PDA

View Full Version : nieuwe geluidkaart en speakers



Keevinkos
7 november 2010, 21:30
Goed en dag,:)

Ik heb twee vragen wat betreft opnames met eigen PC.

- Ik neem regelmatig wat op op mijn computer met het programma Reaper, (line out van de roland cube 20 in de lijningang van de pc) dit klinkt redelijk. Maar meerdere sporen over elkaar opnemen klinkt nooit strak, en heb veel ruis. Ik heb gehoord dat dit door de geluidskaart komt. (ik heb gwoon de standaard huis tuin en keuken geluidskaart)
Ik wil ontzettend graag iets beters. Waarmee ik strak over elkaar kan opnemen en wat minder ruis heb. Ik neem aan dat het geluid ook beter wordt, maar dat is niet zozeer het probleem. Ik vind het geluid niet eens zo heel slecht.
Btw wil ik ook later nog een keer een mic op kunnen nemen via een mengpaneel.

Welke (betaalbare) geluidskaart raden jullie aan?

- Ik heb logitech x-230 speakers aan mijn computer hangen. Zijn dat fatsoenlijke speakers om op te nemen?:makeup:

Bedankt:ok:

Keevinkos
8 november 2010, 19:02
anybody??:(

Emieltje
8 november 2010, 19:28
Beste Keevinkos,

Bij een huis tuin en keuken geluidskaart heb je last van latency (vertraging bij het opnemen). Je zal op zoek moeten naar een ASIO-geluidskaart. Deze geluidskaarten zijn speciaal gemaakt om zonder vertraging op te nemen. Er zijn vele verschillende modellen in vele verschillende prijsklasses. Zoek eens rond bij Feedback o.i.d. en kijk wat er te halen is in je prijsklasse.

Logitech speakers gebruik je om af te luisteren. Kort gezegd zijn dit huis, tuin en keuken boxjes. Gemaakt om een mooi geluid te laten horen. Wat je wilt zijn speakers die het geluid niet mooier maken, maar juist laten horen hoe het geluid daadwerkelijk is. Daarvoor heb je een setje (nearfield) monitoren nodig. Ook deze zijn er in vele modellen en prijsklassen.

Gebruik de zoekfunctie en je vind een wereld aan informatie!

Paragon
8 november 2010, 19:29
Hey,

Laatst heb ik zelf de UX1 van line 6 gekocht, ik moet zeggen, voor de prijs heb je heel wat mogelijkheden, en kun je retestrak opnemen! Voor een redelijk klein budget vind ik het heel wat hebben!
Je kunt er btw je gitaar rechtstreeks insteken en de PODsoftware gebruiken om je sound te maken, of de linout van je roland in de linein steken. Een mic kun je er ook op aansluiten.
http://line6.com/podstudioux1/

Paragon

Keevinkos
8 november 2010, 19:47
bedankt voor de tips! hier heb ik wat aan!:)