PDA

View Full Version : middelste element fender usa standard strat



jules
7 november 2010, 23:28
Ik heb een vraagje de middelste stand van mijn usa strat is een beetje doffig en niet erg uitgesproken zo als de neck of bridge pick up. hoort dit zo, de tone knop werkt wel gewoon hoor. maar het klinkt gewoon wat meer akoustisch, ook in de twee tussen standen )je hoort wel gewoon verschik in die 3 tussenstanden). Hoort dit zo of zou er iets niet goed zijn met bedrading of zo??

Exi
7 november 2010, 23:52
Wat je zou kunnen doen is wat gaan experimenteren met de hoogte van de pickup. Dat kan nogal een verschil in geluid maken
Wat ook kan helpen is (als je de tone regeling toch niet gebruikt voor het middelste element) de tone-regeling van het middelste element weghalen. Dan klinkt het ook al wat helderder.

Ik weet niet hoe de bedrading van jouw strat op dit moment is, maar ik zou het als volgt doen:
Tonepot 1: Hals element
Tonepot 2: Alleen het brug element.
Veel beter naar mijn idee.

jules
7 november 2010, 23:57
goed idee, ik ga eerst eens de hoogte wat aan passen wat meer naar de snaren toe, thanks

Kingfisher
8 november 2010, 11:53
Je hoeft de hoogte ook niet gelijkmatig te regelen, je kan ook de treble-kant van de pickup hoger draaien. Let wel, hoe dichter je de pick up bij de snaren draait, hoe minder de sustain (het magnetisch veld van de pole pieces gaat de trillingen dempen).

jules
8 november 2010, 12:45
Ja maar zo ver wil ik hem ook niet omhoog draaien, maar hij staat er in verhouding tot de andere elementen wel het verste vanaf.

Exi
8 november 2010, 15:04
Op de Fender site staat in de setup guide nog een stukje over de geadviseerde pickup hoogtes: http://www.fender.com/support/stratocaster_setup_guide.php.
Daar geven ze ook aan dat ie aan de treble kant wat hoger kan.

jules
8 november 2010, 16:38
thanks voor de link