PDA

View Full Version : Peavey 6505+ schakelen met FCB1010



gershwin5150
7 november 2010, 21:23
Hello,

Ik heb een Peavey 6505+ top en die wil ik graag gebruiken icm een Intellifex en een Behringer FCB1010 footswitch.
Nu wil ik graag ook kanalen schakelen met de Behringer.
Er zitten relais in, maar de footswitch van de 6505+ heeft een ander soort stekker.
Weet iemand of zo'n kabel kan krijgen of heeft iemand een schema om zo'n kabel te maken?
Thanx!!

Pé.
8 november 2010, 01:18
Waarschijnlijk ben je dan op zoek naar zoiets: http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?products_id=1853


Dit apparaatje zet een midi-pulsje om in een relais schakeling, alsof er een footswitch ingedrukt wordt. Ik geloof dat je zelfs in kunt stellen hoe dat ding moet reageren, latch of momentarely, push to make of push to break, dat soort dingen. Dit apparaatje sluit je gewoon op de footswitch aansluiting(en?) van je Peavey aan en stelt de midikanalen e.d. in. Op je FCB1010 programmeer je het juiste midi commando onder de juiste knop en klaar ben je!

marter544
8 november 2010, 03:06
Google zegt:

2 programmable and relay-controlled Switch jacks, e.g. to select channels on any guitar amp

Met een paar snoeren tussen die jackpluggen, naar die van je amp zou het moeten kunnen.

Johannes
8 november 2010, 10:03
Je hebt nodig: 2 jack pluggen (mono), een (microfoon) snoer (stereo), een stekker die in de peavey past (7pin din)

De truc is om even uit te vogelen hoe de din stekker zit aangesloten. Hiervoor kan je de originele footswitch van de peavey even open maken en kijken hoe het zit, ook is er vast wel iets te vinden op internet.

Succes.

minoin
8 november 2010, 18:43
Ennnn Johannes wint! Idd, even kijken welke poles aangesloten moeten worden. De pluggen van de FCB1010 zijn er echter zo afgetrapt (ik ben die van mij allebei al kwijt ;)), dus een MS-4 is misschien wel handig voor volledig MIDI schakelen.
Succes!

gershwin5150
8 november 2010, 19:38
Thanx voor de tips! Nu eens kijken of ik een schemaatje kan vinden....

vincentvdakker
9 november 2010, 16:25
Of je verwisselt je Intellifex voor een G-major (1 of 2) die een ingebouwde relayswitch heeft. Hiervoor geldt ook: een goede kabel maken, maar het schema staat op de website (ik geloof support onderdeel) van TC electrionics.

gershwin5150
9 november 2010, 17:30
Of je verwisselt je Intellifex voor een G-major (1 of 2) die een ingebouwde relayswitch heeft. Hiervoor geldt ook: een goede kabel maken, maar het schema staat op de website (ik geloof support onderdeel) van TC electrionics.

Ey ja die heb ik ook nog liggen, maar die werkt niet goed meer, en omdat ik hem ook niet lekker vond klinken heb ik ook niet zoveel zin om hem te laten maken...
Wat mij betreft klinkt de Intellifex vele malen beter.
Maar thanx voor de tip iig ;-)

vincentvdakker
9 november 2010, 21:53
Volgens jou is de Intellifex dus beter.
Mag ik vragen waarin hij beter is ?

Ik ben zelf eigenlijk wel heel erg tevreden over de Gmajor, maar altijd interessant om te weten wat er nog meer te verkrijgen is...

gershwin5150
9 november 2010, 21:57
Hey! Ten eerste had ik nogal veel pech met mijn G-Major, display ging stuk, en later deed ie het gewoon helemaal niet meer (en na wat zoeken bleken meer mensen dit probleem te hebben).
En toen ie het nog wel deed was ik al niet zo te spreken over het geluid. Ik hoorde nogal veel 'digitaal' in het geluid.
Ik heb toen voor weinig een 2e hands Intellifex gekocht en die was in mijn oren een stuk natuurlijker qua geluid (minder tonesuck). Daarom heb ik ook besloten om de G-Major maar in de kast te gooien en met de Intellifex te gaan spelen.