PDA

View Full Version : Fender Pro 185 ? ervaringen



larkingandy
8 november 2010, 12:13
hallo heeft iemand ervaring of informatie over de Fender Pro 185 versterker.
en wat zoon ding nog opbrengt? kan deze namelijk een overnemen van een collega maar kan niks vinden over deze versterker.

groetjes andy

guitarkid
8 november 2010, 13:03
hallo heeft iemand ervaring of informatie over de Fender Pro 185 versterker.
en wat zoon ding nog opbrengt? kan deze namelijk een overnemen van een collega maar kan niks vinden over deze versterker.

groetjes andy

Ik heb er jaren op gespeeld (de mijne is uit 1990) en mijn zoon gebruikt hem het laatste jaar. Het ding staat nu even bij de reparateur na een een val waarbij twee potmeters zijn afgebroken. Nou, ze zijn niet echt "service-vriendelijk", zo blijkt nu.
Verder zijn het wel fijne versterkers, zeker als je distortion etc. uit pedaaltjes haalt. Clean gaan ze als een speer en erg hard. Echt hard!
Overigens is het crunch-kanaal niet slecht of zo, hoor! De speakers die er in zitten zijn ook wel ok.
Het viel mijn zoon wel op dat hij minder dynamisch is dan de Peavey ValveKing 100 top, die hij nu gebruikt. De bedoeling was tijdelijk, maar ik ben bang dat ik die ook kwijt ben... (-;
Ik heb de versterkers wel te koop gezien rond de 200 -250 euro. Vind ik een nette prijs, zeker als hij in goede staat is. De mijne gaat in ieder geval nooit voor minder weg. Altijd een goede back-up met bijv. mijn Blackstar HT-Dual pedaal.
Kortom, als je een harde, goed clean klinkende amp zoekt met loop, goedwerkende eq. en een redelijk crunchkanaal: kopen!

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Fender-Blackstar.jpg

Nog met de missende knoppen, maar alles is nu weer 100%.
Tegenwoordig wel met een ME-50 i.p.v. de ME-20.
Overigens is er volgens mij genoeg te vinden over deze amps, die toch nog redelijk gewild lijken.

Gr. C.

muziekschuur
8 november 2010, 13:36
Een solidstate The Twin.

Overdrive is niet om over naar huis te schrijven. Het clean is net als mijn M-80. Hij gaat alleen nog harder.

Dit is een mooie versterker om te combineren met een Roland GT8 of GT6 ofzo. Misschien een Digitech GN- series....

Ben je een gitarist die al wat langer speelt en wil je eigenlijk buizen maar is deze goedkoper dan zeg ik ..... niet doen..

Op dit moment zijn er zoveel leuke buizenversterkers te koop in het segment 400-800 euro dat je dan deze gewoon moet laten staan.
Begin je net, dan is deze versterker een aanwinst en ben je een regelrechte bofkont... (omdat je dan ook nog veel clean speelt).

larkingandy
8 november 2010, 14:43
ik denk dat ik hem dan maar neem.
kan deze voor 50 euro overnemen dat is dus geen geld zo te horen.
moet hij natuurlijk wel goed zijn.
is hij in lage volumes ook goed?

al vast bedank voor jullie reacties

guitarkid
8 november 2010, 14:45
ik denk dat ik hem dan maar neem.
kan deze voor 50 euro overnemen dat is dus geen geld zo te horen.
moet hij natuurlijk wel goed zijn.
is hij in lage volumes ook goed?

al vast bedank voor jullie reacties

50 euro en dan in goede staat...? Altijd doen!
En ja, hij kan wel zacht hoor. Daarvoor zitten er knopjes op en het is een transistorversterker.

Gr. C.

larkingandy
8 november 2010, 14:53
de staat moet ik natuurlijk even bekijken. heb m nog niet gezien.

kost inderdaad niet veel maar als het rommel is heb ik er natuurlijk niks aan vandaar dat ik het hier vraag.

larkingandy
8 november 2010, 15:23
Een solidstate The Twin.

Overdrive is niet om over naar huis te schrijven. Het clean is net als mijn M-80. Hij gaat alleen nog harder.

Dit is een mooie versterker om te combineren met een Roland GT8 of GT6 ofzo. Misschien een Digitech GN- series....

Ben je een gitarist die al wat langer speelt en wil je eigenlijk buizen maar is deze goedkoper dan zeg ik ..... niet doen..

Op dit moment zijn er zoveel leuke buizenversterkers te koop in het segment 400-800 euro dat je dan deze gewoon moet laten staan.
Begin je net, dan is deze versterker een aanwinst en ben je een regelrechte bofkont... (omdat je dan ook nog veel clean speelt).




solidstate The Twin?? wat bedoel je daar mee??
kan ik uit je verhaaltje opmaken dat deze in de prijs klasse van 400-800 euro zit?

muziekschuur
8 november 2010, 15:51
Nee. Ongeveer 200-250 euro. Maar als je je zwaarverdiende centjes tijdelijk hierin parkeert, terwijl je eigenlijk door wil sparen voor je diepste wens; een echte buizenversterker, dan zou ik niet deze versterker aanschaffen, al is het een mooi ding.

Hij is nu bijna 20 jaar en de eerste probleempjes kunnen zich nu gaan voordoen...

Waarom noem ik em een Twin? Omdat ie een 2x12 heeft...
Het was toendertijd geen goedkope versterker. Denk aan 1800 gulden. Toen stond de Dollar 3,50 gulden en was een Fender The Twin eigenlijk niet meer te betalen (82-87).

Mijn M80's waren 1200 gulden nieuw..... Dus ongeveer 1200 euro nu...

frander
8 november 2010, 19:25
Zou em meteen kopen voor dat geld. Ondertussen spaar je rustig verder voor een leuke buizenbak. Verpats je deze mooi voor 200 euro + je zuur verdiende spaarcenten en dan is de buizenbak binnen. Heb zelf een tijd gespeeld over een Fender stage 185, geloof 160 watt transistor en die ging idd snoeihard als het moest. Ik zeg doen!

larkingandy
8 november 2010, 22:41
heeft iemand nog tips waar op te letten bij het kopen van deze versterker. of kwaaltjes waar ze last van hebben?

Little Jay
9 november 2010, 10:03
solidstate The Twin?? wat bedoel je daar mee??

De Fender Twin Reverb is dé klassieke Fender buizenversterker voor een goed clean geluid op hoge volumes. In de jaren 80-90 maakte Fender een opvolger genaamd The Twin, ook nog steeds buizen.

De Pro 185 lijkt erg veel op die "The Twin" maar dan transistor (solidstate) ipv buizen. Hetgeen ook z'n voordelen heeft: scheelt in gewicht en er is minder onderhoud nodig.

muziekschuur
9 november 2010, 10:21
Hij heeft geen kwaaltjes.... In die tijd werden die transistorbakken echt heel goed in elkaar gezet. Ik heb 3 M80's uit dezelfde serie en geen problemen.

Maar istie netjes, schaf er dan een hoes bij aan. Liefst een gevoerde. Dat is de beste manier om hem heel te houden. Hij is ook heel goed geschikt om een keyboard of Fender Rhodes mee uit te versterken... Dus eigenlijk wil je hem houden naast een klein buizencombo.

Maar dat kan inderdaad altijd nog. Deze mensen mogen je en gunnen je dus deze versterker. Ze weten heus wel wat ze weggeven hoor...

Ik heb een The Twin, een Floyd (Hiwatt copie) een Multitone (volbuizen 200watt) 3 Fender M80's en een Fender 112 deluxe. Dus ik denk dat ik wel een beetje jouw versterker ken. Vroeger veel gejammed met een vriend van me die exact jouw nieuwe Pro185 had. En hem ook enkele keren live gehoord. Ik kan je vertellen dat die versterker geen uitversterking in een bar of grote zaal nodig had....

Ga dat ding halen, hou op met zeuren en koop er een gevoerde hoes bij. Iedereen blij.

guitarkid
9 november 2010, 19:08
Harmony Central staat vol met gebruikers-ervaringen, zowel qua geluid als qua bruikbaarheid c.q. degelijkheid!

Gr. C.

larkingandy
9 november 2010, 20:56
Bedankt voor jullie revieuws. en het aan horen van mijn gezeur:)

Net de versterker gehaald. versterker werkt goed.

-Clean klinkt inderdaad erg prettig en zuiver.

-overdrive klinkt wat minder maar dat was door sommige van jullie al aangegeven.

verder zaten wat potmeters vast (waarchijnlijk door lang niet gebruiken) deze zijn nu echter weer gangbaar na een paar x op en neer draaien.


alleen de footswich schakeld niet naar reverb:(. dit ligt denk ik aan de schakelaar van de foodswich aangezien deze niet klikt. weet toevallig iemand site of een winkel waar ze deze verkopen?

groeten andy

G.G.
9 november 2010, 21:33
Het is footswitch, niet foodswitch. Heeft weinig met eten te maken en de juiste spelling werkt beter met de zoekfunctie.

guitarkid
9 november 2010, 21:48
Bedankt voor jullie revieuws. en het aan horen van mijn gezeur:)

Net de versterker gehaald. versterker werkt goed.

-Clean klinkt inderdaad erg prettig en zuiver.

-overdrive klinkt wat minder maar dat was door sommige van jullie al aangegeven.

verder zaten wat potmeters vast (waarchijnlijk door lang niet gebruiken) deze zijn nu echter weer gangbaar na een paar x op en neer draaien.


alleen de foodswich schakeld niet naar reverb:(. dit ligt denk ik aan de schakelaar van de foodswich aangezien deze niet klikt. weet toevallig iemand site of een winkel waar ze deze verkopen?

groeten andy

Gefeliciteerd. Zo'n switch is los echter behoorlijk prijzig! Typisch Fender.
Ik heb er ook ooit één los gekocht bij mijn Pro-185. Nooit gebruikt achteraf..... Eerst maar een nieuwe schakelaar proberen, lijkt me!
Succes, C.

larkingandy
9 november 2010, 23:29
Gefeliciteerd. Zo'n switch is los echter behoorlijk prijzig! Typisch Fender.
Ik heb er ook ooit één los gekocht bij mijn Pro-185. Nooit gebruikt achteraf..... Eerst maar een nieuwe schakelaar proberen, lijkt me!
Succes, C.

gelukkig heb ik niet veel voor de versterker betaald dus pedaaltje kan er nu wel van af als deze niet meer te maken is. ik zag op de foto van jou versterker aan de rechter kan nog een gain knop zitten en twee uitgangen wat kun je hiermee?
kan dit namelijk niet vinden in de manual die ik heb.

guitarkid
9 november 2010, 23:39
gelukkig heb ik niet veel voor de versterker betaald dus pedaaltje kan er nu wel van af als deze niet meer te maken is. ik zag op de foto van jou versterker aan de rechter kan nog een gain knop zitten en twee uitgangen wat kun je hiermee?
kan dit namelijk niet vinden in de manual die ik heb.

Loop in en out + de gainregeling daarvan.

Gr. C.

larkingandy
9 november 2010, 23:52
Loop in en out + de gainregeling daarvan.

Gr. C.

en dat is?.............

even voor de gitaar leek. haha.

guitarkid
9 november 2010, 23:55
en dat is?.............

even voor de gitaar leek. haha.

http://www.box.net/shared/7hxtzof7ym

Daar kun je de handleiding ophalen van de 185-serie. Staat ook de uitleg in over o.a. de loop-functie. Rechtsboven op Download klikken en opslaan op je harde schijf of eerst openen en dan bewaren.

De loop gebruik je om bepaalde effecten aan te sluiten
en met de gain regel je dan het niveau. Als je dit nog niet helemaal duidelijk wordt moet je echt even gaan googlen, want het is
wel erg handig als je met pedalen gaat werken, m.n. met bijv. delay, chorus en reverb.

Gr. C.

Little Jay
10 november 2010, 09:29
Loop out: daaruit komt het gitaarsignaal van de voorversterker. Dat kun je gebruiken om een (of meer) effect(en) op aan te sluiten (dus kabeltje loop out --> effecten), via loop in gaat dat dan naar de eindversterker (kabeltje effect --> loop in).

Is een andere manier om effecten aan te sluiten dan tussen gitaar en versterker, om de ruis geproduceerd door de pedalen te verminderen. Vooral voor modulatie-effecten (chorus, phaser, etc. ) en delays wordt dat wel gedaan. Overdrive en distortion en wah-pedalen sluit je liever aan tussen gitaar en versterker.

Zo. Betwijfel of je dat uit een handleiding haalt....

guitarkid
10 november 2010, 09:37
Als je dit nog niet helemaal duidelijk wordt moet je echt even gaan googlen, want het is
wel erg handig als je met pedalen gaat werken, m.n. met bijv. delay, chorus en reverb.

Gr. C.

Of het verhaal van Little Jay even lezen.... ;)

larkingandy
10 november 2010, 11:08
Loop out: daaruit komt het gitaarsignaal van de voorversterker. Dat kun je gebruiken om een (of meer) effect(en) op aan te sluiten (dus kabeltje loop out --> effecten), via loop in gaat dat dan naar de eindversterker (kabeltje effect --> loop in).

Is een andere manier om effecten aan te sluiten dan tussen gitaar en versterker, om de ruis geproduceerd door de pedalen te verminderen. Vooral voor modulatie-effecten (chorus, phaser, etc. ) en delays wordt dat wel gedaan. Overdrive en distortion en wah-pedalen sluit je liever aan tussen gitaar en versterker.

Zo. Betwijfel of je dat uit een handleiding haalt....

inderdaad dit was niet in de handleiding te vinden.
bedankt voor de info.

larkingandy
10 november 2010, 11:11
iedereen bedankt voor de info. onderwerp kan wat mijn betreft gesloten worden

groeten andy