PDA

View Full Version : Geluidskaart of via USB



Thomk
8 november 2010, 15:07
Heren,

Zit de laatste tijd te kijken voor een andere versterker en dat gaat harstikke goed, heb al een aantal geprobeerd die geadviseerd zijn op dit forum.

Ik ben er nu ook achtergekomen dat er ook de mogelijkheid is om gitaar te spelen via je computer. En dat je dus via programma's als amplitube, Guitar rig en andere meerdere mogelijkheden heb met versterkers en effecten.

Nu is mijn vraag er is de mogelijkheid op een PCI/ PCI express geluidskaart te kopen voor mijn PC. Hierdoor ontwijk je de onboard geluidskaart en verbeter je dus de vertraging tussen gitaar en computer. Dan kun je met behulp van software lekker aan de slag .

Ook is er de mogelijkheid om een apart kastje te kopen die via een USB connectie werkt. Een aantal voorbeelden de jam VOX , POD Studio™ UX2
, TonePort UX8 en nog vele andere. Dit werkt ook in samenwerking met een software programma en kun je dus ontelbare mogelijkheden creeeren.
Deze optie zorgt er dus ook voor dat ik geen aparte geluidskaart moet instaleren.

Wat is nu een betere optie? met kwaliteit, prestaties.

Natuurlijk kan ik dingen vergeten of nog niet snappen en hoor ik graag aanpassingen.

Bedankt.

Thom


p.s Misschien heb ik de verkeerde topic geplaatst maar dit leek mij het meest logisch

BasHermus
8 november 2010, 21:34
Persoonlijk zou ik voor de USB optie gaan voor 2 redenen:

-Flexibeler: Je kan het ding ook aan andere computers hangen zonder veel moeite.
-Geluid: de binnenkant is nogal een rot-omgeving voor audio... veel storing van harddisks, processors etc.
Met USB omzeil je dat veel beter.

Liquid_Metal
8 november 2010, 22:29
Dit topic is idd meer iets voor het recording subforum.
Ik heb zelf een Fast Track Pro van M-Audio en neem 'm geregeld mee naar andere computers. Juist die flexibiliteit vind ik enorm fijn. En zoals je zegt is zo'n soundcard echt een enorme verbetering op de standaard.

Thomk
9 november 2010, 08:37
Nou das duidelijk. Denk alleen niet dat ik het voornamelijk voor recording ga gebruiken.

Het lijkt me super om de mogelijkheid te hebben om bijvoorbeeld 78 versterekrs te kunnen gebruiken + de rest.

Paar goede Studio monitoren erbij (zit ik ook nog even voor te kijken). En dan zijn we klaar.


Weet niet of dit het geludi van een echte buizen bak haalt maar ik heb meerdere horen zeggen dat het soms heel dichtbij komt.

muziekschuur
9 november 2010, 10:31
De latency met een pci-e is veel lager dan met een usb oplossing... (64 samples). Maar USB is wel heel handig...

Het is maar wat je wil. Let op bij je aankoop. Niet alle fabrikanten weten hoe ze een goede audiodriver moeten schrijven.

Fender83
9 november 2010, 10:38
Een Toneport van Line6 werkt op zich prima, best geschikt om thuis te spelen en je kan enorm veel sounds eruit halen.
Let wel op dat je de juiste drivers gebruikt, aangezien dit anders latency problemen kan opleveren.

Thomk
9 november 2010, 13:57
Daar zat ik dus ook een beetje mee. Want hoe lager de latency hoe beter het is.

USB is handiger al ben ik niet van plan om deze spullen ergens constant heen te slepen. Het is denk ik eigenlijk alleen voor thuisgebruik. Maar verwacht wel het beste van het beste van iets.

Want ik kan ook een goede PCI express kaart kopen met een aantal goede software programmas en dan zit ik dus ook gebakken. Al begreep ik wel met USB dat je storingen in je computer goed kan vermijden met USB.

USB is heel handig rn heeft vaak zoals Line 6 al ontelbare mogelijkheden met Podfarm en Gearbox maar latency is gewoon hoger en dus slechtere kwaliteit.

Nogmaals het is niet echt voor opnemen ik ga dit gebruiken als relatieve goedkope oplossing om juist wel heel veel mogelijkheden te creeeren betreft geluid.

Dus het is nog best afwegen.

interessander
9 november 2010, 14:10
Ik heb geen latency problemen op een laptop van meer dan 5 jaar oud met mijn toneport dus dat valt wel mee hoor. Als je bij het opnemen meerdere plugins laat meedraaien dan wordt het anders maar dan kun je er alsnog voor kiezen om enkel te monitoren via podfarm of gearbox.

Riky
9 november 2010, 15:17
Nou das duidelijk. Denk alleen niet dat ik het voornamelijk voor recording ga gebruiken.

Het lijkt me super om de mogelijkheid te hebben om bijvoorbeeld 78 versterekrs te kunnen gebruiken + de rest.

Paar goede Studio monitoren erbij (zit ik ook nog even voor te kijken). En dan zijn we klaar.


Weet niet of dit het geludi van een echte buizen bak haalt maar ik heb meerdere horen zeggen dat het soms heel dichtbij komt.

zo doe ik het ook. Pod ux1 + setje leuke monitoren. Prima geluid, meer dan genoeg mogelijkheden en meer dan genoeg volume. Voor thuis echt ideaal en je kunt ook nog eens lekker muziek luisteren met zo'n set up.

Prikt je gitaar in, start pod farm en op en spelen maar.

Thomk
10 november 2010, 08:42
De ux1 lijkt mij een beetje te simpel denk toch wel dat ik voro de ux2 of de ux 8 ga met premium pod farm.

Monitoren is ook nog heel moeilijk heb ik ondervonden. KRK, Yamahas, Samson, M-Audio en allemaal hebben ze wat goed wat de ander niet heeft.

Is er geen monitor die gewoon alles heeft dus laag. midden, hoog en goed voor MIX?

DemolitionColorScheme
10 november 2010, 08:47
Je hebt ook nog FireWire als optie.

Thomk
10 november 2010, 15:28
Fierewiere? Kun je mij misschien hier iets over toelichten?

Dit schoot in mijn hoofd. Een Firewire met ingebouwde of verbeterde techniek dan wat op het Moederbord zit? Dit geeft als functie dat ik dus een nieuw firewere kastje kan aansluitenw aar ik op mijn gitaar kan aansluiten. Dan via software Cubase,Gearbow, Amplitube je geluiden zoeken?


Ik heb momenteel wel firewere in mijn computer zitten dit is welliswaar alleen 2x usb 1x Mic 1x Hoofdtelefoon aansluiting

Exi
10 november 2010, 17:51
Ik val wel een beetje in de herhaling, maar...
Amplitube 3 is echt een aanrader en heerlijk stukje software. Je kunt het kopen icm de Stealth Pedal. Dat is een goede interface, waarmee je ook nog beperkte mogelijkheden hebt om de software aan te sturen dmv MIDI (Denk Wah/volume pedaal en switchen van clean naar overdrive).
Dan alleen nog een setje monitoren en je kunt lekker spelen op je 31 nieuwe amps.;)

DemolitionColorScheme
10 november 2010, 23:42
Fierewiere? Kun je mij misschien hier iets over toelichten?

Dit schoot in mijn hoofd. Een Firewire met ingebouwde of verbeterde techniek dan wat op het Moederbord zit? Dit geeft als functie dat ik dus een nieuw firewere kastje kan aansluitenw aar ik op mijn gitaar kan aansluiten. Dan via software Cubase,Gearbow, Amplitube je geluiden zoeken?


Ik heb momenteel wel firewere in mijn computer zitten dit is welliswaar alleen 2x usb 1x Mic 1x Hoofdtelefoon aansluiting
Tegenwoordig is FireWire nog een stuk beter dan USB 2.0. USB 3.0 zal het zeer zeker weer inhalen. FireWire is gewoon, zoals USB, een aansluiting. Velen soundcards werken nog met FireWire - het verschil zit hem in de latency en de designs van die bepaalde soundcards.

- http://nl.wikipedia.org/wiki/FireWire

Thomk
11 november 2010, 08:53
Heren,

Even een reactie voor de laatste twee reply's. Ik had idd gelezen dat Amplitube een prima software programma is. Het feit blijft dat ik er eerst uit moet komen wat voor Hardware ik ga kopen. En we zijn goed op weg.:P


Zoon firewire kast sluit ik dit aan via usb? Of sluit je dit op een andere manier op de PC aan? Zover ik heb gelezen zit USB 3.0 er snel aan te komen. Al lijkt het me niet verstandig om die periode nog te wachten. Je weet maar nooti hoelang dit kan gaan duren voordat alle kinderziektes eruit zijn.

De Firewire keuze is wel veel kleiner als de USB keuze waarschijnlijk zal dit ook komen omdat je usb altijd wel bij de hand heb.

Als ik zoon firewire kast heb bijvoorbeeld http://www.peterverspuy.nl/firewire-geluidskaarten/focusrite/saffire-pro-24-dsp-16-in-8-uit-firewire-audio-interface-18322.html Dan sluit ik dit aan op mijn PC waarschijnlijk via USB? dan met verschillende software programma's mijn presets maken. En mijn monitoren aansluiten op de firewire kast.

DemolitionColorScheme
11 november 2010, 10:01
Heren,

Even een reactie voor de laatste twee reply's. Ik had idd gelezen dat Amplitube een prima software programma is. Het feit blijft dat ik er eerst uit moet komen wat voor Hardware ik ga kopen. En we zijn goed op weg.:P


Zoon firewire kast sluit ik dit aan via usb? Of sluit je dit op een andere manier op de PC aan? Zover ik heb gelezen zit USB 3.0 er snel aan te komen. Al lijkt het me niet verstandig om die periode nog te wachten. Je weet maar nooti hoelang dit kan gaan duren voordat alle kinderziektes eruit zijn.

De Firewire keuze is wel veel kleiner als de USB keuze waarschijnlijk zal dit ook komen omdat je usb altijd wel bij de hand heb.

Als ik zoon firewire kast heb bijvoorbeeld http://www.peterverspuy.nl/firewire-geluidskaarten/focusrite/saffire-pro-24-dsp-16-in-8-uit-firewire-audio-interface-18322.html Dan sluit ik dit aan op mijn PC waarschijnlijk via USB? dan met verschillende software programma's mijn presets maken. En mijn monitoren aansluiten op de firewire kast.
Nee, je sluit hem netjuist NIET aan op USB, dat zou het hele idee weghalen. ;) Sommigen PC's hebben FireWire inputs en zo niet, dan kun je voor een paar tientjes een FireWire kaart kopen, die schuif je achter in je PC en that's it.

Thomk
11 november 2010, 10:06
Ah i see, Heb nu een aantal gevonden omdat ik dus geen firewire connectie op om PC heb.

Dan heb je de keuze tussen een PCI en een PCI Express firewire kaart. Ik neem aan dat de PCI express firewire kaart een snellere overdracht heeft? en dus beter is om daar de firewire geluidskaart op aan te sluiten?

Groetjes

Exi
11 november 2010, 11:31
Als je geen FireWire aansluiting hebt, zou ik persoonlijk gewoon voor een USB interface gaan. Het maakt echt geen verschil hoor.
Die Focusrite interface heeft een FireWire 400 port, in theorie dus zelfs langzamer dan een USB 2.0: Wiki (http://nl.wikipedia.org/wiki/FireWire).

Verder denk ik dat die Focusrite echt zo'n ding is waar jij 9 van de 10 functies niet van gaat gebruiken. Zonde van het geld dus.

Zou haast zeggen: neem gewoon die Stealth Pedal, maar het is natuurlijk jouw keuze.;)

DemolitionColorScheme
11 november 2010, 11:41
Als je geen FireWire aansluiting hebt, zou ik persoonlijk gewoon voor een USB interface gaan. Het maakt echt geen verschil hoor.
Die Focusrite interface heeft een FireWire 400 port, in theorie dus zelfs langzamer dan een USB 2.0: Wiki (http://nl.wikipedia.org/wiki/FireWire).

Verder denk ik dat die Focusrite echt zo'n ding is waar jij 9 van de 10 functies niet van gaat gebruiken. Zonde van het geld dus.

Zou haast zeggen: neem gewoon die Stealth Pedal, maar het is natuurlijk jouw keuze.;)
Klopt. Ligt dus ook puur weer aan welke FireWire Port. Ik gaf alleen de optie. Als je het alleen gebruikt om thuis te spelen met AmpliTub / Guitar Rig, dan zou ik ook gewoon voor de meest goedkope optie gaan.

Exi
11 november 2010, 11:50
Inderdaad. Ik gebruik hier nog steeds mijn Digitech RP255 als interface. Werkt gewoon super en absoluut geen latency.

Thomk
11 november 2010, 12:13
Super is firewire uitgesloten.

Volgende opties houd ik dus over: USB interface iets als van line 6 ux1 of ux2 niet de ux3 dit is dus veel te overdreven.

Of een PCI Express geluidskaart en dan software kopen"Downloaden:sneaky: Dit geeft ook als optie dat ik nog eens een mooi staaltje muziek kan luisteren over mijn monitoren"die ik OOK nog moet kopen"haha.

Mooie van zoon USB interface zoals de Line 6 toneport ux2 dat je meteen PODFARM heb en kan je ook nog eens upgraden naar Premium. Krijg je ontelbaar veel versterker en effect simulaties.

Ik zie ook dat bij geluidskaarten de resolutie 100khz op de max piek groter is als bij een USB interface http://www.peterverspuy.nl/pci-geluidskaarten/m-audio/audiophile-192-audio-interface-7556.html ( 24 tot 192 KHZ) en bij USB http://www.peterverspuy.nl/usb-geluidskaarten/line-6/pod-studio-ux1-17228.html 92 KHZ maximaal.

Exi
11 november 2010, 13:34
Volgens mij was het zo dat je meer dan 92 Khz niet eens gebruikt of dat je het verschil niet kan horen ofzo. 92Khz is in ieder geval voldoende.
Een geluidskaart via USB is verder hetzelfde als via PCI-E. Je kan dus al het geluid van je computer via de USB geluidskaart laten lopen. Dus muziek luisteren kan via die USB interface ook hoor.;)

Je ging toch voor het beste? Neem dan geen Podfarm, maar Amplitube. Neem dus het pakket van StealthPedal + Amplitube 3 voor 269,- (http://www.rockpalace.com/product/IK-Multimedia-AmpliTube-3-Pedal) Superdeal!(Ja ik blijf het zeggen :seriousf: )

Ik gebruik zelf de M-Audio Studiophile AV40 monitoren, maar er zijn uiteraard betere. Er loopt in Recording een thread over monitoren: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=140618

:hippie:

Thomk
11 november 2010, 14:14
Exi,

Als ik het goed begrijp is dus zoon stealthpedal ook een USB geluidskaart tenzame met een wah wah pedal?? En dan werkend met Amplitube om de versterker mogelijkheden te kiezen.

Of moet ik met deze set ook een USB/ PCI gekuidskaar tapart kopen met dit pakket? En wat stel je dan voor.


bedankt voor alle informatie

Thomk
11 november 2010, 14:31
Nog naar eens wat BETER lezen blijkt dus dat er geen extra geluidskaart nodig is.

Ziet er super uit Nu nog wat goede monitoren.

Ik ga verder informeren op dit pakket Amplitube ziet er ook wat professioneler uit dat Podfarm.

Als mensen nog behoefte hebben om verder te praten over dit onderwerp lijkt het me verstandig om hem open te houden.

Als mensen dat niet hebben moeten we gewoon een SLOTJE doen

DemolitionColorScheme
11 november 2010, 15:35
... en absoluut geen latency.
Merkbare latency. ;) Die latency is er.

Exi
11 november 2010, 16:06
Oeps! Geen merkbare latency inderdaad:D

Sinner
11 november 2010, 23:16
Heb al heel lang een UX2 en werkt prima. Geen noemenswaardige latency en veel mogelijkheden.

Thomk
12 november 2010, 09:16
Heb ook begrepen dat 40 m/s al amper te horen is ik had gisteravond bij een maat de ux2 geprobeerd.

Hij had wat software waarop je kon zien wat de latency was het kwam uit op 12..... Dit is absoluut niet te horen of te voelen.

DemolitionColorScheme
12 november 2010, 10:35
Heb ook begrepen dat 40 m/s al amper te horen is ik had gisteravond bij een maat de ux2 geprobeerd.

Hij had wat software waarop je kon zien wat de latency was het kwam uit op 12..... Dit is absoluut niet te horen of te voelen.
Nou, 40ms is ècht niet niks .... 12ms, okay, misschien - maar ik kan me niet voorstellen dat 40ms geen raar gevoel geeft.

Exi
12 november 2010, 11:37
Met mijn Digitech haal ik 5.6ms. Het hebben van goede ASIO drivers helpt ook al een heel stuk. 40ms lijkt me inderdaad niet prettig, want zo'n vertraging ga je wel merken.

Thomk
16 november 2010, 10:50
Zo weer even verder zitten zoeken. Heb mijn lijstje tot 3 weten te verkleinen.

De Line6 studio ux1 of ux 2
De Edirol UA-25
De Tascam us-122 mk 2 / us-144 mk 2

Nogmaals mijn specs Ik zal het voornamelijk alleen gaan gebruiken om de versterker simulaties te kunnen gebruiken. Het zal waarschijnlijk best handig zijn om de mogelijkheid te hebben om een Microfoon er op aan te sluiten. Waar wordt dit veel gedaan? En waarom?

Wat vinden jullie tussen deze aparaatjes het beste?

bedankt

Exi
16 november 2010, 12:50
Met een microfoon kun je bijvoorbeeld een fysieke versterker opnemen. Het is ook leuk voor karaoke!:dontgeti:
Vraag is natuurlijk of je het gaat gebruiken.
Is die stealth pedal toch maar niks voor jou?

De Edirol UA25EX (opvolger van UA25) lijkt me de beste uit het rijtje.

interessander
16 november 2010, 13:03
Ik denk dat de andere twee uit het rijtje beter scoren qua features maar als je puur voor de simulatie gaat dan wint de line6 door de gratis modeling software natuurlijk, aangezien je die er bij de andere weer bij zou moeten kopen.

Thomk
17 november 2010, 21:27
Met een microfoon kun je bijvoorbeeld een fysieke versterker opnemen. Het is ook leuk voor karaoke!:dontgeti:
Vraag is natuurlijk of je het gaat gebruiken.
Is die stealth pedal toch maar niks voor jou?

De Edirol UA25EX (opvolger van UA25) lijkt me de beste uit het rijtje.

Oh de stealthpedal is er ook nog. Het kan wel handig. Maar om eerlijk te zijn gebruik ik wahwah amper

Exi
18 november 2010, 12:18
Het is niet alleen voor wah, je kan via het pedaal bijvoorbeeld ook de gain of volume van je amp aanpassen, pitch shiften, whammy, delay en reverb aanpassen, hell zelfs de afstand van de microfoon naar de cab.
Verder zit er ook een knop onder het pedaal en daarmee kan je ook van alles instellen. bv solo boost, stompboxen aan/uit zetten, clean/overdrive etc.
Wel retehandig.
Maar als je het niet gaat gebruiken kan je inderdaad beter naar een goede interface zoeken, maar dan mis je weer de software die je dan apart moet aanschaffen.

Riky
18 november 2010, 12:46
Het is niet alleen voor wah, je kan via het pedaal bijvoorbeeld ook de gain of volume van je amp aanpassen, pitch shiften, whammy, delay en reverb aanpassen, hell zelfs de afstand van de microfoon naar de cab.
Verder zit er ook een knop onder het pedaal en daarmee kan je ook van alles instellen. bv solo boost, stompboxen aan/uit zetten, clean/overdrive etc.
Wel retehandig.
Maar als je het niet gaat gebruiken kan je inderdaad beter naar een goede interface zoeken, maar dan mis je weer de software die je dan apart moet aanschaffen.

niet als je een line 6 pod studio aanschaft;)

Exi
18 november 2010, 15:24
Tja, POD Farm...
Leuk programma, ziet er goed uit, leuk voor erbij, maar het geluid mist gewoon iets. Het klinkt wel weer beter met impulse responses erachter.

Ik speel trouwens de laatste tijd bijna alleen nog maar over de NRR1 pre-amp (http://www.guitarampmodeling.com/viewtopic.php?f=1&t=12311). Klinkt heerlijk en is gratis:)
Mn chain: NRR1 -> Amplitube 3 (voor effecten) -> Poulin LeCab met IR's -> EQ (high/low pass).
Sample (http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=1025416&songID=9888563) (gewoon droog gitaar, let niet op het gitaarspel:seriousf:)

Dit is trouwens Amplitube 3 (al een tijd geleden opgenomen): http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=1025416&songID=8971404

Thomk
19 november 2010, 09:10
Ik heb de line 6 UX1 gekocht kan ik voor een prikkie overnemen. Maar nu wil ik hem ook bedienen via met voeten.

Dus heb ik die footcontroller van Behringer de FCB 1010.

Maar dit gaat via een MIDI aansluiting? En raad eens dit zit niet in mijn computer, is hier iets voor??

En heeft iemand ervaring met het bedienen van computer software met deze pedal?


groetjes

Exi
19 november 2010, 12:01
Nice!

Midi aansluiten kan gewoon met een Midi -> USB kabel
bv.: http://www.thomann.de/nl/swissonic_midiusb_1x1.htm
of
http://www.thomann.de/nl/esi_midi_mate.htm

FCB1010 schijnt nogal een ingewikkeld apparaat te zijn. Bereid je maar voor op een paar uurtjes frustratie:D
Wel leuke dingen die MIDI controllers. Ik zit zelf te denken aan een Line6 FBV shortboard/express mkII.
Die hebben wel:
http://line6.com/footcontrollers/images/fbvshortboardmkii_04.jpg

Thomk
23 november 2010, 08:53
Exi,

idd ik had dit ook gelezen over deze Line 6 pedals deze moeten het dus ook gewoon doen he?


groetjes

Exi
23 november 2010, 11:30
Ja, je krijgt er gewoon netjes PC software bij waarin je alles kan instellen.

Thomk
23 november 2010, 14:55
Gaaf hoor probeer er even eentje om zn kop te tikken.

Ik krijg vandaag PAS mijn UX1 binnen dus straks naar huis en meteen aansluiten die zooi.

Even dat hifisetje met een verloop stukje op de Headphone even instellen als standaard geluidskaart en klaar is kees.


Zat alleen nog even te twijfelen gaat AL het geluid over de ux1 heen?
Stel; ik ben een spel aan het spelen gaat dat geluid nu ook over de UX1 heen?

Heb uit sommig verhalen gehoord als je de Podfarm tegelijk met youtube afspeeld wilt er wel is een tikkend geluid onstaan. Heeft iemand hier ervaring mee?

groetjes

interessander
23 november 2010, 15:07
Je kunt je UX1 gewoon als gleuidskaart voor alle playback instellen, wel zo handig als je opgenomen stukjes wil terug horen of mee wil spelen met nummers of backing tracks (of youtube)

Ik heb zelf nooit problemen met tikken in het geluid, maar dat kan ook afhankelijk zijn van latency settings e.d.

Thomk
23 november 2010, 19:11
Oke ik heb de UX1 maar kom toch niet uit met het aansluiten. Ik hoop dat iemand weet hoe ik het op de volgende manier kan laten werken.

Mijn prioriteiten zijn: Ik wil AL het geluid over de HIFI set boxen horen.(Youtube, Podfarm, Windows Media Player, Spelletjes enzovoorts).

Ook wil ik AL het geluid over mijn HOOFDtelefoon horen.

Dit zorgt er dus voor als ik geen zin heb in mijn HIFI set kan ik gewoon deze boxen uitschakelen en mijn hoofd telefoon opzetten .

Wat ik tot nu to WEL gedaan heb.

- UX1 aangesloten aan mijn computer
- Podfarm 2 en alle NIEUWSTE drivers geinstalleerd.
- De UX1 ingesteld als Externe geluidskaart( Configuratiescherm ----> Geluiden en Audio apparaten----->> dan naar tablad ""'Audio"" en dan bij Afspelen en opnemen de Line 6 UX1 selecteren inplaats van de standaard geluidskaart.



Mijn HIFI set bestaat uit 2 speakertjes en een Sub woofer. De 2 speakers worden verbonden aan de Subwoofer en van de Subwoofer zit er een LINE IN die met een 3,5 mm jack naar de computer gaat.(achterkant)

Ook zit mijn hoofd telefoon aan mijn computer vast met een 3,5 mm microfoon jack en een 3,5 speaker jack.(achterkant)


De UX1 heeft ten eerst allemaal 6,3 mm jack plugs dus er zijn zo en zo overgangsstukjes nodig.

Ik heb inmiddels wel geprobeerd om van de Line in van de Subwoofer naar de ANALOG OUT L aan te sluiten dit lukte maar alleen uit de linker speaker geluid!.



Ik ben zo ge confused door alle filmpjes zoeken informatie zoeken dat ik het echt niet meer weet .

Dus hopelijk kunnen jullie mij hier in helpen.


Dus kleine samenvatting:

All het geluid moet over de speaker en hoofdtelefoon kunnen. Ik heb mijn Line 6 UX1 ingesteld als EXTERNE geluidskaart. Ik heb een HIFI set die uit 2 speakers en een subwoofer bestaat. De speakers worden aangesloten op de subwoofer, en gaat er normaal gesproken 1x 3,5 mm jack naar de computer.
Voor de hoofdtelefoon gaan er 2x 3,5 mm jack naar de achterkant van de computer.

Deze connectie kan niet meer via de computer omdat de UX1 nu de geluidskaart is en moeten de connecties via dat apparaat.


Hoe ga ik dit doen met mijn bekabeling

Exi
23 november 2010, 23:23
Om de speakers met de POD te verbinden heb je dan denk ik zoiets nodig:
http://images.guitarcenter.com/products/optionRegular/LiveWire/415832.jpg (of een female 3,5mm, ligt eraan hoe je speakers verbonden kunnen worden)
De 3,5mm vanaf je speaker naar een gesplitte 6,3mm (L en R) deze doe je in de desbetreffende analog outs.

Waarom heeft jouw hoofdtelefoon 2x 3,5mm? Zit er ook een microfoon op ofzo?:???:
(edit: ja dus, oeps! :D)
De hoofdtelefoon kun je iig aansluiten met een 6,3mm naar 3,5mm:
http://rsk.imageg.net/graphics/product_images/pRS1C-2160377w345.jpg
Deze steek je dan in de headphones out aan de voorkant van de POD.

Zorg dat de UX1 het "standaard apparaat" is van de computer voor opnemen en afspelen (configuratiescherm->Geluid)

Ik weet verder niet zeker of het allemaal gaat werken, mijn interface heeft naast 6,3mm ook gewoon 3,5mm ins en outs, dus ik heb er verder geen ervaring mee.
Misschien heeft iemand anders wel een beter idee.

Thomk
24 november 2010, 08:32
Wat ben ik toch blij met dit forum. Soms word het gewoon te gek.

En dan is er altijd wel iemand die je hier mee kunt helpen.

Exi idd naar gisteravond tot 1 uur aan het zoeken en proberen geweest lijkt dit mij de beste optie.

Dus 3,5 mm stereo naar 2x 6,3 mono jack

Enigste wat wel nog is ik denk dat de Analog outs tegelijk met de headphones niet zal werken 1 van de twee zul je der uit de UX1 moeten trekken om geluid te produceren.

Idd mijn hooftelefoon heeft 3,5 mm 2x eentje microphoon en eentje voor de oortjes. Het is zoon Senneisher goed ding.

Ik ga de kabels aanschaffen en dan gaan we is even checkken of het allemaal werkt il keep it posted!!



Edit: ik heb de UX1 al ingesteld als standaard externe geluidskaart voor afspelen en opnemen. Ook zijn de nieuwsate drivers geinstaleerd.

Exi
24 november 2010, 10:09
Het is vanzelfsprekend headphones eruit en dan heb je geluid over de speakers.
Headphones erin en dan worden de speakers gepasseerd en gaat het geluid over de headphones.

Succes ermee!:ok:

Thomk
24 november 2010, 11:22
Exi bedankt voor het zo actief zijn in deze discussie.

Dit heeft mij veel geholpen hopelijk ook vele andere

Exi
24 november 2010, 11:44
Ach, ik heb verder toch niks beters te doen:p

http://www.guitarampmodeling.com/index.php
Op dit forum kan je heel veel informatie over amp modeling vinden. Aanradertje om het meeste uit je interface en software te halen.

Thomk
24 november 2010, 12:10
handige website ga ik is lekker door heen speuren.

Die ASIO drivers he is dit hetzelfde als de drivers die Monkey installeerd wanner je de UX1 heb?

Of is ASIO weer ieets anders?

Exi
24 november 2010, 13:53
Ik heb geen POD, maar het lijkt mij wel dat de ASIO drivers erbij zitten.
Beste manier om erachter te komen is Podfarm opstarten en gaan spelen en kijken of het geluid het doet en of er geen merkbare vertraging in zit tussen het aanslaan van een noot en het geluid.
Misschien kun je in Podfarm ook wel het één en ander instellen, zoals de buffergrootte. Probeer een zo laag mogelijke buffer zonder dat je artifacts in het geluid krijgt voor een zo klein mogelijke vertraging.

Thomk
24 november 2010, 15:51
Ik had dit idd gelezen over die buffer grote.

Dit moet ik echter nog wel allemaal uitzoeken. Je krijgt zo veel opties,knopjes, instellingen en andere dingen voor je kiezen dat je daar rustig de tijd voor moet nemen.

Ook de bekabeling wil nog wel is wat frustraties oproepen maar gelukkig komt dat straks allemaal goed!:P

Je moet dit eigenlijk een beetje vergelijken met een versterker je je heb gekocht en die klonk helemaal geweldig in de winkel.

Kom je thuis en wat blijkt KLINKT HIJ helemaal bagger!. Toch na een flink weekje knutselen en proberen komt je droom geluid eruit.( nouwjah droomgeluid)

Het zelfde zal dus met dit zijn. Veel proberen, rustig de tijd er voor nemen.