PDA

View Full Version : volt - aldi gitaar test



st.robot
8 november 2010, 22:43
ik weet niet of het hier past maar ik weet niet waar anders dus,,,

deze woensdag wordt op de belgische tv-zender "één" tijdens het programma 'volt" een reportage gegeven over het feit of gitaren (uit de aldi) van 100€ hun geld waar zijn. In het programma komen Ruben Blok (van Triggerfinger) en de gitarist van Mintskov hun mening geven

link: http://www.een.be/programmas/volt/deze-week

misschien zeker interessant voor iedereen die zich zo'n ding wil aanschaffen omdat ze denken dat het topkwaliteit is. :hippie:

grtz

rpl
8 november 2010, 22:52
Gaan we ff kijken 8-)

st.robot
8 november 2010, 22:56
ik kijk ook zowiezo, ik ben eigenlijk vooral benieuwd wat gitaristen als ruben uit zo'n ding geforceerd krijgen. Waarschijnlijk klinkt dat nog altijd mega-vet waardoor iedereen denkt dat zoiets de moeite waard is;

grtz

kenx
8 november 2010, 22:58
Voor de Nederlandse mensen onder jullie: deze belgische zender kan ook in Nederland ontvangen worden (voor moesten er mensen zijn die dit nog niet wisten). Het programma kennende, zijn de tests altijd zeer eerlijk, en zeer uitgebreid.

Ik kijk alvast mee!

jutter
8 november 2010, 23:05
Hoe laat is de uitzending?

st.robot
8 november 2010, 23:08
20u45 (niet het hele programma draait rond dit topic denk ik hoor)

grtz

JeanPaul du Vinnie
8 november 2010, 23:38
De reportage komt normaal gezien achteraf ook gewoon online, ik werk momenteel zelf bij de webredactie van Eén. Ik geef jullie de link zodra hij er is! Misschien ook geinig: er is een klein discussieforumpje aan verbonden waar achteraf altijd erg veel reacties op binnenlopen. Scherp jullie pennen maar alvast :)

Ben zelf ook benieuwd naar het oordeel... Ik ga er zelf een beetje vanuit dat ze zullen zeggen dat er natuurlijk betere gitaren zijn, maar dat ze voor het geld niet mis zijn.

wietse
9 november 2010, 07:45
het leuke met die aldi gitaren is dat ze nieuw uit de doos nog redelijk zijn maar wacht maar eens tot je hem een paar maand hebt, dan komen de problemen, meestal in de vorm van een hals die alle kanten op gaat behalve de goede.
en ze zullen vast niet 1 gebruiken in die test die al wat ouder is.

denis.hermans
9 november 2010, 08:46
Ik vrees dat de gitaartest hier een beetje als "uitsmijter" (laatste korte rubriek ) in dit programma zal gebruikt worden en dat de test niet erg uitgebreid zal zijn.

D-string
9 november 2010, 09:55
In het filmpje zag ik de jengel stengel er al aan hangen. Kan me dus niet voorstellen dat als ze die gaan gebruiken dat ze niet opnieuw moeten stemmen.

Ook lijkt het me lastig om met de band mee te spelen met een "20 Watt - 6.5 inch luidspreker" amp.

Helaas kan ik niet op woensdag op 20.45 tv kijken. Ik hoop dus dat het online komt. :)

rijsberman
9 november 2010, 10:11
In het filmpje zag ik de jengel stengel er al aan hangen. Kan me dus niet voorstellen dat als ze die gaan gebruiken dat ze niet opnieuw moeten stemmen.

Ook lijkt het me lastig om met de band mee te spelen met een "20 Watt - 6.5 inch luidspreker" amp.

Helaas kan ik niet op woensdag op 20.45 tv kijken. Ik hoop dus dat het online komt. :)

Een beginnersset is ook niet direct om met de band mee te spelen, natuurlijk. Voor thuis maakt een 20 watt versterker nog genoeg herrie om ruzie met de buren te krijgen.

snaarplukker
9 november 2010, 10:38
In het filmpje zag ik de jengel stengel er al aan hangen. Kan me dus niet voorstellen dat als ze die gaan gebruiken dat ze niet opnieuw moeten stemmen.

Ook lijkt het me lastig om met de band mee te spelen met een "20 Watt - 6.5 inch luidspreker" amp.
Ik heb vaak genoeg optredens van een band gezien waarbij de gitarist zijn Fender strat bij elk nummer stond te stemmen. Ik denk dus niet dat dit iets met het merk van de gitaar te maken heeft. Ik neem ook aan dat ze met de test die CGiant wel aan een vette Marshall hangen.;)

apekop
9 november 2010, 10:56
Helaas kan ik niet op woensdag op 20.45 tv kijken. Ik hoop dus dat het online komt. :)

daarvoor hebben ze destijds de videorecorder uitgevonden, of tegenwoordig de harddiscrecorder ;) op internet kijken kan natuurlijk ook

Fisherman
9 november 2010, 13:12
Sommigen kunnen dit topic vast nog wel herinneren, Fisherman senior mieterde een C-Giant Aldi starterspack voor 75 euro in de boodschappenkar....

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=139023&referrerid=22461

Nou ik kan je inmiddels vertellen -wat ik van tevoren natuurlijk al wist- dat
de C-Giant Straaatokastert nog onaangeroerd in de hoes ligt. :seriousf::seriousf:

Verders, voor 75 euro kun je ook geen buil vallen, nogmaals, hang dat ding aan een vette amp en zet er een distortion+delay voor en er komt nog geluid uit ook ! :crazyhappy:

Rutger
9 november 2010, 13:55
Ik heb vaak genoeg optredens van een band gezien waarbij de gitarist zijn Fender strat bij elk nummer stond te stemmen. Ik denk dus niet dat dit iets met het merk van de gitaar te maken heeft. Ik neem ook aan dat ze met de test die CGiant wel aan een vette Marshall hangen.;)

Die neiging heb ik altijd ongeacht de kwaliteit van de gitaar, t is gewoon een tik om de stemming na elk nummer even te checken.

LesPaul1612
10 november 2010, 19:59
Verders, voor 75 euro kun je ook geen buil vallen, nogmaals, hang dat ding aan een vette amp en zet er een distortion+delay voor en er komt nog geluid uit ook ! :crazyhappy:

Als ze dit kreng bij Volt gewoon aan een stoere versterkert hangen zal die c.giant waarschijnlijk nog wel een beetje klinken. ik had eens met een squier bullet stratje over een goede buizenbak gespeeld en dat klonk toch echt lang niet slecht. ik hoop dat ze bij Volt de bijgeleverde versterker nog wel even uittesten.

Thiez
10 november 2010, 20:43
zoow staat aan! ben benieuwd.

Thiez
10 november 2010, 20:51
dat was de moeite XD
Ik had er wel iets meer van verwacht dan dit moet ik zeggen. Je hoort dat cheap dingetje veel body mist.

HUESSEN
10 november 2010, 20:52
Stelde geen zak voor die test....:(

macwilliams
10 november 2010, 21:03
Stelde geen zak voor die test....:(

Ghehehe, die test is even zo goed als de gitaar.

RobVDB
10 november 2010, 21:13
Ruben Block is veel te goed voor die gitaar van de Aldi, maar hij kreeg er toch nog een goed geluid uit ,omdat hij op zijn Hiwatt (in de achtergrond) speelde.

Rob

refused199
10 november 2010, 21:17
Ghehehe, die test is even zo goed als de gitaar.

Mee eens, maar iedere keer lijkt het bij iedereen weer te blijven kriebelen als het om dit soort goedkope gitaren gaat of het misschien niet toch.... Alle waar naar z'n geld;)

Maleco
10 november 2010, 21:26
What seems to good to be true..

Goeiemorgen
11 november 2010, 00:25
Slechte test, beetje inpluggen in een buizenversterker die 10x zo duur is

voor iedereen die het terug wilt zien

http://www.een.be/programmas/volt/aldi-rocks

geert1976
11 november 2010, 01:24
jemig wat een slechte test zeg:makeup:

Op het eind voor het publiek effe een effectpedaaltje er tussen flikkeren pppfffff

JeanPaul du Vinnie
11 november 2010, 03:20
Ook gewoon idioot om het publiek te laten oordelen over een gitaar... da's toch iets waar je een geoefend oor voor moet hebben. En het oordeel van de professionals blijft ook erg vaag. Tja, dat het een beginnersgitaartje is, daarvoor moet niemand het filmpje gezien hebben om dat te weten, denk ik.

Maar ja, het is natuurlijk een algemeen testje voor een groot kijkerspubliek dat geen boodschap zou gehad hebben aan al te technische uitleg. Voor diepgaandere analyses zijn we op dit forum nog steeds op de beste plek denk ik. :p


Op het eind voor het publiek effe een effectpedaaltje er tussen flikkeren pppfffff
Nochtans vond ik het verschil wel erg duidelijk hoorbaar, zelfs met de effecten. De Aldistrat klonk enorm veel dunner en blikkeriger.

Madcow
11 november 2010, 08:33
Dit is een review voor een gitaar voor het onbekend gitaarpubliek, niet voor de ervaren gitarist.

synapse
11 november 2010, 09:26
Wat nemen we onszelf weer serieus.
Een goedkope gitaar kan niks wezen, klinkt minder dan een dure (echt waar?),
de dure gitaren van bepaalde merken zijn altijd overpriced enz, enz enz.

Maar wel doorgaan svp, het is over het algemeen best komisch om te lezen

wietse
11 november 2010, 09:35
jemig wat een slechte test zeg:makeup:

Op het eind voor het publiek effe een effectpedaaltje er tussen flikkeren pppfffff

die gitaarboer ook, die klopt er op en zegt dit is dus geen massief hout, meestal zijn ze dat juist wel tegenwoordig, de body is meestal ook het enige waar je wat mee kan, vraag martien maar :D.
bar slechte test waar zelfs een noob niks van opsteekt.

geert1976
11 november 2010, 09:38
die gitaarboer ook, die klopt er op en zegt dit is dus geen massief hout, meestal zijn ze dat juist wel tegenwoordig, de body is meestal ook het enige waar je wat mee kan, vraag martien maar :D.
bar slechte test waar zelfs een noob niks van opsteekt.

Helemaal mee-eens Wietse.:ok:

Kakihara
11 november 2010, 09:42
For fucks sake : het was een 'test' voor een programma van de nationale omroep, niet voor Gitaarnet.tv. Tuurlijk wordt er dan niet getest zoals het moet. Mosselen koop je ook niet bij de bakker ...
En moest het wel een degelijke test geweest zijn voor Gitaarnet.tv, dan nog zou 95% van de aanwezigen hier blèren dat het een slechte test is.

jim__
11 november 2010, 09:47
For fucks sake : het was een 'test' voor een programma van de nationale omroep, niet voor Gitaarnet.tv. Tuurlijk wordt er dan niet getest zoals het moet. Mosselen koop je ook niet bij de bakker ...
En moest het wel een degelijke test geweest zijn voor Gitaarnet.tv, dan nog zou 95% van de aanwezigen hier blèren dat het een slechte test is.
Haha leuk he? Typisch gitaristen: zeuren om het zeuren. Huub van der Lubbe zei het al eens: muzikanten dansen niet, die lopen alleen maar te zeiken op het zaalgeluid... En zo is het, en ik doe er vrolijk aan mee ;-)!

beruk
11 november 2010, 09:54
Voor een geoefend oor was het toch genoeg om te beoordelen?
Alleen al voor de brol versterker die ook even hoorbaar was, zou ik zo'n set niet kopen.
Ik heb me vermaakt hoor met het item.:rockon:

zoon van Piet
11 november 2010, 10:03
Voor een gitaar van honderd Euro vond ik dat ie niet slecht terechtkwam..
vier bikini's!
Ik had ook wel tussen die borstjes willen liggen... :p

Maleco
11 november 2010, 10:07
Ik vond in het stukje op het laatst, dat die gozert dat voorspeelde wel duidelijk te horen dat de ALDI gitaar een stuk minder klonk,
hij klonk zelfs net als mijn eerste gitaar :p

apekop
11 november 2010, 10:12
Stelde geen zak voor die test....:(

Ik vond de uitzending ook een beetje tegen vallen. Het was wel grappig of zo, maar wel heel algemeen en open deuren intrappen. Vergelijk drie of meer gitaren en laat die gewoon clean horen over dezelfde versterker en je hebt een aardige test. Het hoeft niet al te technisch of diepgravend voor een dergelijk programma, maar dit was wel karig. Het item had juist heel amusant kunnen worden, want het is wel een heel leuk idee om een Aldi gitaar te testen en te vergelijken. Beetje een gemiste kans.

jannest
11 november 2010, 12:53
conclusie

koop een een goede versterker ?

Heibel
11 november 2010, 13:00
Ik heb de "Volt" test bekeken en wat maar weer 'ns pijnlijk duidelijk wordt is dat sound in de vingers zit..Voor een beginner is het een aardig instrument om eens mee te experimenteren, je kunt er wel degelijk een acceptabel geluid uitkrijgen, al zal de voorkeur van een meer ervaren gitarist uitgaan naar iets beters..

Máár het het is des te erger dat een standaard Suier hier soms al wordt afgebrand, terwijl dat echt al 'n stapje hoger is dan een Lidl budget gitaar, waaruit, zo blijkt, in de handen van 'n beetje gitarist al een redelijk geluid uit te halen valt..

Basileia
11 november 2010, 13:04
Tsja, als je een set van 100 euro koopt moet je ook een set van 100 euro testen, maar ook op en degelijke versterker was het verschil goed hoorbaar.

Maleco
11 november 2010, 13:44
Ik werk zelf bij de Lidl maar uit die gitaren was niet zo'n geluid te halen hoor, alles rammelde, getordeerde nekken uit de doos..

apekop
11 november 2010, 14:10
Ik werk zelf bij de Lidl maar uit die gitaren was niet zo'n geluid te halen hoor, alles rammelde, getordeerde nekken uit de doos..

Ik heb de Aldi altijd al beter gevonden dan de Lidl.

wietse
11 november 2010, 14:35
Ik werk zelf bij de Lidl maar uit die gitaren was niet zo'n geluid te halen hoor, alles rammelde, getordeerde nekken uit de doos..

wonderlijk, dat zijn yamaha's en ook bog een keer zo duur als bij de aldi, dan verwacht je toch wel wat meer, zeker omdat het yamaha's zijn dat merk heeft toch een erg goede naam.

Maleco
11 november 2010, 15:41
mjah, het kan zijn dat wij wat rotte modellen hadden.
De vorige actie zaten er inderdaad wel goede tussen maar deze keer hebben we de helft teruggekregen.

lander333
10 april 2012, 21:32
Ik heb er zo eentje, en ik moet zeggen alles wat er bij dat pakket zat was bagger, alleen de gitaar(belangrijkste) was wel nog degelijk prijs/kwaliteit. Ik heb hem nu al een kleine 4 jaar en er zijn nog geen ernstige defecten mee gebeurd. Speelt nog altijd goed, zijn prijs dus zeker waart.