PDA

View Full Version : Triggerfinger - All This Dancing Around



Riky
11 november 2010, 11:25
Yes hij is er (officieel pas de 15e, maar voor de mensen met iTunes een week eerder)! De nieuwe plaat van Triggerfinger genaamd All This Dancing Around.

Vond What Grabs Ya? echt geweldig dus mijn verwachtingen waren erg hoog. Helemaal na het zien van de toffe studio filmpjes van de opnames van de nieuwe plaat.

Heb hem nu een paar dagen en zet hem toch elke dag als ik thuis ben even aan.
Duidelijk is wel dat ze nog meer een stempel willen drukken op het dikke ruige knalwerk en dit hebben benadruk door veel nummer rustig te beginnen en plots helemaal los te laten barsten. Dit kan erg vervelend en voorspelbaar werken, maar ze doen het op zo'n manier dat ik het helemaal te gek vind.
Het klinkt allemaal nog iets volwassener dan de vorige plaat en ondanks dat het het ruiger is zou ik sommige nummers ook echt wel op de radio terug kunnen horen (All this dancing around en Feed me bijv.)

EDIT: Vergeten te melden, maar hij staat ook op luisterpaal: http://3voor12.vpro.nl/speler/luisterpaal/44142288#luisterpaal.44142288

ß@®+
11 november 2010, 19:00
supertof! bedankt voor het attenderen op luisterpaal ;)

ThomasL
11 november 2010, 20:59
......en wat ging het hard in de studio bij dwdd...:ok:

Nielsje
11 november 2010, 21:12
Ik vind hem tegenvallen.
Heb hem nu 2.5 keer geluisterd op de luisterpaal, en ik vind het niet zo pakkend als de vorige cd's. Had het er ook al met Rick over: Op de vorige cd's stonden nummers als First Taste en Short Term Memory Love die gewoon pakken en knallen vanaf de eerste keer dat je ze hoort. Dat soort nummers heeft deze cd niet.

Heb overigens My baby's got a gun en Cherry live gezien en gehoord, toen vond ik het wel weer lekker. Dat TriggerFinger een live band was, wist iedereen al. Wat dat betreft ben ik niet bang dat het live niet werkt, vind de cd alleen niet zo sterk, eigenlijk.

Squier4ever
11 november 2010, 21:26
Hey vet, de single kende ik al, die heb ik al grijs gedraaid! Supervette meuk. FF dat album luisteren nu!

rudolf
12 november 2010, 10:34
Ben 'm nu voor de 3de keer aan het luisteren tijdens het werk, maar ik kan er gewoon niet inkomen. Misschien moet ik ze eerst weer een keer live zien/horen. Ben het met de mening van Nielsje eens dat triggerfinger een echte live band is. Denk dat dat wel snor zit.
Hopelijk komen ze binnenkort een keer naar de 013 of Effenaar dan ga ik er zeker heen.

rijsberman
12 november 2010, 11:04
hijsfijn :D :rockon:

Riky
12 november 2010, 11:15
@Nielsje: Ja kan ik me in vinden! Maar ik vind wel dat de ware triggerfinger er beter uitspringt. De nummers op zich (behalve All this Dancing Around) zijn niet heel catchy, maar ik vind het wel tof dat ze gewoon hun eigen ding hebben gedaan en geen plaat hebben gemaakt met allemaal radio vriendelijke nummers. Dit siert hun beter, dit kunnen ze ook beter vind ik.

Feed me heb ik meer dan een half jaar geleden live gehoord. Opende ze de set mee en dat nummer is altijd in mijn hoofd blijven zitten. Later nog een keer gezien en nu op de plaat wist ik ook nog precies hoe die ging.
Het zijn mee nummer die ongemerkt toch wel blijven hangen mede door de toch wel pakkende riffjes van Ruben.

Het is in zijn geheel ook meer een plaat waarbij je als je hem luistert in een andere ruimte terecht komt en niet zozeer een plaat waarbij je elk nummer na 1x luisteren kunt meezingen. Ik hou daar wel van!

Basvarken
12 november 2010, 13:25
Hij had trouwens wel een super-sjieke Les Paul bij De Wereld Draait Door...

J-P
12 november 2010, 13:31
Bedankt voor de luisterpaal link. Ik vind `m fijn. Hij mist inderdaad die knallers als First Taste maar door de bank genomen vind ik het songwriten toch wel van hoog niveau en nog steeds een triggerfinger album. En live, ja, dan zijn ze moddervet. Heerlijke band.

speedmusic
12 november 2010, 13:47
Bedankt voor de luisterpaal tip, ben hem nu aan het luisteren op mijn werk.

Squier4ever
12 november 2010, 21:32
Hij had trouwens wel een super-sjieke Les Paul bij De Wereld Draait Door...

Muhhhh fout! Het was een ES295!

http://www.ne.jp/asahi/star/bluemoon/pinkdog/guitar/1953_Gibson_ES-295_A15767.jpg

Vind deze eigenlijk nog vetter:

http://media.nu.nl/m/m1cz2obaxr20.jpg

Damn ff trigger beuken op mijn gretsch!

driftkop
13 november 2010, 20:59
Wat een grote bassdrum had die drummer zeg (bij dwdd). Ik woon in de VS, dus live zal ik ze voorlopig (of helemaal) niet zien, dus ik moet me behelpen met de CDs. Tot een aantal weken geleden had ik nog nooit iets van ze gehoord. What grabs ya en de nieuwe CD draai ik nu regelmatig. Ik vind het allemaal heerlijk. Wat komt er toch altijd goede muziek uit België.

Michael AE
14 november 2010, 13:18
Ik heb hem net even aangeschaft via iTunes en ik moet zeggen dat ik het niet verkeerd vind! Snel de rest ook maar eens aanschaffen.

hendrix2
16 november 2010, 18:31
Vandaag mijn exemplaar binnengekregen (via bol.com; nog gesigneerd ook :)). Ik vind hem toch weer erg vet. Heel wat erg vette riffs, die bij mij toch blijven hangen. What Grabs Ya? was misschien wat catchy-er, maar dat hoeft niet voor mij. Het zijn gewoon een hoop sterke songs van een fantastische band. Ik ga nu nog niet beweren dat ik het hun beste plaat vind, daarvoor moet ik ze nog een aantal maal beluisteren, maar ik vind hem toch lekker. Triggerfinger heeft ook iets met volume... live knoerthard en eigenlijk speel hun cd's ook het liefst zo af :D

Lodedsvd
16 november 2010, 19:53
daarnet even geluisterd, ik vind alles wel lekker klinken :strat:

MjS
17 november 2010, 01:45
Ik moet zeggen, het album viel me in eerste instantie tegen. Let wel, ik heb die gasten nog nooit live gezien (natuurlijk wel live-footage) en ik vond bijv. Short Term Memory Love echt een supervet nummer (die lage grom op het einde, ge-wel-dig). Na een keer of wat luisteren vind ik 'm al een stuk beter. Hij is gewoon wat duisterder, wat minder pakkend, maar misschien daarom juist wel sterker. Ik was helemaal om na het zien van dit live nummer:

All Night Long live bij DWDD (voor de uitzending) (http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/Video-detail.628.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=18958&tx_ttnews[backPid]=626&tx_ttnews[cat]=143&cHash=44e74e26500660e93a2d78a2e980233f)

Kippenvel...

Het album heeft voor mij nog even tijd nodig, het is niet hap-slik-weg, maar ik vermoed dat ik 'm heel vet blijf vinden. Maar zeker na dat filmpje heb ik er vertrouwen in dat dit wel goed gaat komen live (23 nov Twitterfeest Corton en 23 dec Paradiso).

D-string
17 november 2010, 12:11
Riky, bedankt voor de luisterpaal.

Dit had mijn zaagmans wel even nodig om de week doormidden te zagen :)

Ps. Helaas kan ik het niet vergelijken met vorige albums aangezien ik alleen maar losse nummers van ze ken en ze slechts één keer live heb gezien. Maar deze plaat op zichzelf klinkt erg lekker.

rudolf
18 november 2010, 11:53
Ik vind 'm steeds beter worden!

rocker_71
18 november 2010, 12:55
Ik heb hem ook!


(lang geleden dat ik een CD heb gekocht ;))

Malle Eppie
19 november 2010, 00:30
All Night Long live bij DWDD (voor de uitzending) (http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/Video-detail.628.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=18958&tx_ttnews[backPid]=626&tx_ttnews[cat]=143&cHash=44e74e26500660e93a2d78a2e980233f)


Heerlijk... En wat zijn die hollowbody's van Ruben Block toch mooi (zij Tele's en Flying V ook!).

11 dec op Speedfest en 22 dec in Paradiso... Kan niet wachten... Gelukkig vandaag (18e) de cd binnen gekregen van Excelsior.

Michael AE
19 november 2010, 16:24
Ik vind "All this dancing around" catchy as fuck. Prachtig nummer.

Luke-wannabe
19 november 2010, 17:48
Wat klinkt die grote kick te gek zeg! Een lange doffe diepe klank.
Erg mooi nummer, dat rustige. Zo even de andere shit checken.

ruezzz
24 november 2010, 08:55
Heb ze gister live gezien bij het Twitterfeest van Eric Corton in Luxor Live (Arnhem).
Mijn broertje had kaartjes gewonnen.
Vooraf de Staat, vind ik ook een leuke band - en ze hadden een paar verrassende nieuwe songs.
Maar dan: Triggerfinger, met die sound veeg je alles en iedereen van het podium af...
Wat een ontzettend vet geluid. En wat is die drummer een beest...
Wat dan met betrekking tot de nieuwe CD (en ook de vorigen) opvalt is dat het echt een live-band is. De intentie van de songs komt dan eigenlijk pas tot zijn recht, mede door de power, het spelplezier en het volume. Wat nieuwe songs betreft: no.8 van de CD (My Baby's got a gun)... de opbouw naar de explosie, met een supervette riff... awesome...
Toch zijn het melodisch gezien de wat oudere songs die in je hoofd blijven hangen, naast 'All This Dancing Around'

Squier4ever
26 november 2010, 15:41
http://3voor12.vpro.nl/tv/#/41396395/44218814/

Hier het optreden waar ruezzz is geweest.