PDA

View Full Version : Jackson Rhoads



slayurrr
9 mei 2003, 17:44
Hallo,

ik heb nu 7 maanden een ibanez rg270 en ik vind het een *** gitaar, dus nu ben ik van plan een nieuwe te gaan kopen.
ik zat te denken aan een jackson rhoads omdat ik het een mooi model vind.
wat is ongeveer de prijs voor een goede tweede hands rhoads? en wat zou ik ongeveer voor mijn ibanez rg270 kunnen vragen?

The Black
9 mei 2003, 17:47
Sorry hoor, maar waarom vind je het een kut gitaar?
Er komen meer dingen kijken bij een gitaar, toon en speelbaarheid bijvoorbeeld.
Het beste advies van mij: Ga naar een gitaarwinkel en probeer gewoon wat gitaren, kijken welke je het fijnst vind.
Koop geen gitaar voor uiterlijk, in de loop van tijd is dat factor toch niet echt meer van belang.

slayurrr
9 mei 2003, 17:52
omdat ie om de minuut ontstemt (om het zo maar te zeggen) en om nou me floyd rose te blokken heb ik ook geen zin in want ik vind het toch wel handig.
me gitaar leraar vind het ook raar dat ie zo snel ontstemt , ik heb der een veer bij gezet > gaf niks.
ik ben er een btje op uit gekeken, ik speel veel metal en ik zat is rond te kijke bij de "metal" achtige gitaren.
de rhoads sprak mij meteen aan om zijn vorm en ik heb er vertrouwen in dat het een goede gitaar is voor de metal muziek.

RaNk
9 mei 2003, 18:46
Je hebt Rhoads' en Rhoads'. In alle prijsklassen. Ik twijfel of de goedkoopste daarvan wel beter is dan je Ibanez. Meestal hangt er aan een gitaar die aan al je wensen voldoet ook wel een bijpassend prijskaartje.

slayurrr
9 mei 2003, 18:50
dat is waar en ik wil der ook veel aan uitgeven, want ik heb liever dat het iets meer kost en dat ik waar voor me geld heb, dan dat ik weer zo'n goedkoop gitaartje koop en der minder plezier van heb/problemen.

Anders Destium
9 mei 2003, 19:36
Stap eens een grote zaak binnen en kijk wat binnen je budget past. Er zijn genoeg mooie (metal)gitaren te krijgen maar je moet voor jezelf vaststellen wat hij allemaal moet "kunnen"...

slayurrr
9 mei 2003, 19:43
ja dat kennik doen, maar ik heb het hier nu even over de rhoads omdat die mij aanspreekt.
is het kwalitatief een goede gitaar? want daar zit ik een beetje mee, ik weet weinig van jackson en als ik der wat geld aan uit geef en het geluid bevalt me dan is dat mooi, maar in een uurtje weet ik niet alles over die gitaar.

Anders Destium
9 mei 2003, 20:09
Je hebt verschillende soorten, als je een performer of een USA (DUUR) hebt dan heb je een goede gitaar, anders niet.

The Black
9 mei 2003, 21:07
Mensen zijn nogal lovend over Jackson.
Maar er zijn ook mensen die zeer lovend zijn over Ibanez, en over ESP, en over Gibson, en over PRS.
Begrijp je me?

Geloof me wanneer ik zeg dat vorm eigenlijk helemaal geen zak uitmaakt van wat voor jou de ideale gitaar is. Tuurlijk helpt het wel mee, maar of de gitaar goed speelt, DAT IS BELANGRIJK!

Neem mijn advies, ga naar een gitaarzaak en probeer verschillende gitaren uit!!!
Oh, proberen voor te benden, of met de tremelo aan de gang te gaan, kun je testen of hij gestemd blijft.

Swan
9 mei 2003, 22:13
bij Stand By in Utrecht hebben ze n hoop RRs staan in verschillende prijsklassen

Neals
9 mei 2003, 23:03
Een iemand met de nickname slayer moet gaan denken aan een Jackson dinky, een ESP/LTD M of een BC-Rich warlock, V jR..

Dat zijn de slayer gitaren

The Black
9 mei 2003, 23:14
Op 2003-05-09 23:03, schreef Neals:
Een iemand met de nickname slayer moet gaan denken aan een Jackson dinky, een ESP/LTD M of een BC-Rich warlock, V jR..

Dat zijn de slayer gitaren


Nee dat zijn de slayer gitaren helemaal niet, Kerry en Jeff hebben custom handgemaakte gitaren.
Als je je geld wil verspillen koop dan zo'n massaproductie BC Rich, echt zooi. Wil je een goede BC Rich, wees bereid om flink geld neer te leggen voor een USA. Die zijn nou wel goed.

slayurrr
10 mei 2003, 00:26
iedereen raad me die bc rich warlocks ofzo af , volgens mij speelt die mick van slipknot ofzo daar mee maargoed, ok ik moet niet naar het uiterlijk kijken, maar het helpt wel mee voor het kopen van de gitaar, maar ik zal zeker allemaal gitaren gaan proberen in de winkel (ook al heb je hier weinig winkels met 'metal' gitaren) helaas maakte ik toen ik deze gitaar(ibanez rg270) kocht een grote fout, toen was het: ik vind hem mooi ik koop hem... te erg gewoon maargoed ik zal is goed rond kijken, jackson soloist raade iemand me al aan maar al zijn die USA versies nou zo duur is er dan geen andere manier om voor wat minder geld toch een leuke gitaar te hebbe? misschien EMG elementen ofzo der in bouwen? naja daar heb ik iniedergeval weinig verstand van.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: slayurrr op 2003-05-10 00:28 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: slayurrr op 2003-05-10 00:28 ]</font>

Anders Destium
10 mei 2003, 08:04
Als je even aangeeft wat je budget is kan ik wel een tip geven, als je veel metalgitaren zoekt kun je ook naar Dijkman in Amsterdam.

Ik zou zelf in ieder geval een Ibanez RG uit de 5-serie overwegen, dat zijn gitaren met zo'n beetje de beste floyd die je kan krijgen (hij ontstemt ook bij flink gebruik niet). Bij bijvoorbeeld Feedback zijn ze in de opruiming en ook 2e hands zijn ze goed verkrijgbaar...

Patrick M.
10 mei 2003, 08:05
Je kunt een BC Rich NJ neckthrough series warlock kopen en daar een paar emg humbuckers in zetten, of je koopt een Jackson RR, en dan wel de RR5. Komt uit Japan maar doet nauwelijks onder voor de veel duurdere Amerikaanse RR1.


http://www.guitarxpress.com/gx/RR5TRpage.jpg

Maiden Michiel
10 mei 2003, 10:35
Zeg Anders Destium, bedoelde je niet Professional ipv Performer?

slayurrr
10 mei 2003, 13:11
bedankt voor jullie tips!
ik wil der ongeveer 1000 euro maximaal aan uitgeven, als het goedkoper kan op 1 of andere manier of een goede tweede hans dan is dat natuurlijk geen probleem.
ik zal zeker gaan kijken voor die japanse als die kwalitatief ook bijna net zo goed is!
de Jackson RR spreekt mij gewoon erg aan als een mooie, goede metal gitaar.

Swan
10 mei 2003, 14:01
in utrecht hangen er voor 1300 euro USA RRs! echt prachtige gitaren, als ik t geld had zou ik er 1 halen
voor 1000 euro zou ik voor n Japanse Professional RR gaan

Ic3gl0vE
10 mei 2003, 14:02
Ik heb een Rhoads Performer uit Japan en hij speelt echt SUPERgoed. maar nu heb ik geen tijd meer... ik post een andere keer wel verder :smile:

Barret Wallace
10 mei 2003, 15:00
Op 2003-05-10 14:01, schreef Swan:
in utrecht hangen er voor 1300 euro USA RRs! echt prachtige gitaren, als ik t geld had zou ik er 1 halen
voor 1000 euro zou ik voor n Japanse Professional RR gaan

RR's zijn wel mooi, maar die USA's die bij standby hangen hebben lelijke kleuren

Swan
10 mei 2003, 19:15
er hangen ook gewoon zwarte

slayurrr
11 mei 2003, 00:06
hmmm kleur is een kwestie van een mooie zoeken ik zag al wat plaatjes met mooie dingen op de rhoads (vlammen enz.) maarja dat zal wel heel wat kosten, een zwarte is altyd goed vind ik, standaard kleurtje.

7th heaven
11 mei 2003, 12:59
Op 2003-05-09 17:44, schreef slayurrr:
Hallo,

ik heb nu 7 maanden een ibanez rg270 en ik vind het een *** gitaar, dus nu ben ik van plan een nieuwe te gaan kopen.
ik zat te denken aan een jackson rhoads omdat ik het een mooi model vind.
wat is ongeveer de prijs voor een goede tweede hands rhoads? en wat zou ik ongeveer voor mijn ibanez rg270 kunnen vragen?


heb een dr -2 usa voor je in de aan bieding lapd83@hotmail.com
sorry voor de mensen die tegen handel zijn op het forum

Ic3gl0vE
11 mei 2003, 16:47
en DR 2 is toch een dinky?


maar goed, over mijn rhoads: hij was afgeprijsd van 575 naar 350 euro en daarom kon ik 'm echt niet laten staan. de hals is zo'n 18mm dun en dat is wel erg dun hoor. Het speelt erg fijn maar als je een les paul gewend bent vindt je deze gitaar vast niet leuk. De pickupswitch werkte niet goed in het begin maar dit heb ik gratis laten maken. De gitaar ontstemt niet snel maar helemaal stemvast is 'ie natuurlijk niet omdat er geen toplock op zit (ik heb er een met tune o matic brug en string thru body). De gitaar heeft de neiging om omlaag te duiken wanneer je de hals loslaat en daarom is het aan te raden om een leren band of ander stroef ding te gebruiken. de standaard Jackson pickups die in mijn gitaar zitten klinken lekker, vooral de neckpickup geeft een heerlijk jazzgeluid, maar ik wil de brugpickup wel een keer vervangen want ècht geweldig is het niet. Hij's nu echt geschikt voor shredden maar ik wil gewoon een dik slaggitaargeluid eruit halen. Door de dunne hals zul je er natuurlijk niet een ècht dikke tone uit kunnen halen maar dat kan natuurlijk maar net zijn wat je zoekt.

Voor het geld wat ik ervoor heb betaald (nieuw!) is het een hele gave plank maar een echt topding is deze niet en dat komt vooral door de brugpickup die toch niet echt geweldig is, denk ik.



Uw Jacksonfanaat,
Ic3gl0vE :smile:

slayurrr
11 mei 2003, 16:58
mooi verhaal Ic3! :razz: de prijs die je er voor betaald heb valt erg mee, ik hoop dat ik ook zoiets vind , maar als het wat duurder is maakt het mij niks uit en tegen woordig ken je trouwens die dingen bij die fender handelaren ook bestellen zei iemand tegen mij, dus daar ken ik ook altyd nog info halen voor dat ik heb echt koop.
eerst moet ik maar is van me ibanez zien af te komen want ik ben der niet tevreden mee en dat maakt het spelen wat minder leuk, maarach.

Ic3gl0vE
11 mei 2003, 17:17
je moet 'm wel eerst testen voordat je 'm koopt hoor!! ik vind 'm echt fantastisch spelen maar die dunne hals bevalt niet iedereen! De actie is vanaf het fretboard trouwens 3mm bij mij en ja dat is laag :smile:
In Amsterdam zijn vast wel winkels waar ze Jacksons hebben hangen, en Amsterdam is niet te ver bij jou vandaan.

Edit: nog een ding; hou er wel rekening mee dat je een speciaal standaard en een speciale gigbag/koffer nodig zult hebben. Een standaard gemaakt voor flying V achtige gitaren kost zo'n 45 euro... Ik heb zelf een standaard met in hoogte verstelbare poten (werkt ook goed als je eenmaal hebt gevonden hoe die poten moeten staan) en die was normaal 35 euro maar ik kreeg 'm voor 25 :smile:
Een koffer voor een afwijkend model gitaar (zoals de RR) is natuurlijk duurder dan een gewone strat/LP koffer en de gigbag die ik bij m'n gitaar heb (warwick rockbag) kreeg ik voor 50 euro maar die zijn normaal ook 75... Wel wat extra kosten dus!
Dan wil ik er ook nog even bij zetten dat een rhoads niet ideaal is als je vaak zittend speelt, want die vorm is daar gewoon niet voor.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ic3gl0vE op 2003-05-11 17:20 ]</font>

slayurrr
11 mei 2003, 18:38
bedankt voor je tips! als ik iemand zittend met een RR zie spelen dan heeft ie hem meestal zo tussen ze benen op zijn linker been in plaats van ze rechter.
voor mij maakt het niet uit, me eerste gitaar leraar wou altyd dat ik me gitaar zo tussen me benen deed dus ik weet hoe dat speelt en ik oefen ook vaak staand want das toch ook wel lekker.

jorrit
11 mei 2003, 19:07
dr staat een rr. op gitaarmarkt.......

Ic3gl0vE
11 mei 2003, 20:08
slayurrr: dat is inderdaad de enige optie :smile: maar echt comfortabel spelen vind ik de klassieke houding niet. Hier is vast wel aan te wennen maar met deze gitaar kun je toch het beste staan.
Thuis speel ik ook eigenlijk alleen nog maar op m'n western ragplankje.. en als ik met de band speel zit ik niet

slayurrr
11 mei 2003, 21:31
hehehe tjah thuis zit ik ook wel is lekker op de stoel en dan lekker te spelen maar staan oefenen is eigenlijk nog "beter" ook want met een optreden zit je ook niet (in de meeste gevallen) dus ja :grin:

Ic3gl0vE
11 mei 2003, 22:51
en je publiek vindt het geheid cool als je een RR in je klauwen hebt.


Tenminste dat was bij mij het geval :smile:

slayurrr
12 mei 2003, 00:48
hehe ja de rhoads ziet er zeker cool uit! vooral zon model met van die vlammen derop:

http://www.onlinestagegear.com/pics-guitars/JACKSON/USA/RR1.jpg

zoiets :grin: heheh daar hangt ook een leuk prijskaartje aan.

diengeman
12 mei 2003, 17:07
he, is een jackson ps1 toevallig iets voor je? een stuk goedkoper, en vind hem zelf erg goed klinken voor metall en hardrock. ik weet niet hoe die roads klinkt, dus kan ze ook niet vergelijken. maar zo'n dure roads zal mischien wel beter klinken. ik heb er nog 1 te koop en voor 350 euro mag je 'm hebben. zelf heb ik liever het geluid van acdc, dus verkoop ik hem.

Ibanez RuleZ
12 mei 2003, 17:13
als ik je iets met klem moet afraden, dan is het een gitaar uit de PS serie van jackson. Ik had een PS4 en heb die gitaar binnen een jaar gemold (nou ja, de tremolo dan), en ik deed er niets raars mee.

die PS series zijn echt niet de moeite waard, voor dat geld kan je beter je RG270 houden, want die outperformes die Jackson.

harrald

slayurrr
12 mei 2003, 17:19
tjah, me ibanez is kwa kwaliteit wel goed enzo nog geen problemen mee gehad dat er iets stuk ging ofzo, maar hij ontstemt echt heel snel en dat is jammer terwijl ik die tremelo amper gebruik (als ik dat deed wast helemaal niet leuk meer), ik zie de rg270 echt als een 'goedkope' korn gitaar ofzo.
als ik in drop D speel met lekker veel distortion ken je der wel lekker mee "beuken" alleen das een kwestie van smaak, ik zoek nu gewoon een goede metal gitaar, de rhoads sprak mij aan door zijn dunne hals ect. dat vind ik lekker + snel spelen en al kost het wat meer dat maakt mij niet eens zoveel uit want ik geef liever iets meer geld uit dan dat ik de heletijd met problemen zit.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: slayurrr op 2003-05-12 17:21 ]</font>