PDA

View Full Version : hehe, grappig aan een actieve gitaar



skabouter
9 mei 2003, 17:25
omdat ik een acieve piezņ pre-amp in mijn gitaar heb kan ik direct een koptelefoon in de input stoppen. geen amp of FX ertussen dus, gewoon recht in de gitaar :smile:
(kwam ik gisteren achter)

dit werkt niet op de magnetische pu`s (omdat die passief zijn), dus je hoord alleen de piezo`s door de koptelefoon.

maar ik hoor ze maar aan 1 kant. dus mono. terwijl als ik mijn gitaar in mijn GT-6 stop, en daar weer een koptelefoon in, dan hoor ik wel stereo (piezo/magnetisch, wat dan ook)

hoe kan dat ?

Anavrin
9 mei 2003, 17:35
je output van je gitaar is mono (er staat maar 1 streepje op de plug) en dat mono geluid komt dus uit de gitaar, in je gt6 wordt dat geluid, via de headphones stereo weergegeven.
test, stop je headphones maar eens in de output van je gt6(wat normaal naar de amp gaat) is ie waarschijnlijk weer mono...

bassopotmus
9 mei 2003, 18:12
kerel...das geen goed idee, de weerstand van je head phones is hoger dan een normale instrument kabel waardoor je pre-amp hoger belast word, maar ga vooral je gang...

skabouter
9 mei 2003, 21:00
aha, er worden mij hier 2 dingen duidelijk gemaakt :smile: bedankt !

ik zal het ook niet meer doen, hoor basso, het was gewoon ff een ontdekking. maar ik ga het echt niet gebruiken. ik oefen bijna nooit met headphone. zeker niet mono, dus dat was maar eenmalig :smile:

ben???
9 mei 2003, 21:23
Op 2003-05-09 17:35, schreef Anavrin:
je output van je gitaar is mono (er staat maar 1 streepje op de plug) en dat mono geluid komt dus uit de gitaar, in je gt6 wordt dat geluid, via de headphones stereo weergegeven.
test, stop je headphones maar eens in de output van je gt6(wat normaal naar de amp gaat) is ie waarschijnlijk weer mono...


op mijn zoom 3000s staat er op die uitgang "out (headphones)". verderheeft ie geen uitgangen

skabouter
12 mei 2003, 12:34
weet je wat raar is ? die ibanez heeft dus een switch vooor magnetisch/piezo`s/allebei
en normaal is een een volume verschil tussen magnetische en piezo`s, die piezo`s staan meestal harder

maar sinds ik die koptelefoon in de jack heb gedaan (dan dat was maar een halve minuut ofzo, en 1 x) is dit niet meer zo
het is nu andersom. :???: