PDA

View Full Version : Rammelende nek, snerpende snaren: Wat Is Er Aan De Hand?? ZI



Joost Assink
9 mei 2003, 17:48
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Joost Assink op 2003-05-15 12:20 ]</font>

Buzz
9 mei 2003, 19:01
De hals werkt een beetje. Zeker als de zaak fijntjes is afgesteld, merk je snel verschillen in omgeving. Even teruggaan om het te verhelpen. Da's denk ik alles.

telecastermaster
9 mei 2003, 19:18
Heeft dit misschien te maken met luchtvochtigheid?

Joost Assink
9 mei 2003, 21:23
Zou goed te maken kunnen hebben met luchtvochtigheid, maar wat doe ik eraan en is de gitaar te vochtig of juist te droog?
Bovendien vertoont het nog niet echt tekenen van vochtigheid of droogte.
En waarom alleen (of met name) op de 8ste en 10de fret? Heeft iemand hier ervaring mee?

PappaKees1949
9 mei 2003, 23:08
Mischien kun je hier wat meer info hierover vinden:

http://taylorguitarforum.com

gertdm
12 mei 2003, 12:33
is een normaal verschijnsel. Hout werkt.
Hoe lager de actie van de snaren , hoe meer je er last van hebt. Iets hoger af (laten) stellen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gertdm op 2003-05-12 12:33 ]</font>

Joost Assink
12 mei 2003, 13:24
Heeft iedereen die ervaring? Taylor stond toch bekend om zijn lage actie? Dit maakt de gitaar wel minder waard voor mij

bert k
14 mei 2003, 19:38
Taylor heeft een lage actie, klopt, maar daar betaal je een prijs voor. Als er ook maar iets niet klopt aan de afstelling gaat-ie rammelen. Misschien ben je op een ander merk snaren overgestapt met een iets lagere snaarspanning, dan buigt de hals wat terug, en rammelt de zaak.Maar omdat je het probleem alleem maar bovenin hebt, zou het ook kunnen zijn dat de brug wat te laag is. Oplossing: brug wat hoger, hals wat achterover, en het loopt weer. Dat is geen klus die je zelf kan, dat is meer voor de reparateur, of de dealer. Is niet gek, hoor, dat een gitaar eerst een afstelbeurt nodig heeft. Taylor is echt wel een prima gitaar.

Succes,
Bert K

Joost Assink
15 mei 2003, 09:10
Dank je, het verhaal heeft inmiddels een andere wending genomen. Afgelopen weekend begon er ook iets aan de gitaar te resoneren bij (of onder) de brug). Aangezien ik de gitaar toen nog maar 2 weken had en ook kleine beschadigingen had ontdekt op de top van de gitaar, ben ik teruggegaan naar de winkel. Zij waren erg schappelijk en boden mij een nieuwe aan (de laatste van de limited editions).
Daarmee waren alle problemen in 1x opgelost.

bert k
17 mei 2003, 23:48
Hé, klasse! Dan was er dus wel degelijk iets met de brug aan de hand. Netjes van de winkel. Welke? Laat ff weten hoe je nieuwe gitaar bevalt.

Bert K

bert
18 mei 2003, 10:18
Gelukkig alles opgelost. De controle "af fabriek" stelt dus ook niet zo gek veel voor.
Of het is gebeurt tijdens het transport. Maakt niet uit alles is weer goed. Scheelt het nu werkelijk zo veel als je een gitaar in duitsland koopt ? ! Heb je ook een vergelijk gedaan met andere Taylors ( de prijs dus ). We mogen op dit forum geen reclame maken voor zaken, maar meel mij dan even het adres door van de zaak waar jij hem hebt gekocht evt. hun www.adres. Ps. vind je het afdekplaatje van de truss rot van je gitaar mooi ? ! Er is een bedrijfje in Amerika die deze plaatjes speciaal maakt voor Taylor. Ze hebben verschillende afbeeldingen, maar je kunt ook volgens mij zelf wat ontwerpen.
Bert W

Joost Assink
19 mei 2003, 10:07
He Bert,

Ja, ik ben ook blij dat ze het zo goed hebben opgelost bij Musik Produktiv in Duitsland (Ibbenburen). Ze waren interessant voor 2 redenen. Allereerst omdat zij de enige waren die de Limited Edition 414CE hadden (en da's ook meteen antwoord op je vraag of ik het afdekplaatje leuk vind, want daarin staat gegraveerd Limited Edition Germany. Dat vind ik zelf wel erg cool! Maar zeker bedankt voor je tip. Heb je er zelf een?)
De tweede reden is dat de prijs lager was dan bij andere winkels (hoewel dit geenszins doorslaggevend of bepalend is). Ze hebben gewoon goede service, groot assortiment en een speciaal geconditioneerde ruimte. Je moet er echt eens gaan kijken. Ook electrisch hebben ze veel.
Ik denk ook dat de beschadigingen door klanten zijn aangebracht. In die speciale ruimte mag je niet zo gitaren oppakken, maar die controle is dus niet scherp.
Als je een foto hebt van zo'n plaatje, ben ik erg benieuwd.

-Joost

Joost Assink
21 mei 2003, 09:32
Bert,

In antwoord op je vraag hoe hij bevalt, kan ik alleen zeggen dat het een perfecte gitaar is. Ik heb mijn nieuwe nu al erg veel bespeeld en meegenomen naar verschillende locaties en hij blijft helemaal stabiel. Ik hoef hem niet te stemmen of af te stellen. Meestal moet een massieve gitaar zich even zetten en dus aangepast worden, maar vooralsnog deze niet! Heerlijk is'ie.