PDA

View Full Version : IMF Speakers + NAD = tjah, help!



Chroxy
9 november 2010, 19:29
Ik weet niet waar ik deze vraag kan stellen. Gezien hier de recording-gasten zitten, leek me dit de juiste plek.

Thuis heb ik een setje IMF Compact II speakers, die jarenlang prima gewerkt hebben met een oude akai ('80's) versterker, die ik gevonden heb op de zolder bij pa en ma.

Sinds kort woon ik samen en mijn vriendin had een prachtige NAD 752 versterker, gezien deze ingebouwde radio had, simpelweg deze gepakt voor mijn IMF speaker setje.

Echter sindsdien een vreemd gevoel als ik een cd'tje opzet, met name in de lage tonen van een stem zit er fizz/distortion. Oei, tweeter kapot? Ik hang mijn oude Akai weer aan de speakers en geluid is weer prima.

Is dit normaal bij amps en doe ik iets fout (10.000 opties in die NAD!!) en waar zou ik hem eventueel kunnen laten repareren?

The Bertman
10 november 2010, 09:41
Nee, dat is niet normaal, het is een prachtige versterker, en die moet goed klinken. Kijk eens of de juiste surround-mode aanstaat. Je hebt surround, stereo en een soort room-effect. Kies gewoon voor stereo. Verder zou ik ff niets weten.