PDA

View Full Version : Gitaar op de stereo.



Jimmy Kennix
9 mei 2003, 15:17
Ooit heb ik zo'n starters paket gekocht (gitaar + kleine versterker). Voor de prijs is er niets mis met de versterker maar het is een iel geluid. Nu heb ik een vrij goede stereo versterker + goede boxen. Kan je een gitaar op een stereo versterker zetten? Is dit link? Kan je bijvoorbeeld je versterker of boxen opblazen?

ch@rlie
9 mei 2003, 15:26
ja, je kan je stereo opblazen, met name je speakers.
gitaarspeakers zijn veel stugger en kunnen veel beter de grote dynamiek verschillen van een gitaar aan. maar als je rustig aan doet heb je kans dat je er prima op kan spelen.

je kunt het risico beperken door een compressor te gebruiken die je signaal wat vriendelijker maakt.

maar zeg nooit dat je niet gewaarschuwd was..

andy
9 mei 2003, 15:26
ja, dat kan. Dus uitkijken.

FragDaddy
9 mei 2003, 21:23
het is niet slim, anders moet je straks misschien op zoek naar nieuwe boxen voor je stereotoren.

kun je dat geld beter gebruiken voor een nieuwe gitaarversterker!

hain
10 mei 2003, 10:28
gewoon een nieuwe versterker kopen joh
heb je veel meer aan

Jimmy Kennix
10 mei 2003, 11:26
Overtuigd, het versterker plan is van de baan.

wietse
10 mei 2003, 12:10
wat wel kan is als je een oude lampen radio hebt die speakers kunnen ook een veel hogere dynamiek aan.
in de zestiger jaren speelden veel beginnelingen over lampen radio's puur uit armoede natuurlijk.
maar als het goed werkt heb je ook gelijk het buizen geluid.

Ic3gl0vE
10 mei 2003, 22:05
als je een beetje clean speelt, en niet te hard, kan het wel. maar hifi boxen houden niet van clippen(=distorten) want dan gaan ze echt kapot.
Ik heb zelf ook een goede kenwood stereotoren maar die vindt het ook ècht niet leuk als ik m'n stereotoren er op aansluit.
Je zou het wel met een goede koptelefoon (senheisser o.i.d) kunnen proberen, maar voor dat geld heb je ookal bijvoorbeeld een roland Cube 15 versterkertje dat heel leuk klinkt!

Negative K3 fan
10 mei 2003, 23:25
Op 2003-05-10 22:05, schreef Ic3gl0vE:
Ik heb zelf ook een goede kenwood stereotoren maar die vindt het ook ècht niet leuk als ik m'n stereotoren er op aansluit.


hmmm

iam
10 mei 2003, 23:53
Op 2003-05-10 23:25, schreef Negative K3 fan:


Op 2003-05-10 22:05, schreef Ic3gl0vE:
Ik heb zelf ook een goede kenwood stereotoren maar die vindt het ook ècht niet leuk als ik m'n stereotoren er op aansluit.


hmmm


mijn stereo vind het ook niet tof als ik hem aan zichzelf doe vergrijpen :razz:

rsvarthur
11 mei 2003, 08:48
Ik ken iemand die sloot zijn gitaar via de microfooninput van zijn cassettedeck aan. Met de opnameregelaar kon je dan de oversturing van de ingang (en dus je distortion) regelen. Na verloop van tijd kon hij wel zijn cassettedeck weggooien omdat die het dynamisch sognaal van de gitaar niet lekker vond.

Je kunt ook via een Zoom 505 effectprocessor je gitaar op je stereo aansluiten. Het signaal wat hieruit komt is "hifi-vriendelijk" en bovendien stereo. Is dus absoluut verantwoord. Kost 2e hands ca. 50 Euro, en je hebt bovendien een oneindige hoeveelheid effecten tot je beschikking.

Janneman
11 mei 2003, 14:33
Gebruik zelf een V-amp icm mijn stereo. Klinkt relatief gezien echt super. Vooral een heerlijk clean geluid met mijn Godin accousticaster.

Wilson
11 mei 2003, 14:49
Op 2003-05-11 08:48, schreef rsvarthur:
Ik ken iemand die sloot zijn gitaar via de microfooninput van zijn cassettedeck aan. Met de opnameregelaar kon je dan de oversturing van de ingang (en dus je distortion) regelen. Na verloop van tijd kon hij wel zijn cassettedeck weggooien omdat die het dynamisch sognaal van de gitaar niet lekker vond.

Je kunt ook via een Zoom 505 effectprocessor je gitaar op je stereo aansluiten. Het signaal wat hieruit komt is "hifi-vriendelijk" en bovendien stereo. Is dus absoluut verantwoord. Kost 2e hands ca. 50 Euro, en je hebt bovendien een oneindige hoeveelheid effecten tot je beschikking.


HMMM nou dat heb ik dus een tijdje gedaan, en ook dat ging niet erg goed. Ook dit is niet handig, Als je clean speelt, dan krijg je een kutgeluid, dus ik speelde altijd met een beetje overdrive, ik deed het maar een maand, maar ik heb er wel spijt van, als ik nu een nummer draai op mn stereo met veel bass erin kunnen mn boxen dit niet meer aan en krijg je zon kut-goedkope-bozen geluid. Bovendien krijg ik dit ook als ik mn stereo wat harder zet (de helft open ongeveer) en dit is niet zo fijn. ik raad je dit dus ook af