PDA

View Full Version : Slotted Peghead hals voor zelfbouw



BLUEWEY
9 november 2010, 23:05
Hoi. Ben op zoek naar 'kale' Slotted Peghead hals voor mijn zelfbouw, dus zonder mechanieken en fretboard voor 'n Auditorium 000-14th 20 fretter, en als het ff kan in de breedte van minimaal 47mm aan de nut.
Omdat ik die niet kan vinden kan ik helaas ook niet vooruit met de bouw..:stop:



B.v.d. Bluewey

stijnkenens
9 november 2010, 23:16
Hier (http://www.stewmac.com/shop/Bodies,_necks,_wood/Acoustic_guitar_necks/Bolt-on_Acoustic_Guitar_Neck.html) vind je wel iets, maar dat had je wel al gevonden zeker?

Maar jou specificaties ga je niet snel vinden (47mm aan de kam) omdat het niet standaard is. Dus daar bestaan geen vervangstukken voor.


s.

BLUEWEY
9 november 2010, 23:23
Hier (http://www.stewmac.com/shop/Bodies,_necks,_wood/Acoustic_guitar_necks/Bolt-on_Acoustic_Guitar_Neck.html) vind je wel iets, maar dat had je wel al gevonden zeker?

Maar jou specificaties ga je niet snel vinden (47mm aan de kam) omdat het niet standaard is. Dus daar bestaan geen vervangstukken voor.


s.

Ja beste stijn, had ik al ontdekt... :( maar gaat buiten mijn budget, daar kan ik em beter zelf voor maken. Thx anyway..

BLUEWEY
12 november 2010, 00:59
eerlijk = eerlijk..., 'k weet niet goed wat ik ermee moet doen.. :???:

kan voor €70,- een mahonie western hals incl. stuss-rod aanchaffen, maar dan moet ik er zelf een slotted peghead van maken :(
weet ook nog niet zeker hoe breed die hals bij de nut is, maar zal dat z.s.m. uitzoeken.

any advice = welcome

thx.

oigun
12 november 2010, 08:56
Spring in het diepe en maak hem zelf, helemaal volgens je eigen specs.

superfly
12 november 2010, 11:12
Precies, gewoon zelf doen. Victor helpt je wel :soinnocent: , als je het lief vraagt ;) (Doe m de groeten)

Wim

BLUEWEY
12 november 2010, 11:32
Precies, gewoon zelf doen. Victor helpt je wel :soinnocent: , als je het lief vraagt ;) (Doe m de groeten)

Wim

Dit vind ik leuk Wim, zijt gij daar ook in ... ... geweest :sssh: ? Captain heeft me al beloofd te helpen.. :soinnocent:.. nou ja.., als ie goeie zin heeft.., :D .., > en zal ik m doen ;)


@oi, dan ga ik em alvast deels maken..., oefening baart kunst.. ;)

BLUEWEY
20 november 2010, 03:08
Afgelopen avond heb ik via de cursus een prefab hals gevonden.

Een mooie mahonie hals incl. truss-rod en met een mooie nerf aan de hiel en met 47 a 48mm aan de nut voor die 7 tientjes, dus wat wil je nog meer.., :cheerup:

Voor eventuele visuele info binnenkort op m'n topic te aanschouwen.


oigun & superfly ;) Thanx !

Moet er dus nog 'n slotted peghead van maken, en het lijkt me te gek om dat verder zelf te doen en om die Black & White Ebony toets te monteren. Kan haast nie wachten.. Liep dat al 6 maanden geheim te houden..

BLUEWEY
20 november 2010, 14:25
eerlijk = eerlijk..., 'k weet niet goed wat ik ermee moet doen.. :???:

kan voor €70,- een mahonie western hals incl. stuss-rod aanchaffen, maar dan moet ik er zelf een slotted peghead van maken :(
weet ook nog niet zeker hoe breed die hals bij de nut is, maar zal dat z.s.m. uitzoeken.

any advice = welcome

thx.

Ontdek nu net pas een stel gigantische typ foutjes hierboven > OEPS... :soinnocent:

stuss-rod aanchaffen > :???: < ach ja..., ;)