PDA

View Full Version : Waarde van deze fender



michaelsteen
8 november 2010, 19:50
Hallo medegitaristen,

Ik kan door een ruildeal deze gitaar verkrijgen een
fender 62 RI strat uit 1991

http://www.joetheguitarman.com/62%20OTri.jpg

niet dezelfde gitaar, maar ziet er exact hetzelfde uit. De gitaar komt uit 1991 en heeft serienummer v056536

mijn vraag aan de fenderkenners hierzo is wat een dergelijke gitaar op de 2e handsmarkt opbrengt? Kan ik gewoon uitgaan van +- 60% van de prijs van een nieuw exemplaar? of zit dat toch anders, ik lees ook wel eens iets dat fenders uit bepaalde fabrieken of bepaalde bouwjaren meer opbrengen. Correct me if im wrong :P

Groeten,
Michael

Luke-wannabe
8 november 2010, 20:04
Uit welk land komt -ie? USA? Japan? Mexico?

Olorin
8 november 2010, 20:20
Uit welk land komt -ie? USA? Japan? Mexico?

serienummer begint met een v + 6 cijfers volgens mij Japan

waarde weet ik eerlijk gezegd niet

Rooker
8 november 2010, 20:20
V-nummer op neckplate is USA. Ze kosten nieuw dacht ik zo'n 1500. Je zou er toch wel 1200 voor moeten kunnen krijgen toch??? Heeft denk ik ook iets met uitvoering of kleur te maken. En bij deze geld niet... met een witte blijf je zitte:soinnocent:

michaelsteen
8 november 2010, 20:20
het is een usa strat

Olorin
8 november 2010, 20:23
oke, now I'm official confused :???:

http://www.fender.com/support/japanese_instruments.php

edit: oke. zie nu dat usa idd ook V + 6 cijfers kan hebben. Mijn excuses.

Rooker
8 november 2010, 20:40
Ja. En bij vintage usa staat het serienummer op de neckplate. Bij jappen dacht ik op de headstock.

Orgasmocaster
8 november 2010, 20:54
ik heb er vorig jaar nog een uit begin '90 verkocht voor 900 dollar.. maar dat was een 50's 2tsb VRI

Hendriks
8 november 2010, 22:07
Prijs is ook afhankelijk van de conditie en of case plus candy erbij zit.
Ik denk zonder case etc. iets van 800 en met alles erbij ronde de 950 .
Als ik zoiets koop gaat de hals wel even van de bodie ,om te checken of alles origineel is , er word best veel gerommelt met dit spul.

Eko
9 november 2010, 07:49
Een Vintage reissue uit de USA incl alle bijbehorende zaken zoals case , kabel . papieren e.d. zal ongeveer 1000,- opbrengen. Hangt erg af van de staat en of die origineel is gebleven.

Olorin
9 november 2010, 08:21
En wat wordt er ingeruild door de TS ?
Is dat niet belangrijker. Stel hij heeft zelf een gitaar van 500 euries die de tegenpartij persè wil hebben, dan zeg ik, meteen doen !
Maar heeft de TS een gitaar die 1500 euries waard is, dan zeg ik, niet doen.

Dus mijn vraag is wat is de waarde van het in te ruilen object ?

apekop
9 november 2010, 12:48
mijn vraag aan de fenderkenners hierzo is wat een dergelijke gitaar op de 2e handsmarkt opbrengt? Kan ik gewoon uitgaan van +- 60% van de prijs van een nieuw exemplaar?

deze 60% stelling geldt lang niet voor alle gitaren en zeker niet voor vintage Fenders. Alhoewel vintage natuurlijk niet van toepassing op deze gitaar. Het is sterk afhankelijk van de conditie van de gitaar en welk model het is.

Deze USA '62 RI zie je doorgaans voor rond de 900-1000 euro te koop staan, het jaartal is niet zo van belang bij dit model denk ik.

Eko
10 november 2010, 07:21
Jaartal is alleen van belang voor verzamelaars en dan alleen uit de jaren 80. In de eerste jaren van de American Vintage was de kwaliteit zeer goed. Vergelijkbaar met de Customshop.
Als je gewoon alleen maar speelt op een instrument is dit niet van belang. Dan geld alleen maar of de strat of tele origineel is gebleven.

michaelsteen
10 november 2010, 11:46
hmm ok dank voor de reacties. Spijtig voor mij gaat de ruil niet door. Het ruil item van mijn kan was overigens een akoestische furch