PDA

View Full Version : Nieuwe pickup Telecaster



killerman36
10 november 2010, 18:21
Hallo,

onlangs een squier classic vibe thinline telecaster gekocht. Wel redelijk tevreden van maar hij zou toch wat zwaarder moeten klinken, nieuwe pickup dus!
Nu is mijn vraag welke pickup ik het best in de brug van mijn telecaster zou steken om een hardcore/post-hardcore achtige sound te krijgen (denk gallows, comeback kid, your demise, ook dingen als august burns red, parkway drive,...).

Wat kunnen jullie aanraden en hoe en voor hoeveel worden die dingen dan geplaatst?

Merci!

Thomas

jim__
11 november 2010, 09:52
Misschien een rare vraag, maar had je dan niet beter voor een andere gitaar kunnen kiezen? Je kunt deze tele aan alle kanten aanpassen om hem zwaarder te laten klinken, maar ik vraag me af of dat uiteindelijk voor je gaat werken. Ik zou je serieus aanraden om de tele zo te houden als ie is, en een andere gitaar erbij te kopen (2e hands bijvoorbeeld) voor de zwaardere muziekstijlen. En misschien koop je na een paar jaar nog een ander erbij, en misschien wel nog een, en.... Maar dat is voor later.

killerman36
11 november 2010, 18:29
Ik heb de tele vooral gekozen voor de looks eigenlijk :D.
Daarenboven heb ik nu gewoon een zwaardere sound dan toen nodig

Sinne
11 november 2010, 20:17
ik krijg wel de impressie dat squier tele's onder de meest aangepaste soort gitaren zijn. vast ook niet geheel zonder goede reden..? men kan er ook van uit gaan dat de hals van jouw squire enorm relaxed speelt, anders was je wel opzoek naar een nieuwe axe. oder?

killerman36
11 november 2010, 21:40
Hij klinkt zeker niet slecht de classic vibe tele, ik heb gewoon meer nodig nu.
Op de nek is inderdaad niets aan te merken!
Is een seymour duncan hot rails mss een idee voor in de brugpositie?