PDA

View Full Version : A/B/Y Switch problemen



refused199
9 november 2010, 16:25
Hallo,

Ik ben al enige tijd bezig met een aby switch. Van HaroldA heb ik een printje overgenomen om een aby te maken op basis van de ggg aby switch. http://www.generalguitargadgets.com/pdf/ggg_amp_aby.pdf

Inmiddels heb ik geluid uit het ding gekregen maar ik zit nog met 2 of eigenlijk 3 problemen.

*De aby switch plopt tijdens het switchen tussen de amps heel erg, dit hoor je door de speakers. (zou dit op te lossen zijn met betere voetswitches of een weerstandje over de switch? waar dan?)
*Het andere probleem is heel gek, het ding is onbruikbaar doordat hij enkel reageert op de neckpickup. ik heb enkel 2 les pauls en een SG model dus enkel humbuckers. Maar als ik naar het brugpickup van de gitaar switch dan hoor ik weer die keiharde plop die je ook uit de voetswitches hoort komen en vervolgens lijkt het alsof hij het geluid uit de brugpickup mute of iets dergelijks want uit dit element komt geen geluid. Dit ligt echt niet aan de gitaar want die functioneert prima zonder de aby switch er tussen.

Weet iemand waaraan dit kan liggen?

HaroldA
9 november 2010, 16:47
Medeforummer Chroxy heeft het andere printje van mij overgenomen (volledig geassembleerd). Ik heb zelf een niet-schakelbare splitter met dezelfde print gemaakt dus ik kan je niet verder helpen met het plopverhaal...

refused199
9 november 2010, 16:51
Okee, jammer.. hopelijk iemand anders wel.
Ik had de problemen ook gepost op een ander forum (newtone-online.nl/forum) maar daar liep t verhaal ook dood vandaar dat ik het hier probeer.
Ik wacht nog even de reacties hier af. We houden de moed hoog!:cheerup:

Chroxy
9 november 2010, 17:01
yes, nergens last van eerlijk gezegd. En het ding heeft inmiddels al wat podia gezien. Werkt naar behoren met zowel humbucker, p90 als single coil gitaren..

refused199
11 november 2010, 18:52
Waarschijnlijk zit het ook in de print. Nu begrijp ik dat jij een geassembleerd printje hebt overgenomen, wanneer deze identiek aan elkaar waren is het logisch te denken dat het in de componenten zit.
Ik hoop nog op iemand die er enkele wijze woorden over kan zeggen?:makeup: