PDA

View Full Version : Treble/geruis gitaar



jasper1337
7 november 2010, 19:03
Hallo

Ik heb sinds een maand een nieuwe gitaar om precies te zijn deze : http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitaren/Heavy-shop/Jack-Danny-LS-Special-Bat-Mark-BKM-T-O-M-Bridge-HH/art-GIT0008643-000 Nu is mijn probleem dat als ik mijn gitaar wat minder vol wil laten klinken dat ik heel veel last van treble/geruis krijg. Hier mee bedoel ik dat ik aan de knoppen draai. Dit treble/geruis geluid gaat weg als ik mijn vinger tegen het metalen stuk van mij cable hou.

Weten jullie misschien hoe ik dit kan oplossen? Ik hoop dat ik het duidenlijk heb uitgelegd want ik heb nog maar een beginner hehe..

Alvast bedankt Jasper

JazzBass
7 november 2010, 20:47
Ik denk dat je dan een aarde-probleem hebt. Als je namelijk dat metalen deel aanraakt, aard je de gitaar, en is het geluid weg. Het zal waarschijnlijk meer als een brom dan een ruis klinken, als je het hoort.

Dat probleem zie je vaker met gitaren van deze prijsklasse. Hij moet dus beter geaard worden. Shielden zou ook geen kwaad kunnen lijkt me, daarover staat veel op het forum.

jasper1337
7 november 2010, 22:02
Kan ik dat laten doen of moet ik hem terug sturen naar de winkel?

Liquid_Metal
7 november 2010, 22:05
Of je stopcontacten zijn gewoon niet geaard. Knoop eens een draadje van je versterker naar de verwarming. Grote kans dat het dan ook opgelost is (werkt bij mij prima).

snaarplukker
8 november 2010, 12:31
Of je stopcontacten zijn gewoon niet geaard. Knoop eens een draadje van je versterker naar de verwarming. Grote kans dat het dan ook opgelost is (werkt bij mij prima).
+1. Een gitaar met hummbuckers hoeft je niet te shielden.

Outline
9 november 2010, 03:39
+1. Een gitaar met hummbuckers hoeft je niet te shielden.

Hell, m'n Singlecoil G&L's zijn zelfs niet geshield! En ik heb niet meer problemen dan compleet afgeschermde gitaren of humbuckers!

Eko
9 november 2010, 07:45
Altijd randaarde gebruiken voor versterkers. Ik gebruik een kabelshaspel van de badkamer naar m`n muziekkamer. Anders krijg je inderdaad geruis e.d.