PDA

View Full Version : 27 November Tele-meeting Utrecht



Pagina's : 1 [2]

Outline
6 december 2010, 21:47
Tja, maar wel leuke dag gehad dus?

Ik wel. En volgens mij de rest ook. Maar aangezien ik de rest niet ben, kan ik dat natuurlijk niet namens de rest zeggen. Dat moet de rest zelf maar doen.

ieme
6 december 2010, 21:52
Ik baal wel dat ik deze meeting gemist heb, mijn fender baja Tele met electronica upgrade had denk ik hoge ogen gegooid...

Kim Wilson
6 december 2010, 21:54
Ik weet niet wat jouw electronica-upgrades zijn, maar ik heb de Baja iig vertegenwoordigd.

En ja, ik heb me ook uitstekend vermaakt. :ok:

ieme
6 december 2010, 21:58
Ik weet niet wat jouw electronica-upgrades zijn, maar ik heb de Baja iig vertegenwoordigd.

En ja, ik heb me ook uitstekend vermaakt. :ok:

Oké, mijne heeft nieuwe input jack, pots en switch en t push deel is er dus uit. Met 013 snaren er op klinkt ding echt te gek. Hoe hield de jouwe stand tussen de rest?

Kim Wilson
6 december 2010, 22:06
Best goed. Tuurlijk, er waren gitaren die mooier klonken, maar die kostten dan ook een veelvoud van wat die Bja heeft gekost. Nee, ik hoef me er niet voor te schamen.

Nieuwe output moet ik ook nog. En ik vind .011-.054 dik genoeg. :)

ieme
6 december 2010, 22:08
Best goed. Tuurlijk, er waren gitaren die mooier klonken, maar die kostten dan ook een veelvoud van wat die Bja heeft gekost. Nee, ik hoef me er niet voor te schamen.

Nieuwe output moet ik ook nog. En ik vind .011-.054 dik genoeg. :)

Ik speelde altijd 011 op fenders, maar toen ik deze kocht zaten er 013s op, dat heb ik maar voortgezet omdat het niet zo voelt en te gek klinkt

Heibel
7 december 2010, 10:21
Helaas kon ik er niet bij zijn, maar dank voor de filmpjes..erg informatief..Ik ben op zoek naar 'n nieuwe tele en dit is goed materiaal om e.e.a. te vergelijken!

Henri H
7 december 2010, 11:54
Wat een flut-foto's. :dontgeti:

ieme
7 december 2010, 11:56
Wat een flut-foto's. :dontgeti:

Snap t ook niet, lijkt wel een prs meeting, zo netjes enzo....
Tele meeting moet meer r&r uitstralen

Tupelo
7 december 2010, 12:54
Er moet meer gezopen worden....
Daarmee had ik de dag van te voren al rekening gehouden. :ok:

Wat een flut-foto's. :dontgeti:
De rest is mislukt door tegenlicht. :D

guitarkid
7 december 2010, 13:38
Volgende keer met avondeten en (meer) bier? (Het was een zaterdag verdorie!)



volgende keer ben ik er weer bij, zag er gezellig uit! Wel erg ordelijk voor mijn doen ;)


Snap t ook niet, lijkt wel een prs meeting, zo netjes enzo....
Tele meeting moet meer r&r uitstralen


Wat een nette vertoning. Ik kan me nog meetings van 2006 herinneren waar andor (Andy) Chris (piccaso) Michael (michaelae) arjan(skabouter) lennart (negk3) en ik toch wel de nodige rock n roll verzorgden... Hahaha


En dan hoofd zijn bijdrage niet te vergeten


Er moet meer gezopen worden....

Waar komt die veelal overheersende gedachte vandaan dat zuipen, ruig doen etc. met "rock and roll" te maken heeft? Ik speel 35 jaar in bands en studio's, heb getourd met kleine en grote namen, nooit een drup alcohol gedronken, geen noemenswaardig drugsgebruik ;), geen kleed- en/of hotelkamers afgebroken, mijn verdiensten gewoon slim besteed aan leuke én nuttige dingen en heb daardoor altijd werk en mag overal terugkomen...
En toch heb ik leuke, gekke, wilde en rare dingen meegemaakt door de jaren heen. Maar die overkwamen me, ik zoek en zocht ze niet op.
Ik keur het op zich niet af hoor en wil ook niet te braaf klinken. Bovendien: ieder zijn ding! :rockon:
Maar ik ken genoeg zgn. "R & R-muzikanten" die ergens één keer spelen en echt niet weer terug hoeven te komen! Korte termijn denken, lijkt me en da's niet mijn instelling. En ik wil graag geloven dat bovenstaande uitspraken op zich door zeer toegewijde en profi muzikanten zijn gedaan.
Een nadeel is van mijn niet drinken e.d. is: als ik dan wel een keer "gek" doe heb ik geen drankgebruik als excuus, dat dan weer wel.... :seriousf:
Wat ik wil zeggen is dat ik teken voor een meeting als deze, maar ik geloof graag dat de bijv. "Ieme-versie" ook vast wel gezellig is!!!!

Gr. C.

Hendriks
7 december 2010, 15:36
Waar komt die veelal overheersende gedachte vandaan dat zuipen, ruig doen etc. met "rock and roll" te maken heeft? Ik speel 35 jaar in bands en studio's, heb getourd met kleine en grote namen, nooit een drup alcohol gedronken, geen noemenswaardig drugsgebruik ;), geen kleed- en/of hotelkamers afgebroken, mijn verdiensten gewoon slim besteed aan leuke én nuttige dingen en heb daardoor altijd werk en mag overal terugkomen...
En toch heb ik leuke, gekke, wilde en rare dingen meegemaakt door de jaren heen. Maar die overkwamen me, ik zoek en zocht ze niet op.
Ik keur het op zich niet af hoor en wil ook niet te braaf klinken. Bovendien: ieder zijn ding! :rockon:
Maar ik ken genoeg zgn. "R & R-muzikanten" die ergens één keer spelen en echt niet weer terug hoeven te komen! Korte termijn denken, lijkt me en da's niet mijn instelling. En ik wil graag geloven dat bovenstaande uitspraken op zich door zeer toegewijde en profi muzikanten zijn gedaan.
Een nadeel is van mijn niet drinken e.d. is: als ik dan wel een keer "gek" doe heb ik geen drankgebruik als excuus, dat dan weer wel.... :seriousf:
Wat ik wil zeggen is dat ik teken voor een meeting als deze, maar ik geloof graag dat de bijv. "Ieme-versie" ook vast wel gezellig is!!!!

Gr. C.

Je bent mij net voor.
Zuipen en Rock'n Roll heeft volgens mij weinig met elkaar van doen.

Lexvandoef
7 december 2010, 16:01
Waar komt die veelal overheersende gedachte vandaan dat zuipen, ruig doen etc. met "rock and roll" te maken heeft? Ik speel 35 jaar in bands en studio's, heb getourd met kleine en grote namen, nooit een drup alcohol gedronken, geen noemenswaardig drugsgebruik ;), geen kleed- en/of hotelkamers afgebroken, mijn verdiensten gewoon slim besteed aan leuke én nuttige dingen en heb daardoor altijd werk en mag overal terugkomen...
En toch heb ik leuke, gekke, wilde en rare dingen meegemaakt door de jaren heen. Maar die overkwamen me, ik zoek en zocht ze niet op.
Ik keur het op zich niet af hoor en wil ook niet te braaf klinken. Bovendien: ieder zijn ding! :rockon:
Maar ik ken genoeg zgn. "R & R-muzikanten" die ergens één keer spelen en echt niet weer terug hoeven te komen! Korte termijn denken, lijkt me en da's niet mijn instelling. En ik wil graag geloven dat bovenstaande uitspraken op zich door zeer toegewijde en profi muzikanten zijn gedaan.
Een nadeel is van mijn niet drinken e.d. is: als ik dan wel een keer "gek" doe heb ik geen drankgebruik als excuus, dat dan weer wel.... :seriousf:
Wat ik wil zeggen is dat ik teken voor een meeting als deze, maar ik geloof graag dat de bijv. "Ieme-versie" ook vast wel gezellig is!!!!

Gr. C.

Je haalt mijn quote uit context... ;)

Ik ben het redelijkerwijs wel met je eens, maar wat ik bedoelde te zeggen is dat ik nog nooit een meeting heb meegemaakt waarbij iedereen de specs van de gitaar op een blaadje kreeg uitgereikt en er een superstrak programma is van een paar minuten per gitaar.

Niet dat daar iets mis mee is zo te zien hoor, maar meestal verlopen die dingen wat wanordelijker (ook zonder alocohol ;)) en dat vind ik juist charmant en gezellig. :)

Kim Wilson
7 december 2010, 16:15
Daar was het doel van deze meeting niet naar. Eric wou zoveel mogelijk gitaren testen, en dan moet dat goed georganiseerd zijn. Ook met specs, zodat je enigszins wat conclusies kunt doen. De meetings zoals die in Almere zijn heel anders van opzet.

guitarkid
7 december 2010, 16:22
Je haalt mijn quote uit context... ;)

Ik ben het redelijkerwijs wel met je eens, maar wat ik bedoelde te zeggen is dat ik nog nooit een meeting heb meegemaakt waarbij iedereen de specs van de gitaar op een blaadje kreeg uitgereikt en er een superstrak programma is van een paar minuten per gitaar.

Niet dat daar iets mis mee is zo te zien hoor, maar meestal verlopen die dingen wat wanordelijker (ook zonder alocohol ;)) en dat vind ik juist charmant en gezellig. :)

Hallo Lex. En dan schilder ik je af als een zuipende, zich een SOA-n**kende rock and roller.... ;) Oeps...., sorry.
Maar Outline had het wel erg goed geregeld! :ok:

Gr. C.

PS: Alocohol...? Nu al aan de drank? 't Is 16.00 uur. ;)

Lexvandoef
7 december 2010, 16:33
Hallo Lex. En dan schilder ik je af als een zuipende, zich een SOA-n**kende rock and roller.... ;) Oeps...., sorry.
Maar Outline had het wel erg goed geregeld! :ok:

Gr. C.

PS: Alocohol...? Nu al aan de drank? 't Is 16.00 uur. ;)

Niet elke dag hoor... ;)

Tupelo
7 december 2010, 16:37
Telecaster spelers hebben nu eenmaal orde & tucht nodig, dat heeft Outline goed ingeschat. :ok:

Mr.Bluesbreaker
8 december 2010, 00:24
Leuk forum, had ik net een kwartier lang alle reply's ge-quote en antwoord op gegeven loopt ie vast wegens druk dit en dat...afijn even kort:

Ik ga er inderdaad een laten bouwen volgens de conclusies die ik op 27-11 heb getrokken na de stapel Tele's door te hebben gewerkt. Geen Rikkers, geen Dick Smith (wie is dat? Ken wel ene Dan Smith:)) maar ik post als ie klaar is wel een nieuw topic met sounds en pics - ouwehoeren over specs zonder praktijk is niks voor mij en ik heb met de bouwer overlegd dit te doen zodra hij klaar is.

We zitten nu aan de ontwerptafel, alle vitale parts en beslissingen liggen ongeveer vast, nu lakdetails, schakelingen etc bespreken en nog een paar dingen in het echt en dan kunnen we los.

De meeting in Utrecht leek voor het blote ook misschien op de foto's niet echt rock n roll maar dat was ook niet de opzet van de middag. Desalniettemin gaan we beslist nog even nazitten met een biertje de volgende keer. De meeting in 2006 die Ieme beschreef daar was ik ook, alleen met 30 ontstemde, te luide en presence op 11 draaiende-rockers was er niet echt sprake van een gearvergelijk...wel erg gezellig toen:D

josan
8 december 2010, 22:49
Over dat vastlopen. Heb ik ook al meedere keren gehad.:(

Wat ik doe voordat ik op "Reactie versturen" klik: alle tekst selecteren en dan Ctrl + C indrukken. Dan staat tenminste alles op het klembord. Als het misgaat is het eenvoudig opnieuw posten, door in het lege tekstvernster Ctrl + V te doen.:)

Outline
9 december 2010, 02:35
Over dat vastlopen. Heb ik ook al meedere keren gehad.:(

Wat ik doe voordat ik op "Reactie versturen" klik: alle tekst selecteren en dan Ctrl + C indrukken. Dan staat tenminste alles op het klembord. Als het misgaat is het eenvoudig opnieuw posten, door in het lege tekstvernster Ctrl + V te doen.:)

Door schade en schande wijs geworden, doe ik dat tegenwoordig ook maar. Zeker bij lange verhalen...

Zoals aangehaald: de opzet van deze meeting was tot op het bot diverse Telecasters vergelijken. En dat gaat nou eenmaal niet als je het niet van te voren strak aanpakt.

Zoals dat iedereen de specificatie's op 'n blaadje kreeg: puur zodat iedereen overzicht had wat we aan het testen waren en voor jezelf aantekeningen te maken en je conclusie's op te schrijven. In combinatie met de filmpjes heb je dan je eigen naslagwerkje.

Het programma was puur om 'n idee te geven wat er op de planning stond. Maar zoals ik al eerder aangaf: Dat programma was flexibeler dan de dunne stront van Roelsmoel op het moment.

Laat me dit nog zeggen: Als ik weer een (serieuze) gearvergelijking moet organiseren, dan wordt het weer dezelfde opzet. Met nog wat verbeterpunten er in.

Als het 'n gewone meeting wordt: Zo laat wordt je verwacht, dit gaat het kosten en daar is de bar. En om zo laat moeten we weer opgerot zijn.

Enfin, ik ben benieuwd waar Eric mee thuis komt.

Kim Wilson
9 december 2010, 08:50
Als ik meer concrete zaken voor de overdrive-meeting op orde heb, stuur ik je even een PM. Altijd handig, iemand met praktijkervaring. :ok:

Outline
9 december 2010, 16:01
Altijd welkom.

josan
8 mei 2011, 17:38
Op basis van de vergelijking op de Tele-meeting heb ik gisteren de pups in mijn Highway 1 vervangen door een setje Fender Original Vintage Telecaster Pickup Reissues. Op de meeting viel mij op dat de standaard HW1 pups een vrij donker geluid hebben. Het geluid van veel andere Tele's beviel me eigenlijk beter. Ik wist alleen niet welke vervangingspus ik zou kiezen. Voor de Tele zijn er tientallen van verschillende merken. Toevallig was ik afgelopen week in New York en liep op 48th street een Sam Ash (http://www.samash.com/p/Fender_Original%20Vintage%20Tele%20Electric%20Guit ar%20Pickup%20Set_-49997337) binnen. Daar hadden ze een setje Fender Original Vintage Telecaster Pickup Reissues liggen voor 89 dollar (97 incl. tax = 66 euro). Ik herinnerde mij een prijs van rond de 115-120 euro in DE en NL. Dus, die dingen meegenomen en gisteren gemonteerd.
Zo'n groot verschil in klank had ik niet verwacht. Er zit nu een echte Tele-sprankeling in het geluid, helderder, beter laag en stiller (minder storing). Een update die ik iedereen aan kan raden. Voor een HW1 naar mijn smaak in ieder geval een grote verbetering.