PDA

View Full Version : Blackstar HT Club 40 in da house!



Meneer I.
11 november 2010, 15:06
Sinds vanochtend ben ik de zeeeeer gelukkige eigenaar van een Blackstar HT club 40! De samples op jijbuis enzo waren al veelbelovend maar in het echie voel je de amp en de interactie met je gitaarvolume en -tone knoppen.

Lange tijd getwijfeld tussen diverse 40Watt buizencombo's, maar vanwege de veelzijdigheid en superduper geluid en dan ook nog eens de zeer gunstige prijs (volgens mij was het verkeerd geprijsd :sssh:) is het met glans de Blackstar geworden!

Maandag a.s. to the test tijdens de repetitie. Een ideale bak voor een allround coverband repertoire! En ik kan het ook nog aansluiten op mijn 2xG12H30 closed back cabinet.

Zo ik ga weer verder spelen, ik heb de buren nog steeds niet horen klagen namelijk :soinnocent:

muziekschuur
11 november 2010, 16:20
Met internet open?

Gefeliciteerd.... Hoe is het voetpedaal? Zaten er nog accesoires bij? Heb je nog een hoes erbij aangeschaft? (Een gevoerde hoes is echt een aanrader).

Meneer I.
11 november 2010, 16:42
Wat bedoel je precies met "Met internet open?"? Edit: ik denk "internetkopen".

Ik heb het gehaald bij Musicallin in Noordwijk (kijk maar op hun site voor de prijs, volgens mij een 100eur aan de lage kant vergeleken met de concurrentie). Ik heb er in een aparte ruimte heerlijk op kunnen spelen, en toen ik de nieuwprijs zag (ik dacht dat de btw er nog bij moest, of dat het voor de HT 20 was) werd ik nog vrolijker! 578eur incl btw
Footswitch ziet er degelijk uit, gewoon twee knoppen en twee indicators. Amp is zeer netjes afgewerkt, reverb is goed en bruikbaar maar niet extreem of zo.

Verder nog geen accesoires aangeschaft, zo'n hoes gaat er wel komen. Moet alleen nog even een adresje vinden hiervoor.

muziekschuur
11 november 2010, 17:06
Nee,

je had een uurtje geleden gepost dat je ging spelen. En nog steeds online...

Meneer I.
11 november 2010, 18:09
Hmm da's vreemd m'n laptop stond toch echt uit???

Paragon
11 november 2010, 18:18
Daar ga je geen spijt van krijgen! mooi bakkie, heb m zelf een hafl jaartje geleden ook gehaald,

maar de prijs? wat heb je er voor betaald dan? als ik vragen mag?

paragon

Meneer I.
11 november 2010, 18:19
578eur

EDIT: linkje http://www.musicallin.nl/musicallin/shop/index.php?page=art&chosenArtID=13703&chosenCatID=48

En ik ben zeer benieuwd hoe het klinkt met een volle band!

JazzBass
11 november 2010, 21:39
Damn, dat is wel erg scherp geprijsd ja!
Ik heb sinds kort de HT-20, en die houdt het zelfs vol in onze 7-koppige band, dus dat moet met de 40-watter helemaal goedkomen!

Meneer I.
11 november 2010, 22:05
Ik denk dat ze een tikfoutje hebben gemaakt, bij de concurrentie en in Duitsland zijn die dingen in de range van 670-699eur. Maar ik heb het ze telefonisch gevraagd voor ik er heen ging en daar ter plekke nog even nagevraagd of er nog btw of zo bij kwam, maar nee hoor dit is de prijs :)

G.G.
12 november 2010, 13:44
En Iwan? Klinkt ie lekkerder dan je A15MKII? Met name het clean?

Meneer I.
12 november 2010, 19:28
A15 clean is ook lekker, maar mist wat headroom voor mijn smaak in de band. De scheurkanalen van de madamp zijn in principe ook wel ok.

Waarom de blackstar?

De A15 heeft de laatste tijd wat kuren, en de onderdelen zijn nu niet de beste beschikbaar (is ook een budget amp). En ik irriteer me steeds meer aan de toch wel aanwezige hum met name op het drive kanaal. Ik kan dus niet echt vertrouwen op de madamp op het podium.
Voor thuis speel ik meestal op mijn zelfbouwkit van AstonElectronics VK6V6. Super geluid uit een 1-kanaals 5W buizenampje. Voor in de (allround)band heb ik een allround versterker nodig qua sounds.

De Blackstar heeft een "boutique" clean kanaal dat licht overstuurt met je gitaarvolumeknop, klinkt behoorlijk "vox-erig". Door de voiceswitch om te halen krijg je meer headroom en wordt het verdacht veel "Fender-ig" clean. Beide klinken echt heel goed, ook al zijn de meeste clips op jijbuis gericht op het zwaardere higain-werk.
Kanaal twee heeft even simpel gezegd een lekkere Marshall drive wat met de voicing switch richting de moderne higain gaat. Dat laatste gebruik ik eigenlijk niet wellicht voor een paar nummers maar dan met de gain er wat meer uit.
De reverb wilde ik perse op een amp hebben. Ik ben geen veeleisende reverb gebruiker maar het geeft zoveel meer body aan je geluid, met name clean. De reverb is gewoon goed, maar niet extreem of zo.
Al met al een prima allround bakkie voor een wel hele leuke prijs, dus vox, fender, marshall en de metalachtige sounds allemaal in een pakketje.

Ik draai mijn volume meestal terug tot ca. standje 7 (strat), met de blackstar kan ik dan op momenten dat het nodig is een leadgeluid erin draaien. Dus 2kanalen in de amp en "1" op mijn gitaar.

dml
12 november 2010, 19:49
Waarom de blackstar?

De A15 heeft de laatste tijd wat kuren, en de onderdelen zijn nu niet de beste beschikbaar (is ook een budget amp).

Van Blackstar hoor ik de laatste tijd ook zulke berichten.....

RoelSmoel
12 november 2010, 20:15
Van Blackstar hoor ik de laatste tijd ook zulke berichten.....

Vertel eens dan:chicken:

G.G.
12 november 2010, 20:44
Bij mij is de A15MKII al de deur uit. Was echt een superversterker en ik denk het beste meest veelzijdige ampje in zijn prijsklasse. Heb hem alleen bijna nooit voluit gehad, dus hij had weinig te verduren.

Meneer I.
13 november 2010, 13:12
@dml,
waar komen die berichten vandaan dan? Wat ik juist hoor en lees is dat het superdegelijk inelkaar zit met goede componenten. Bij musicallin hadden ze er ook een helemaal uit elkaar gehaald en dat zag er tiptop uit.

Laga
13 november 2010, 16:33
Van Blackstar hoor ik de laatste tijd ook zulke berichten.....

Ik heb ook problemen met m'n Blackstar amp (HT stage 100)
Hij is al bijna 5 weken weg.. bij de reperateur in FRANKRIJK!

Mijn overdrive kanaal weigerde, volume drops en soms gewoon geen sound. Alleen bij m'n overdrive 1 kanaal, de rest doet het prima.
Aan de footswitch lag het ook niet die is al gewisseld.

Ik weet nog steeds niet wat er scheelt.

Heb hem bij Max guitars gekocht en die helpen me prima zover ze kunnen.
A.s maandag hoor ik definitief wat het plan word van de importeur

Zijn er meer van zulke problemen dan met Blackstar??
Behalve dat vind ik het nog steeds een heerlijke amp!!
Ik dacht dat ik gewoon pech had?

dml
13 november 2010, 16:39
Ik heb nu van drie verschillende winkels gehoord dat ze Blackstar amps en pedalen regelmatig terug krijgen vanwege storingen en defecten.

RoelSmoel
13 november 2010, 16:50
Ik heb ook problemen met m'n Blackstar amp (HT stage 100)
Hij is al bijna 5 weken weg.. bij de reperateur in FRANKRIJK!

Mijn overdrive kanaal weigerde, volume drops en soms gewoon geen sound. Alleen bij m'n overdrive 1 kanaal, de rest doet het prima.
Aan de footswitch lag het ook niet die is al gewisseld.

Ik weet nog steeds niet wat er scheelt.

Heb hem bij Max guitars gekocht en die helpen me prima zover ze kunnen.
A.s maandag hoor ik definitief wat het plan word van de importeur

Zijn er meer van zulke problemen dan met Blackstar??
Behalve dat vind ik het nog steeds een heerlijke amp!!
Ik dacht dat ik gewoon pech had?

Die van mij is ook in Frankrijk geweest, snel een hele hoge piep op het overdrive kanaal, gain laag of hoog, volume hoog of laag, maakte niets uit. Op de reparatiebon stond; no fault found (meen ik, is alweer een paar maanden geleden), maar ze hebben hem wel degelijk open gehad (hoorde ik achteraf). Het betreft trouwens een HT20 head, die geweldig is.. Gisteren weer een repetitie ermee gedaan, en die versterker kan hard!!! Morgen nog een optreden, en woensdag 2x een half uur + nog een kleine repetitie:)

Meneer I.
13 november 2010, 21:00
Ik heb even rondgekeken op het Blackstar forum en er vallen me een paar dingen op.

De meeste gerapporteerde problemen lijken te maken te hebben met een slechte batch buizen en met de rockit80 (eerdere versies??) en seventy80 speaker. De buizen zijn TAD en lijkt me toch wel gerenommeerd in buizenland, de speaker is volgens mij meer een issue voor de higain gebruikers (midscoop, wel/niet ingebroken, wel/geen gepiep). Het wegvallen van kanalen lijkt zeldzamer een reden hiervoor nog niet gevonden in de forums.

Maandag a.s. proberen in de band met en zonder 2xG12H30 Cab. Ik vind de features en de klank echt brilliant (in de huiskamer welliswaar, maandag in grote oefenruimte).

Laga
14 november 2010, 16:43
Nog even off topic betreft Blackstar..

Heb een poosje geleden een flightcase besteld voor m'n top.
Daarvoor heb ik de afmetingen gebruikt die in de handleiding stonden en op hun website vermeld staat.
Ik dacht secuurder kan het haast niet!

Fout dus!
Toen m'n flightcase klaar was en ik m'n Blackstar erin wilde doen paste het mooi niet..en niet een klein beetje ik kwam gewoon ruim 3 cm te kort in de breedte.
De afmetingen bleken dus niet te kloppen.

Contact opgenomen met Blackstar en ze gaven toe dat de afmetingen inderdaad niet kloppen.
Aangezien ik nu met een te kleine flightcase zat gevraagd wat ze daaraan gingen doen? Ik moet namelijk opnieuw een flighcase laten maken en heb daardoor onnodige kosten gemaakt.

Ze hebben het opgelost door me een pedaaltje uit het assortiment aan te bieden. Ik mocht zelf kiezen welke en dan zouden ze me het pedaaltje toe sturen.

Op zich kwam dit voor mij wel goed uit want ik heb er ook nog 1 nodig en ik vind die Blackstar pedalen ook te gek. Maarja, dat zou misschien niet voor iedereen gelden.
Na 2 weken nog geen pedaaltje binnen dus ik nog even contact opgenomen...
Ze verwachten mijn pedaal in december.

Dus ik wacht nog even rustig af tot december. (7 weken na dato)

Kortom; op zich wel goed opgelost van Blackstar, ze komen me in ieder geval tegemoet. Ik ben benieuwd wanneer het pedaaltje ook daadwerkelijk binnenkomt.
Maar de afmetingen zijn nog steeds niet veranderd op de website

Ik had het natuurlijk even kunnen nameten maar ja.. ik verwacht wel dat de afmetingen daadwerkelijk kloppen! Had bijvoorbeeld ook al de case kunenn bestellen voordat de Blackstar in huis was voor vervoer naar huis bijv.

RoelSmoel
14 november 2010, 17:42
Nog even off topic betreft Blackstar..

Heb een poosje geleden een flightcase besteld voor m'n top.
Daarvoor heb ik de afmetingen gebruikt die in de handleiding stonden en op hun website vermeld staat.
Ik dacht secuurder kan het haast niet!

Fout dus!
Toen m'n flightcase klaar was en ik m'n Blackstar erin wilde doen paste het mooi niet..en niet een klein beetje ik kwam gewoon ruim 3 cm te kort in de breedte.
De afmetingen bleken dus niet te kloppen.

Contact opgenomen met Blackstar en ze gaven toe dat de afmetingen inderdaad niet kloppen.
Aangezien ik nu met een te kleine flightcase zat gevraagd wat ze daaraan gingen doen? Ik moet namelijk opnieuw een flighcase laten maken en heb daardoor onnodige kosten gemaakt.

Ze hebben het opgelost door me een pedaaltje uit het assortiment aan te bieden. Ik mocht zelf kiezen welke en dan zouden ze me het pedaaltje toe sturen.

Op zich kwam dit voor mij wel goed uit want ik heb er ook nog 1 nodig en ik vind die Blackstar pedalen ook te gek. Maarja, dat zou misschien niet voor iedereen gelden.
Na 2 weken nog geen pedaaltje binnen dus ik nog even contact opgenomen...
Ze verwachten mijn pedaal in december.

Dus ik wacht nog even rustig af tot december. (7 weken na dato)

Kortom; op zich wel goed opgelost van Blackstar, ze komen me in ieder geval tegemoet. Ik ben benieuwd wanneer het pedaaltje ook daadwerkelijk binnenkomt.
Maar de afmetingen zijn nog steeds niet veranderd op de website

Ik had het natuurlijk even kunnen nameten maar ja.. ik verwacht wel dat de afmetingen daadwerkelijk kloppen! Had bijvoorbeeld ook al de case kunenn bestellen voordat de Blackstar in huis was voor vervoer naar huis bijv.

Blackstar loopt (naar mijn mening) ontzettend achter met hun zaakjes, met nieuwe producten uitbrengen zijn ze goed, de producten aanprijzen ook, maar het product daadwerkelijk leverbaar krijgen, tja, dat is een probleem bij dit bedrijf. Ik heb dan ook maanden op de HT-Venue-lijn zitten wachten, maar ik moet zeggen, het was het wachten waard:)
Tevens zijn ook veel producten gewoon niet meer leverbaar, de zwarte HT5 combo, bij Thomann pas eind december/januari, leuk voor de feestdagen als mensen zo'n ding willen hebben/kado doen.
Ik lees trouwens op het Blackstar forum dat er ook nogal wat problemen zijn met de software van de footswitch van de betreffende HT100, en dit is volgens hun blijkbaar ook alleen op te lossen door Blackstar zelf, zou je er zelf iets aan willen doen, vervalt je garantie. Het leek me natuurlijk wel erg slim om die software regelmatig te updaten middels de Blackstar website.
Wat ik probeer te zeggen, de klantenservice van Blackstar kan vele malen beter!
Welk pedaal betreft het trouwens?


Hierbij ook mijn offtopic verhaal..

Laga
14 november 2010, 19:06
Het betreft de HT modulation

Veelzijdig effect pedaal.. Goede filmpjes van gezien.
Was precies wat ik zocht. Hopelijk maakt ie het waar.

De adviesprijs ligt hoger dan een nieuwe flightcase...
dus mogelijk nog een gelukje bij een ongelukje ;)

Meneer I.
21 november 2010, 11:08
Na een anderhalve week in gebruik nog steeds erg content met Blackstar. Waar sommigen de seventy-80 maar niets vinden, vind ik het een prima speaker voor mijn stijl. Ik speel graag wat trebly/hoog om niet teveel in het spectrum van de rest van de band te zitten, verder speel ik geen metal met veel laag erin.

Wat ik wel heb veranderd is dat er in V1 nu een TungSol 12AX7V1 zit en een JAN-5751 in V2 (phasedraaier) ipv de matige Sovteks 12AX7WA's. Om te kijken welke buis nu V1 is heb de amp eens opengemaakt, en ik stond versteld de mambo-jambo die er allemaal inzit. Ziet er wel degelijk uit, maar wat al die IC's en die drie transistoren op het koelblok precies doen is me niet duidlijk. Neemt niet weg dat ondanks al de componenten de amp echt lekker klinkt! Ik ben helemaal weg van de Blackstar Boutique clean!

Een custom beschermhoes is onderweg uit de UK.

Hier wat "guts-shots" voor de geinteresseerden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GIXVBLB8.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FUCKYQ3D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WR4XFH3Q.jpg

In ieder geval de preamp buis die zich meer aan de achterzijde bevindt is de V1.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6TZX6VWG.jpg

pekker
21 november 2010, 15:32
ben "newbie" op dit forum en speel gitaar sinds m'n dertiende , ben er nu 43
heb mij altijd afzijdig gehouden van forums e.d; maar wil nu toch graag eens mijn mening kwijt
ik heb in de loop der jaren op allerlei amps gespeeld , marshalls ,fenders , verschillende matchless amps , vox , dr Z , enz ....

ik heb mij nu sinds een maand of 2 een blackstar artisan aangeschaft en WOW , blown away , dit is waar ik altijd naar op zoek was

ik ben nog steeds van mening dat elk vr zich moet uitmaken wat de juiste amps is vr je , qua stijl en spel , gitaar enz ....dus feel free to disagree, maar dit zijn echt wel super amps(voor mij dan )ga hier geen technische uitleg beginnen , maar probeer ze zeker eens uit !
nog een tip vr kleiner budget , H&K statesman zijn ook top qua prijs kwaliteit.
just saying
vr de rest , spelen en oefenen ............