PDA

View Full Version : Ballistol



mokumhum
11 november 2010, 20:03
Hallo allemaal.

Ik heb een flesje ballistol in huis en had gedacht om de stemmechanieken van mijn gitaren hiermee te behandelen.

hebben jullie hier ervaringen mee, zijn er mischien betere alternatieven ?

grts

Mokumhum

beruk
11 november 2010, 20:22
Waarom denk je dat nodig te hebben?

kamiel
11 november 2010, 22:36
de enige keer dat ik ooit olie op men tuners heb gegoten was toen ik snaren op een 40 jaar oude (en 35 jaar niet gebruikte) mandoline legde, en dat was omdat ik ze gewoon niet meer bewogen kreeg. en ik heb toen gewoon van olijfolie gebruik gemaakt, ze draaien nu nog steeds lekker smooth , dus ik denk niet dat zoiets echt echt nodig is,:D

mokumhum
11 november 2010, 23:06
Het is nodig.
Bewegende dingen van metaal hebben van tijd tot tijd enig smeersel nodig. Sooner or later. Kwestie van tijd.

Vermoedelijk bij ballistol zet het residu zich af in de directe omgeving op de plaats waar het aangebracht is, dit weet ik niet zeker , vandaar de vraag.

Antwoord ?

-Mokumhum

beruk
11 november 2010, 23:09
Ik heb inmiddels een gitaar van zeker 30 jaar oud en nog nooit gesmeerd. nog nooit gemerkt dat het nodig zou zijn ook.

mokumhum
11 november 2010, 23:32
Deze thread gaat niet over quick fixes.

grts

-Mokumhum

superfly
12 november 2010, 11:07
Mokumhum,
Ik heb zelf geen ervaring met Balistol, maar ik weet dat Enra (we zien hem niet vaak meer in het zelfbouwforum :() dat spul voor werkelijk alles aan een gitaar gebruikt. Het is hele fijne wapenolie dus volgens mij is het prima spul om je mechaniekjes mee te smeren (met mate gebruiken natuurlijk)

mokumhum
12 november 2010, 20:14
Hoi Superfly

Thnx voor je reply, hier heb ik wat aan.

Grts.
-Mokumhum