PDA

View Full Version : Gitaar en Versterker voor Beginner



BassGoesGuitar
7 november 2010, 17:23
Hallo mensen,

Ik speel ongeveer 4 jaar basgitaar, en ik wil nu ook gitaar gaan spelen. Maar nu is er zoveel te vinden op de gitaarmarkt dat ik door de planken het bos niet meer zie.;) Dus ik hoop dat jullie me een beetje konden helpen. Mijn budget is ongeveer €1000.-

Wat ik zoek:
Een beetje een allround gitaar. Ik heb een hele brede muziek smaak,en speel vrijwel alles van pop tot metal. Zelf heb ik het oog laten vallen op een Epiphone Les Paul, maar nu hoor ik daar wisselende verhalen over. Maar ik heb verder ook verschillende andere gitaren uitgeprobeerd van Ibanez tot de nieuwe elektrische gitaarlijn van Tanglewood. Dus wat voor gitaar raden jullie aan? Het hoeft niet iets soortgelijks te zijn, zolang het beestje maar breed inzetbaar is.

Qua versterker heb ik totaal geen voorkeur. Ik heb zelf een beetje zitten zoeken op internet, en toen kwam ik uit bij de Vox VT40+. (Volgens mij) Een nieuw model met wat leuke mogelijkheden. Maar ook hier, kunnen jullie me helpen met het vinden van een versterker?

Dus, wat zouden jullie aanraden?

Bij voorbaat dank,

Ward

Thiez
7 november 2010, 17:31
Met een budget van 1000 euro kun je erg veel kanten op.
Het meest breed inzetbaar is natuurlijk een stratocaster met humbucker erin. Of de epiphone humbuckers splitable maken om zo toch een single coils sound te kunnen krijgen.
Wat versterker betreft is de Vox valvetronix natuurlijk een leuk dingetje met veel opties maar je kunt voor je budget ook kijken naar een blackstar HT-5. Dan heb je een buizenversterkertje wat erg veel sounds in zich heeft.

RoelSmoel
7 november 2010, 17:37
Als ik voor dat budget een setje uit mocht zoeken: een Fender Classic 50's stratocaster met een Blackstar HT5 combo.

Exi
7 november 2010, 18:07
Epiphone Les Pauls moet je gewoon even testen. Er zit veel verschil in exemplaar tot exemplaar.
PRS SE is ook een aanrader.

Versterker inderdaad een Blackstar HT-5 met een delay en tubescreamer;)

Outline
8 november 2010, 03:19
Fender Lone Star met een Super Champ XD. Kun je (voorlopig) genoeg kanten mee op.

BassGoesGuitar
8 november 2010, 11:11
Net wanneer ik denk: iedereen is het over de Blackstar eens, komt er opeens een Fender bij!:p Maar ik zal ze allebei wel eens gaan proberen.

Over de gitaren, ik weet dat de strat een goede allround gitaar is, maar nu maakte ik me een beetje zorgen om die singlecoils. Hebben die output genoeg voor het zwaardere metalwerk? Ik weet dat de mannen van Iron Maiden ze gebruiken, maar nu ben ik daar niet zo heel erg fan van.

En PRS, gebruikt Santana niet zo'n gitaar? Zal er wel eens naar gaan kijken, maar heb het merk nog niet echt kunnen vinden bij mij in de buurt (Noord-Brabant). Dus iemand suggesties waar ik ze uit zou kunnen proberen?

In ieder geval bedankt voor de snelle reacties!

Exi
8 november 2010, 14:32
Bij Feedback in Eindhoven of Rotterdam verkopen ze PRS. (inderdaad, Santana)
Fender Lone Star heeft een humbucker in de brug en is vrij veelzijdig. Voor echte metal komt hij misschien wel wat te kort, maar verder prima.
Super Champ XD is ook een prima versterker, maar ook weer geen metal beest;)

Gewoon zoveel mogelijk gitaren en versterkers uitproberen luidt het devies:)