PDA

View Full Version : Amp Channel Switchen op een GT Pro



vincentvdakker
9 november 2010, 16:43
Hallo

Ik heb een vraagje.
Momenteel bestaat mijn set uit:
- Wireless AKG setje
- BOSS GX700
- Gmajor 1
- Marshall TSL 122 combo
- Behringer FCB1010

Momenteel switch ik de kanalen op de Marshall via de Gmajor. Die heeft een ingebouwde Relay switch die ik aansluit op de Marshall (7 pins) waardoor ik per preset een ander kanaal op de versterker kan kiezen. Ring 1 open is Clean. Ring 1 dicht en tip open is OD 1 en Ring 1 dicht en tip open is OD2. Erg handig dus.

Nu wil ik eigenlijk ipv de Boss GX700 liever een GT Pro hebben. Hierdoor komt al snel de vraag of mijn Gmajor dan niet overbodig is ? Ik denk eigenlijk van wel, maar dan komt het channelswitchen om de hoek kijken. Ik weet dat je met de GT Pro ook channels kunt switchen maar mijn vraag is of dit beperkt is tot 2 kanelen of dat ik ook, net zoals nu, de 3 kanalen kan kiezen ?

Alvast bedankt !

ME.
9 november 2010, 19:55
Als ik dit plaatje zo zie zou ik zeggen twee relais switches, daar zou je dus je Marshall mee moeten kunnen schakelen.

http://www.megamusic.rs/www/pics/items/portal/big2/1189.jpg

Maar vraag mij af waarom je een Boss GT Pro aan je setup toevoegt?

vincentvdakker
9 november 2010, 20:56
Ik hoop idd dat het werkt.
tja..waarom de Boss toevoegen. Ik ben er nog over aan het twijfelen, maar ik wil eigenlijk af van mijn GX700. Ik vind dat hij mijn buizentoon te veel opeet.
Maar ik wil wel graag de flexibiliteit hebben van een multi-effect. Dan kom ik toch al snel uit bij de GT pro. Heeft ook een extra pre-loop functie die ik wel erg handig vind.

Op zich ben ik heel erg tevreden over de Gmajor, maar een GT pro en een Gmajor is wat te veel van hetzelfde. Of heb ken je mss andere opties ?
Momenteel is de Boss GX700 is eigenlijk voor alle effecten voor de pre-amp en de Gmajor erna.

Liquid_Metal
10 november 2010, 08:23
De GX700 heeft inderdaad erg veel kleuring. De G-Major is aanzienlijk minder, maar de GT-Pro heeft ook kleuring. In ieder geval voor mij te veel.

Het ligt er heel erg aan wat je met een multieffect wil doen. Ik gebruik de G-Major2 postgain, maar als je bepaalde effecten ook pregain wilt gebruiken zul je idd aan een effectunit zoals de GT-Pro moeten.

Met een GT-Pro kun je inderdaad wel zowel de GX700 als de G-Major vervangen omdat je de GT-Pro 'om de preamp heen' kan aansluiten. En de GT-Pro heeft twee relais, net als de G-Major.

vincentvdakker
10 november 2010, 10:02
Dank je wel voor je reactie.
Ik gebruik de Gmajor idd ook post-gain.

Nog even een wat ingewikkelder vraagje:
Is het idd ook zo dat ik dan bv de COSM pre-amps van de GT pro kan gebruiken ipv de pre-amp van mijn combo ? Dus dat ik bij bepaalde presets mijn marshall pre-amp kan bypassen als het ware en ik alleen gebruik maak van de eindversterker van de Marshall? Maar dat ik dan weer bij andere pre-sets wel gebruik kan maken van mijn mijn Marshall pre-amp ? (Lekker ingewikkeld he)

Zoiets ongeveer:
- Gitaar in boss GT
- GT pre-amp loop send- Tubescreamer
- Tubescreamer - GT pre-amp loop return
- Boss GT Loop 1 Send- Marshall Amp in
- Marshall Amps send - Boss GT Loop 1 return
- Boss GT out - Marshall Amp return

En dan bij bepaalde pre-sets loop1 aan of uitzetten ?

Liquid_Metal
10 november 2010, 16:03
Je kan je preamp in een loop van de GT-Pro hangen en die loop inderdaad aan of uitzetten.

vincentvdakker
13 november 2010, 23:40
Vandaag de Gmajor ingeruild+ een opleg voor de GT Pro.
Ondanks dat ik heel erg tevreden was over de Gmajor, mis ik hem nog helemaal niet. Ik ben aangenaam verrast over de klank en de mogelijkheden van de GT PRO. Ik heb hem kunnen stellen als ik wilde.

- Tubescreamer in de Pre Loop
- Pre-amp van mijn Marshall combo in loop 1 en return naar de Eindtrap zodat ik de pre-amp van de Marshall kan bypassen.
- Switchen kanaal (helaas maar naar 1 od kanaal, dus ik kan niet kiezen welke)

Ik moet nog de mogelijkheden icm de FCB1010 proberen, maar dat zal wel goed gaan (ondertussen heb ik ook de UNo firmware aangekocht, dus ik wacht nog even met instellen).

Ik vind het een enorm voordeel dat ik de patches op het bijgevoegde PC programma kan editten. Veel overzichtelijker en sneller dan op de GT pro zelf.
Ik heb al een goed clean, een ritme en een lead geluid gemaakt. Werkt erg makkelijk met de EZ-tone optie. Ik ben benieuwd hoe ie gaat klinken in de repetitieruimte, maar tot nu toe ben ik een tevreden man! :strat: