PDA

View Full Version : Snaren voor akoestische gitaar



xSophie
10 november 2010, 16:16
Ik wil nieuwe snaren zetten om mijn nieuwe akoestische gitaar, deze heeft stalen snaren, dus er moeten ook stalen snaren op. Ik heb hier thuis D'addario .010 Nickel wound snaren, deze heb ik ook altijd op mn electrische gitaar. Maar zouden deze ook voor mijn akoestische gitaar kunnen want volgens mij is het gewoon hetzelfde... er zit gewoon een rondje aan waarmee die vast komt te zitten.
Zou het kunnen dat als ik mijn akoestische gitaar versterk dat dit heel anders klinkt vanwege het materiaal snaren?

LaurentB
10 november 2010, 16:23
Op een akoestische gitaar heb je wat dikkere snaren nodig voor een goed geluid (minstens 011, 012 is standaard), en het materiaal van elektrische snaren is ook anders.

xSophie
10 november 2010, 16:32
Op een akoestische gitaar heb je wat dikkere snaren nodig voor een goed geluid (minstens 011, 012 is standaard), en het materiaal van elektrische snaren is ook anders.

Ja zoiets dacht ik al want ik had ooit in een boek van nirvana gelezen over hun unplugged concert dat de snaren die kurt eerst op zn gitaar had niet goed waren toen ze versterkt gingen spelen, dus ik dacht daar al aan.