PDA

View Full Version : Come Together!



Solidkick
9 november 2010, 09:45
Met de plotselinge spurt van de Jazz cats in het sounds forum mag de rock ook wel weer even een duw krijgen.
Live in de studio: LINK! (http://hotwiel.blogspot.com/2010/11/muziek-4-star-petrol-live-from-hotwiel.html)

Ik heb de opname en mix gedaan.
Dus spuw daarop gerust uw gal ;)

Exi
9 november 2010, 10:44
Heh! Brian Johnson uitgenodigd om een potje te gaan zingen in jullie band?:???:
Man, wat klinkt dit vet. Vooral de vocals. Heerlijk nummer!:ok:

Ik heb verder absoluut geen ene ervaring met mixen of whatsoever, maar ik vind voor mijn gevoel de vocals iets te los staan van de rest.

muziekschuur
9 november 2010, 11:09
Ik zag HOTWIEL staan. Da's errug fout. Het is HOTWHEEL of Heet wiel . Maar HOT WIEL is een samentrekking van een engels en nederlands woord wat eigenlijk niet kan...

Maar wat niet kan/mag is vaak errug lekker. Dus ik snel naar de muziek... De pagina laadt en waar de apple player zou moeten staan heb ik een zwart balkje.... Ligt dat aan mijn systeem? Of is er wat aan de hand op de blogpagina?

Solidkick
9 november 2010, 12:04
@EXI: bedankt voor het luisteren en comment!

@Muziekschuur: zal wel aan die blog liggen. Ik heb inmiddels een linkje toegevoegd voor download! Dat moet zelfs op een Apple lukken ;)
Ja, de naam is idd errug fout. Ivm zoekbaarheid op internet bleek Hotwheel geen slimme keus. Bovendien kan je met die yanks direct juridisch gezeik verwachten. Dus Hotwiel.

almarvk
9 november 2010, 12:20
Mijn mail nog ontvangen mbt heetwiel?

Heibel
9 november 2010, 12:31
VET!! Dit is coveren in optima forma..

Solidkick
9 november 2010, 14:39
@almarvk: nee? waar had je um heen gestuurd?
@Heibel: Thanks! Ik speel de complimenten door.

almarvk
9 november 2010, 14:55
Naar jullie hetemeel adres.

Solidkick
9 november 2010, 15:24
sorry, zat in ongewenst

arcane
9 november 2010, 16:34
Dit klinkt erg lekker! :)

hendrix2
9 november 2010, 21:25
Zeer vet gecovered. :ok:

Ik kreeg er ook meteen een beetje een AC/DC gevoel bij. :)

Henri H
9 november 2010, 21:41
Die zanger is toch gewoon Lemmy!?

Ik vind het wel geinig gedaan, lijkt me leuk om jullie 's een keertje ergens te kunnen zien, avondje ouwe-knarren-blues-rocken. :rockon: ;)

Of vergis ik me in de leeftijd? :chicken:

pasqual
9 november 2010, 21:59
vette sound hoor. ik moest gelijk denken aan "Toni Iommi en Geezer Bultler play the Beatles". en uhh @ Exi: Brian Johnson? dan toch wel met een poliep op z'n stemband? deze zanger klinkt nóg rouwer. lekker hoor!

groeten Pasqual.

artnaz
9 november 2010, 22:47
Heeft inderdaad wel iets van Geezer Butler! :D

Maar supervet gedaan! :) Mooie gitaarsound ook. En voor zover ik het goed kan beoordelen netjes gemixt.

jannest
10 november 2010, 03:19
netjes

maar voor de mieren neuk

mist ballen en spanning imo

wat minder gain op de gitaar ? of gewoon rick rubin ff bellen ?

Solidkick
12 november 2010, 20:04
Bedankt voor de luisterbeurt & comments.
Lemmy Johnson?
Piet poliep en de zwarte sabbat?
The Butlers ?
:D

@Huisjes: ouwe-knarren-blues-rocken :seriousf:
Live wordt het met deze band voorlopig even niets vanwege ouderdomskwalen ;)

@Jannest: ja, wat meer opbouw had het nummer spannender kunnen maken. From a whisper to a scream and back.
Rick Rubin? Leeft die nog dan? :)

JvD.
14 november 2010, 13:43
wat tof! spelen jullie ook live?

Henri H
14 november 2010, 20:05
....Live wordt het met deze band voorlopig even niets vanwege ouderdomskwalen ;)....


wat tof! spelen jullie ook live?

zucht.....

JvD.
14 november 2010, 20:12
zucht.....
Ja want ik ga alles lezen..

Ik kom hier voor muziek en volgens mij maak ik met mijn opmerking een leuk compliment.

Solidkick
15 november 2010, 10:06
@JvD: Thanks, ik speel het compliment door aan de band. Live wordt voorlopig even nix helaas :(

dennis_rhcp
17 november 2010, 11:58
Nu ga ik even luisteren kwa opname techniek.:crazyhappy:

Eerst dacht ik dit zal vast nog niet gemixt zijn, drums klinken wel heel ruw.
Maar na 30 seconden bevalt me dat ruwe wel, het is lekker in your face!
en vind ik de mix echt heel erg lekker, mischien een kleine room reverb op de zang? Maar echt complimenten voor de mix! klinkt enorm lekker en puur!

Solidkick
18 november 2010, 20:23
Bedankt voor de luisterbeurt en comment!
Drums is met 4 mics opgenomen dus dan ben je wat beperkt.
Top dat je het waardeert! :ok:

josan
19 november 2010, 22:18
Klinkt lekker stevig. Is ook een mooie cover. Met betrekking tot de mix. Klinkt voor mij naar Audioslave en Rage Against The Machine. Dat heeft voor- en na-delen. Voordeel: vette rock, nadeel: klinkt wat vlak in de dynamiek. Ik vermoed dat er redelijk wat compressie op zit of niet? Bij sommige bands hoor je dat extreem. Daar klinkt fluisteren even hard als schreeuwen. Is een persoonlijke voorkeur. Maar toch, erg goed werk.

Fireburst
20 november 2010, 13:03
Moddervet inderdaad ! Voor mij klopt het plaatje, alleen vind ik de gitaarsolo qua sound iets minder. Weet ook niet waarom, de ritme partij klinkt 100% maar de sound van de solo spreekt me niet zo aan. Erg persoonlijk en zelfs geen kritiek hoor, zal wel aan mij liggen.

Ik hoor er ook wat Channel Zero in op één of andere manier... ?

Douze points van de belgian jury in ieder geval.

Solidkick
20 november 2010, 16:23
@Josan: merci! Inderdaad redelijk veel compressie, zowel op individuele tracks als op de master. Het mag van mij persoonlijk wel een tandje minder maar de opname is bedoeld voor het krijgen van gigs dus het moet de speakers uitknallen als je aan de bar zit en de kastelijn is wel van zins de schijf even te draaien ;)
En de referenties vind ik allebei top!
Als ik ooit het nivo van de sound van bijv. cochise haal ben ik een blij man

@Bedankt vanuit het hoge noorden!
Ja man, Channel Zero daar heb ik nog demo's op cassette van liggen.
Erg fijn orkestje!!! Die schopten kont!
De solo had van mij wel gedubbed mogen worden voor meer body maar inmiddels waren de eerste biertje al open dus dan vergaat de werklust al snel.
Dat heb je met van die ouwe jongeren :D

Little Jay
20 november 2010, 23:56
Lekker strak gespeeld, klinkt tof!
Ik krijg alleen zelf al pijn aan m'n strot door te luisteren naar de zanger... dat 'ie nog stembanden heeft zeg... Maar 't klinkt wel lekker doorleeefd ja!

Axl Rose
21 november 2010, 10:41
wauw!! mega vet!! wat een stem en wat een goede cover zeg! Kzit hier gewoon headbangend achter mn laptop mee te genieten!

Solidkick
22 november 2010, 14:30
@little Jay: voor de rest is alles inmiddels ook wel zo'n beetje vervangen met dank aan de medische techniek :soinnocent:

@Axl : Cheers! :rockon:

Daan_B
22 november 2010, 16:01
Ik wist niet dat AC/DC een nieuwe naam heeft?!:cooler:

Fucking vet man!:ok:
Stay rock n roll:gitarist:

Solidkick
27 november 2010, 00:31
Stay rock n roll:gitarist:

Absoluut!! :zz:

bluegate
27 november 2010, 12:47
Lekkerrrrrr... Ik hou helemaal niet van the Beatles (alhoewel de arrangementen erg goed zijn)
Maar dit kan ik erg waarderen. :zz:

Solidkick
28 november 2010, 11:56
Bedankt bluegate!