PDA

View Full Version : Reaper VST-vraagje



The Bertman
9 november 2010, 15:39
Ik heb een demoversie van Reaper. Alles loopt goed, ook de vst plugins, behalve easydrummer, dat kan ik niet terugvinden. Het rare is dat easydrummer wel gewoon in Cubase verschijnt.
Ik heb Reaper al een paar keer laten zoeken naar vst-directories en alle andere vst's vindt hij zonder problemen.
Weet iemand hoe ik Easydummer aan de praat krijg?

Rinze
9 november 2010, 15:49
Bij mij kun je in Reaper zelf mappen opgeven waar VST's in staan. Dan vindt ie ze allemaal, bij mij tenminste. Waar ik in het begin wel eens tegen aan liep was dat er nog een of ander filter op de zoekresultaten werd toegepast, dan moest ik even zorgen dat ik alle categorieën te zien kreeg.

yhcmarc
10 november 2010, 16:12
Een demoversie van Reaper? Die bestaat niet ... je hebt hem toch wel van reaper.fm afgehaald he?

anyway, je kan in je preferences instellen waar je VST plugins staan. Daar moet ik wel even aan toevoegen dat de makkelijkste manier in Reaper om een track voor bv. DFHS/EzDrummer te maken is via de optie: Add new track with virtual instrument, VST instrument kiezen en klaar.

Volgens mij staat die plug trouwens in je plugin lijst ook niet onder de groep VST maar onder de groep VSTi

Hopelijk heb je er iets aan.

Rinze
10 november 2010, 16:42
De gedownloade versie is de demoversie, alleen is ie wel helemaal functioneel en blijft dat ook. Wanneer je een licentie koopt wordt het pas een normale versie, al is het enige verschil dat er bovenin "registered to ..." te zien is. Er zijn nog steeds sukkels die het programma wel gewoon kopen (maar misschien ben ik de enige :supercool:).

yhcmarc
10 november 2010, 16:44
Het is dus de gewone versie zonder licentie. Anyway, ik heb wel een licentie gekocht, puur om het feit dat die lui een goed bedrijsbeleid hebben en ik het hen wel gun.

Rinze
10 november 2010, 16:51
Dat was ook mijn idee, ik vond het een verademing dat je het programma gewoon uit kunt proberen zonder beperkingen en piepjes.

rufus
10 november 2010, 16:58
Een demoversie die je voorgoed kunt gebruiken zonder te betalen?
Is dit zo?
Kan me dit echt niet voorstellen, 40 dollar is wel goedkoop om te kopen als het een goed programma is.

Rinze
10 november 2010, 17:56
Ja dat is zo. Was tot een jaar of vijf, zes geleden trouwens vrij gewoon, daarna kreeg je het gekloot met piepjes om de zoveel seconden, niet op kunnen slaan en meer dan die dingen. Op zich begrijpelijk maar op die manier kun je niet echt lekker het programma uitproberen. Reaper is inderdaad erg goedkoop, je zou ook kunnen zeggen dat een deel van de concurrentie wel errug duur is. Enige nadeel van reaper is gek genoeg ook het grootste voordeel: het is een extreem flexibel programma met ontzettend veel mogelijkheden qua routing. Dat houdt wel in dat je een beetje moet weten dat je doet, anders verzuip je erin.

yhcmarc
10 november 2010, 23:19
Het heeft een aardige leercurve. Dingen als inprikken en takes is wel even wennen, maar als je het door hebt fantastisch. De routing is echt briljant, voor native plugs ook direct sidechain mogelijkheden, channel splitting, parallel processen etc. etc. Tot nu toe echt superieur in gebruik, snelheid en stabiliteit tov van Cubase en Nuendo. Ik heb zelf geen ervaring met PT, maar hun bedrijfsbeleid stuit me al zo tegen de borst dat ik het uberhaubt niet eens meer wil proberen. Ik heb een keer een project met Logic gedaan, was ik ook niet echt fan van moet ik zeggen.

Ik moet toegeven dat de midi editor misschien qua gebruikersvriendelijkheid wat achter ligt op bv. Cubase, maar dat wordt ook steeds beter.

Wat ik ook echt briljant vind trouwens is dat je faders als masters werken op je volume automation, de nullijn op je automation is altijd tov. de huidige positie van je fader. Oftewel, met je fader kan je in een keer je hele envelope harder of zachter zetten. Als je dit niet fijn vind, dan kan je het ook gewoon uit zetten :)

The Bertman
11 november 2010, 09:47
Een demoversie van Reaper? Die bestaat niet ... je hebt hem toch wel van reaper.fm afgehaald he?

anyway, je kan in je preferences instellen waar je VST plugins staan. Daar moet ik wel even aan toevoegen dat de makkelijkste manier in Reaper om een track voor bv. DFHS/EzDrummer te maken is via de optie: Add new track with virtual instrument, VST instrument kiezen en klaar.

Volgens mij staat die plug trouwens in je plugin lijst ook niet onder de groep VST maar onder de groep VSTi

Hopelijk heb je er iets aan.

Ik zoek vrolijk verder, maar ik kan EzD niet in de VST lijst vinden, ook niet bij de VSTi's. Heel vreemd.

yhcmarc
11 november 2010, 11:37
staat de directory van je ezdrummer dll in het pad?



Then in Reaper go to the Options menu --> Preferences and select VST under plugins (if you don't see VST, double click plugins to expand it). Now next to VST plug-in paths, click the "Add" button and select your newly created VST Effects directory and press OK.

The Bertman
11 november 2010, 20:27
Gevonden! Hij stond in de lijst onder de naam 'Dfh-sampler' ... Ja, duh... weet ik veel, het is gewoon EasyDrummer.