PDA

View Full Version : Gitaarbandsite ervaringen?



SunnMustang
10 november 2010, 18:02
Hallo gitaarnetters!

Ik vind het een te groot risico om mijn Fender Strat aan een GuitarHerobandje te hangen. Tijd voor een betrouwbare gitaarband dus, google hielp me aan de volgende site:

http://www.guitarstrapking.com/node/136

Nou vraag ik me af, aangezien ze heel goedkoop zijn, of iemand hier meer van weet.

Zon band kost toch veel meer in ons koude kikkerlandje? :)


SunnMustang

sideburns
10 november 2010, 22:15
Het lijkt me het handigst om gewoon een muziekzaak te bezoeken en aldaar een goede stevige band uit te zoeken, echt.. al je iets vasthoud en bekijkt zegt dat vaak meer dan een plaatje,

en als het vast moet hangen zet dan een paar strapllocks op je gitaar:ok:

Maleco
10 november 2010, 22:32
De straps die ik graag zou willen hebben kosten een vermogen dus ik heb gewoon een oude riem gepakt en 2 gaten in gemaakt.
Vervolgens de grolsch rubbers erover en t zit vast ;)

Eko
11 november 2010, 17:05
Als je zekerheid zoekt kun je gewoon de goedkoopste nylon band kopen. Straplocks bieden een redelijke zekerheid dat er niets fout gaat. Stilstaan op een podium en voorzichtig neerzetten werken net zo goed.

MeneerJoost
15 november 2010, 08:56
Gewoon eventjes langs een muziekwinkel gaan joh.

Mooi bandje uitkiezen ik heb zelf al mijn banden van Gaucho.
Sterke lederen band (echt of nep leer, kun je kiezen) met een foam'vulling' waardoor ie lekker zacht op je sleutelbeen hangt.
De nep lederen versie kost olgens mij iets van 15-17 euro en de lederen ietsjes duurder, dus zoveel kost het niet meer of zelfs minder in ons 'koude kikkerlandje'

Grolsch rubbertjes over de 'haakjes' waar je band aan hangt en klaar ben je ;)

Terminus
15 november 2010, 21:02
Als je zekerheid zoekt kun je gewoon de goedkoopste nylon band kopen. Straplocks bieden een redelijke zekerheid dat er niets fout gaat. Stilstaan op een podium en voorzichtig neerzetten werken net zo goed.

Ik heb zelf nogal slechte ervaring met nylon straps zonder straplocks (schieten los, zitten niet lekker, vouwen steeds dubbel in de breedte, verdelen gewicht nauwelijks) . De betrouwbaarheid gaat natuurlijk omhoog met straplocks, maar op dit moment ben ik toch erg tevreden met Dimarzio Cliplocks. Gaan ontzettend lang mee (die van mij zijn uit '91 of zoiets, voelt als nieuw).
Brede leren straps of dikkere nylon straps zijn ook aan te raden, maar straplocks zijn dan wel handig.

GitaarLAB
29 november 2010, 22:10
De LEVY'S MSS3 heb ik al meer dan 15 jaar. Wordt nog steeds veel verkocht en kennelijk gevraagd als ik zo in de gitaarwinkels kijk (anders was ie niet zoveel op voorraad).
Geweldig (en ik heb in mijn leven toch wel aardig wat banden omgehad en ook nog andere thuis), ik zou 'm zo opnieuw kopen en er indien nodig zelfs 'stad en land voor afzoeken'. Maar.. als ik je NU die band zou laten zien zou je zeggen dat die vorige maand nieuw gekocht is. Toch is die band gedurende de afgelopen 15 jaar ook live gebruikt...

Ongeveer 1 keer per 2 a 3 jaar behandel ik die band met 'Woly - Velours Nubuk' (van Melvo). Niet de spray, maar de 'dep-fles' (zeg maar viltstift met enorm grote kop :crazyhappy: ) Ik heb zo'n flesje 'neutraal/kleurloos' voor de binnenkant en zwart voor de zwarte buitenkant van de riem. Met een afgescheurd stukje 'zachte kant van een' schuursponsje smeer ik 'm in en na het drogen ruw ik 'm voorzichtig weer op met zo'n suede borsteltje.

Punt is: koop 'n goede band die je fijn vind en vraag jezelf over 15 jaar ook af waarom mensen zichzelf die el-cheapo nylon straps 'aan'/om doen? :hippie:

Ennuh.. straplocks zijn zeker de moeite waard. Dunlops rammelen minder dan shallers. Maar als je staat hangt het gewicht eraan dus maakt dat niet meer uit. Echter als je dus flink je hals omhoog gaat richten en weet ik veel voor 'stage-performance' gaat doen, vind ik het 'gerammel' van de shallers irritant (bij clean-ige stukken).

De reden dat ik van de dunlops ben overgestapt naar de shallers is omdat de dunlop me (na 13 jaar gebruik) in de steek liet :???:. Gelukkig was ik met een ritme-partij bezig en had ik de hals vast... De shallers hebben een soort U-kuipje aan de gitaarband zitten waar de gitaar in-valt. Maar ik vind dat er wel weer 'n flinke crea-bea hackers/tweakers mentaliteit nodig is om weer te zorgen dat die U-dingen niet kunnen ronddraaien aan de band... Een ECHT IDEAAL systeem heb ik nog niet gezien. Wel verlengen strap-locks danig de levensduur van je band, want die slijt niet meer uit door 'm de hele tijd om en van de gitaar te doen.

snaarplukker
30 november 2010, 11:25
Zon band kost toch veel meer in ons koude kikkerlandje? :)
Ach, voor € 12,50 heb je een Fender strap bij musicallin.nl.;)