PDA

View Full Version : De nieuwe podhd300, enkele vragen.



rufus
8 november 2010, 18:21
Ik heb enkel vragen over de pod hd300.
Momenteel heb ik een desktop met een 2.1 speakerset aangesloten op m'n moederbord, onboard geluid is erg goed(high definition).
Als ik de pod wil aansluiten op m'n pc kan ik die speakers gewoon op m'n moederbord laten zitten of is het nodig om telkens m'n speakers aan te sluiten op die pod.
Ik zou de pod dan gewoon met usb verbinden, ik ben nieuw op het gebied van pod's,modeling en recording en heb er geen flauw idee van.
Ook heb ik gelezen dat de pod hd300 een cabsimulatie heeft die je niet kan afzetten, ook niet als je hem voor een cleane buizenamp aansluit. Weet echt niet welk resultaat dat zal geven.
De zoekfunctie speelt met m'n******, excuses als deze vraag al gepasseerd is.

MegaDrive
8 november 2010, 22:19
Als je de pod via USB aansluit en de line6 software opstart dan stuurt deze je signaal gewoon via je geluidskaart naar de speakers, dan kun je ze dus laten zitten. Betekent wel dat je compu altijd moet aanstaan als je wilt spelen. Als dat geen probleem is, prima. Als je dat niet wilt en je wilt niet steeds kabels hoeven omprikken dan zou je je naar een simpel stereo audio splittertje (met schakelaar) kunnen kijken. Die bepaalt dan welk geluid (pc of pod) er naar de speakers moet. Dan hoef je je pod ook niet via usb op de pc aan te sluiten. Conrad heeft zoiets vast wel.

Succes!

rufus
9 november 2010, 13:12
Hey bedankt, ik zal ééns kijken op die site van conrad.

Gr

muziekschuur
9 november 2010, 13:57
Als er een volumeknop zit op je pod is die splitter niet nodig. Ik vermoed dat de USB via pc een eigen volume ding heeft in de pc onafhankelijk van de pod zelf. Dus USB in pc en jack naar je gitaarversterker en afhankelijk van wat je wil kiezen...

rufus
10 november 2010, 12:02
Wat ik me wel afvraag is als ik geen last zal krijgen van latency als ik de pod aansluit via usb, en het geluid via m'n geluidskaart naar m'n speakers zal sturen.
Als ik m'n speakers rechtstreeks zou aansluiten op de pod en de usb gebruik om op te nemen zal ik misschien een beter resultaat hebben. Heeft iemand ervaring met zo'n manier van werken.
Die splitter zou de oplossing zijn denk ik maar ik heb deze nog niet gevonden.
Een andere oplossing zou dit misschien zijn, zo'n kabel http://www.thomann.de/nl/pro_snake_20090.htm op m'n speaker out van m'n geluidskaart, daar m'n speakers in pluggen als ik niet met de pod bezig ben.
Als ik met de pod bezig ben plug ik deze uit en plug ik rechtstreeks in op de pod met m'n speakers. M'n pc zit in een kast en is echt moeilijk te bereiken aan de aansluitingen dit zou misschien een uitkomst bieden om niet steeds m'n pc te moeten verzetten.

muziekschuur
10 november 2010, 13:35
usb hubje?