PDA

View Full Version : Goeie equaliser voor in fx loop Nomad?



Josdevos
9 mei 2003, 11:30
Ik zoek een goeie equaliser voor in de fx loop van m'n M/B Nomad. Geluid moet toch wat meer geshaped worden naar m'n zin. Zolas iedereen weet hebben de Nomads redelijk wat mid. Gain zat.
Is een GE-7 goed genoeg of kan ik beter voor een rackmount gaan? Ben toch ook op zoek naar een racktuner dus why not...
FX Loop is paralel, moet ik dan voor volledig 'wet' signaal gaan? Of zuigt de eq dan alle tone uit m'n signaal?

Nocki
9 mei 2003, 19:39
je tuner zuigt heel veel signaal weg. en dat hoor je zeker op je boogie.

als je een schakelbare fxloop hebt is het helemaal leuk want dan man je met je fx lopp een zoveelste kanaal maken.

een racktuner werkt geweldig en een eq doet meer dan de meeste mensen zeggen.
ik heb ook een eq en speel er vaak mee. ongekend veel mogelijk heden maar ik wil toch weer terug naar gewoon mn stack dus als je interesse hebt in mn eq mail je me maar.

Nocki

Josdevos
9 mei 2003, 19:46
Wat bedoel je Nocki?
Je gaat je rack toch niet wegdoen?

Die tuner kan je toch buiten je signaal zetten? In extra output van amp of een effektpedaal.
Een schakelbare Equalizer is toch ook al extra kanaal?

Trouwens, heb antwoord van Mesa. Aangezien ik van Voerman nog niks gehoord heb, hebben ze mijn mail geforward naar de Internatonal Sales Director. Benieuwd wanneer ik er nog iets van hoor.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Josdevos op 2003-05-09 19:48 ]</font>

Nocki
9 mei 2003, 20:18
nee ik doe mn rack niet weg alleen maar het onderdeel equalizer.

stel dat je je fx loop kan schakelen (dat is geen extra kanaal) en er de equalizer in zet.
dan heb je op elk kanaal een 2e optie met eq dus een verdubbleing van je mogelijk heden.
ik heb zelf een dual bands eq dus als ik 2 fxloop's zou hebben zou ik op elk kanaal op mn amp 2 opties hebben...

Nocki