/geschakelde voedingen. Pardon, de FTJ is switch-mode?

Ik dacht juist van niet, maar ik kan er eigenlijk ook niets over vinden, is er iemand die het wel weet?

Nielsje
12 november 2010, 12:34
Je hebt een schroevendraaier, toch?
;)

peter_heijnen
12 november 2010, 14:21
Ja heb ik, en ik kan de voeding ook best opendraaien met het passende imbusje, maar dan weet ik nog niet waar ik naar moet kijken. Mijn technische bagage komt niet heel veel verder dan byoc achtig spul napapegaaien... ;)

dml
12 november 2010, 14:31
Volgens mij zit er in een FTJ gewoon een gewikkelde trafo. Okay, in een geschakelde voeding zit ook een gewikkelde trafo maar die is veul kleiner. Openschroeven, fotootje maken en even hier planten.

peter_heijnen
12 november 2010, 15:59
Fokdomme, dat ding van mijn plank gehaald en opengeschroefd, doet mijn camera opeens moeilijk...

Je ziet een print over het gehele oppervlak van de kast (=10x7,5) en op die print valt vooraal een blauw plastic 'kastje' op van ruim 5x4x2. Ik neem aan dat dat het trafootje is?

Als ik weer foto's kan maken post ik hem.

dml
12 november 2010, 19:45
Kan inderdaad zijn dat dat de trafo is.
Op de FTJ zit toch ook een switchje om 'm om te schakelen van 110V naar 220V? Pin me er niet op vast maar ook dat zou een indicatie kunnen zijn dat het om een gewonden trafo gaat, een geschakelde trafo accepteert in de meeste gevallen een spanning tussen de 100V en 240V zonder tussenkomst van een schakelaar o.i.d.

peter_heijnen
13 november 2010, 10:16
een geschakelde trafo accepteert in de meeste gevallen een spanning tussen de 100V en 240V zonder tussenkomst van een schakelaar o.i.d.
Ja dat is idd zo.

T-rex zelf heeft geen mailadres op hun site staan en verwijzen je door naar de dienstdoende nationale dealer. Ik ga van der Haar maar even lastig vallen denk ik.