PDA

View Full Version : moet ik mijn akoestische gitaar versterken



martijno
8 november 2010, 11:45
hallo allemaal
ik ben martijn en ik heb een vraag:
ik moet binnenkort een liedje op mijn gitaar spelen in de kerk :hippie: iknow
maar nou vroeg ik mij af hoe en of ik mijn gitaar moet versterken
ik denk dat er zon 150 mensen zullen zijn dus kan dat gewoon met het geluid van mijn gitaar of moet ik hem voor de microfoon zetten of toch gewoon via de versterker van mijn elektrische gitaar (vox 50watt)
graag help want ik heb hier totaal geen ervaring mee
mvg martijn

LaurentB
8 november 2010, 11:57
Kun je hem aansluiten op een versterker, of is-ie helemaal akoestisch?

Crazy_Redd
8 november 2010, 11:57
het ligt er volgens mij aan wat voor soort gitaar het is en hoe groot de kerk is.
een nylon snarige gitaar kom je niet ver mee. een steelstring met een grote kast geeft al een stuk meer geluid.
en hoe kleiner de kerk hoe minder de versterking nodig is

martijno
8 november 2010, 12:16
ja er kan een kabel in en ze heeft stalen snaren

LaurentB
8 november 2010, 12:23
Dan denk ik dat in jouw geval de beste optie is gewoon je eigen gitaarversterker te gebruiken. Dat klinkt niet ideaal, maar ook weer niet echt slecht, en je kunt in elk geval zelf thuis wat proberen hoe je hem af moet stellen.

Met een microfoon door een goede zanginstallatie of iets dergelijks kan het beter klinken, maar je moet dan wel rustig de gelegenheid hebben om alles goed af te stellen en een sound check te doen.

Puur akoestisch zul je zo goed als onhoorbaar zijn, dus je moet versterken.

Bovendien zul je jezelf beter horen met je gitaarversterker.

Harald
8 november 2010, 14:46
Hangt toch ook een beetje af van wat je speelt. Als je slaggitaar speelt onder onversterkte zang zou ik niet moeilijk gaan doen. Als je een stukje fingerstyle solo speelt kom je niet om versterking heen eigenlijk.

Vraag is dan of er in de kerk een installatie is. Als er al een installatie is zou ik eerst even kijken wat de mogelijkheden zijn daar rechtstreeks op in te prikken. Hoeft, zeker via een DI niet verkeerd te klinken. Akoestische gitaar op een elektrische gitaarversterker ben ik zelf niet echt kapot van. Al valt dat met een cube misschien wel mee. Met mijn Sessionette wel eens geprobeerd. Was ik toen niet echt happy mee iig.

LaurentB
8 november 2010, 16:34
Hangt toch ook een beetje af van wat je speelt. Als je slaggitaar speelt onder onversterkte zang zou ik niet moeilijk gaan doen. Als je een stukje fingerstyle solo speelt kom je niet om versterking heen eigenlijk.

Vraag is dan of er in de kerk een installatie is. Als er al een installatie is zou ik eerst even kijken wat de mogelijkheden zijn daar rechtstreeks op in te prikken. Hoeft, zeker via een DI niet verkeerd te klinken. Akoestische gitaar op een elektrische gitaarversterker ben ik zelf niet echt kapot van. Al valt dat met een cube misschien wel mee. Met mijn Sessionette wel eens geprobeerd. Was ik toen niet echt happy mee iig.

Wel eens?? We deden niet anders, twintig jaar geleden. Jij over die Sessionette en ik met een Shadow piëzo element over een London City buizentop met een 15" speakerkast eronder :D