PDA

View Full Version : keuze..help!



graus
7 november 2010, 20:43
Beste medeforummers,

graag wat advies gevraagd. Na vele jaren over marshall valvestate 80w te hebben gespeeld denk ik dat het nu eindelijk tijd is om over een (compleet) buizenbakje te gaan spelen. Ik heb wat geresearched en heb mijn keuze nu beperkt tot de volgende 2 amps:

1- blackstar venue ht20

2-hughes en kettner statesman 20 w

ik heb al het nodige op youtube etc. bekeken maar vroeg me af of hier nog mensen zijn die bijvoorbeeld ervaring hebben met deze 2 amps of een sterke voorkeur voor 1 van de 2. De muziek die ik er over speel is blues(rock) van peter green tot scheurend gary moore.

alvast bedankt!

Heibel
8 november 2010, 09:03
Hey Graus,

Ik kan je over beide amps adviseren. Ik heb zelf een H&K edition Tube (min of meer gelijk aan de statesman) en ik heb 'n tijdje geleden de Blackstar uitgebreid getest.

Als je de mastervolume gewend bent van je valvestate, kan ik je de Blackstar van harte aanraden. Het is gemakkelijk om op het cleane kanaal 'n lekker randje erop te draaien (á la Peter Green!). Dat is op de H&K niet mogelijk aangezien die geen mastervolume heeft. Het is daar of clean, of drive...De H&K klinkt ook goed, geweldig zelfs, maar dan moet die hard, of je moet 'n attenuater inbouwen. Dat laatste heb ik gedaan en klinkt nu te gek, ook op lagere volumes.

De Blackstar gaf me 'n Marshall- achtige sound en lijkt me 'n ideale versterker om mee te beginnen wanneer je de overstap maakt van trannies naar buizen..

graus
9 november 2010, 09:39
Thanks voor de reactie!

rudolf
9 november 2010, 10:01
Ik zou zeggen ga die 2 versterkers effe een middagje aan de tand voelen dan weet je het zo.