PDA

View Full Version : Desert Stories (akoestisch eigen nummer)



artnaz
9 november 2010, 21:04
Siroun - Desert Stories (http://dl.dropbox.com/u/3533887/Desert%20Stories.m4a)

Bandje van een vriend en mij. Simpel gezegd kun je zeggen dat hij de meeste metal-geïnspireerde stukjes heeft bedacht, ik over het algemeen de andere dingen.

Mix van veel stukken/stijlen, persoonlijk vind ik het een mooie combo.

We hebben nu ook een cellist en een dedicated zanger (de andere gitarist zingt ook, maar in dit nummer niet), dus als we tijd hebben komt er zang en een cello in de opname.

Ben benieuwd hoe jullie er over denken. :)

pasqual
9 november 2010, 22:10
ik ben het momenteel aan het luisteren en ik vind het erg boeiend. het zit technisch mooi in elkaar. het is goed en strak gespeeld. het stuk vanaf 3:50 is knap gespeeld. een beetje Flairk achtig. ik ben benieuwd naar een verdere uitwerking.

groeten Pasqual.

Jedeel
10 november 2010, 17:50
Mooooooi stuk muziek!!!!!
Krijg idd ook Flairck 'prikkels'.

(Zal straks nog meer het geval zijn met een cello erbij.)

Splendid
12 november 2010, 09:52
Zoo, wat hebben jullie dit heeel vet gedaan! Ik wil echt graag het eindresultaat horen:)

JvD.
14 november 2010, 13:48
Ongelofelijk muziekaal. Ik heb wel een ongelovelijke haat aan piezo geluid...

m@rijn
14 november 2010, 16:09
leuk stukje muziek! Het doet me denken aan de intro van Moonshield van In Flames.

Fusion
14 november 2010, 17:22
Mooi gespeeld hoor!!! Lijkt wel Zweedse def met0l gespeeld op electro-akoestische gitaren. Een beetje dan. Vind idd alleen t geluid niet zo heel mooi af en toe.

artnaz
16 november 2010, 22:05
Thanks guys! :)

Van Flairck heb ik nog nooit gehoord, zal eens wat gaan luisteren.

Wat is er precies mis met het geluid dan? Of hebben jullie het puur over piëzo?

pasqual
16 november 2010, 22:40
Flairck is een band/project van ik dacht Eric de Visser ( ik heb ff niet de moeite genomen om te googelen... ) die alles speelt zolang het maar acoustisch is en besnaard. een erg goede componist/muzikant. erg divers, met tal van andere zeer bekwame muzikanten. hij doet dit ondertussen zo'n 180 jaar als ik mij niet vergis, maar in ieder geval al zo'n 3 decennia. ff op you tube checken, er zal wel iets bij zitten wat je zal bevallen.

groeten Pasqual.

Stratman70
17 november 2010, 02:11
Hey Arthur,
Mooi stuk muziek weer! Mooie compositie, maar ik begrijp het commentaar over het geluid.
Piëzo is ook niet mijn ding. Het klinkt alles behalve organisch, iets wat zo'n mooi stukje muziek wel verdient!

Ben ook erg benieuwd naar de cello en een evt. zangpartij in het nummer.

Grtz Edwin

Jedeel
17 november 2010, 19:28
Flairck is een band/project van ik dacht Eric de Visser ( ik heb ff niet de moeite genomen om te googelen... ) die alles speelt zolang het maar acoustisch is en besnaard. een erg goede componist/muzikant. erg divers, met tal van andere zeer bekwame muzikanten. hij doet dit ondertussen zo'n 180 jaar als ik mij niet vergis, maar in ieder geval al zo'n 3 decennia. ff op you tube checken, er zal wel iets bij zitten wat je zal bevallen.

groeten Pasqual.

Gehoord jouw nummer artnaz, zal jij ongetwijfeld de muziek van Flairck kunnen waarderen!!

artnaz
21 november 2010, 16:24
Heb een paar filmpjes van Flairck bekeken, kon me om eerlijk te zijn weinig boeien. Is dat nu heel vreemd? :D

@Stratman: Thanks! Heel fijn om van jou te horen! :)
Piezo vind ik in veel gevallen ook niet super, maar kan ik helaas ook niet veel aan doen.

pasqual
21 november 2010, 21:57
Heb een paar filmpjes van Flairck bekeken, kon me om eerlijk te zijn weinig boeien. Is dat nu heel vreemd? :D


nee hoor, ik ben ook geen fan. ik hoorde gewoon een aantal raakvlakken in de manier van componeren. het wordt natuurlijk al snel gezegd dat iets ergens op lijkt, ook al ken je de betreffende band zelf niet. het is in ieder geval niet de minste vergelijking.

groeten Pasqual.